Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه سیدی روز شنبه در آئین نواختن زنگ پژوهش در مدرسه نمونه دولتی شهید مهدوی بر ارتباط بیش از پیش دانش آموزان با دانشگاه تاکید کرد و افزود: کمیته تحقیقات دانشجویی، دانش آموزان خلاق را شناسایی و با آموزش های لازم زمینه شکوفایی خلاقیت دانش آموزان را فراهم می کند.

وی هدف از راه اندازی کمیته تحقیقات را آشنایی دانشجویان با پژوهش و تربیت پژوهشگران شایسته در کشور، بهبود همه جانبه فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان، ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری و بهبود مهارت‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی برشمرد و از حمایت دانش آموزان خلاق در حوزه بهداشت و سلامت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدریس درس تفکر و تحقق توسط معلمان پژوهشگر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش مهم درس روش تحقیق و تفکر در دوران دانش آموزی برای نهادینه کردن و آشنایی دانش آموزان با تحقیق تاکید کرد و خواستار تدریس این درس توسط معلمان محقق شد.

وی اظهار داشت: انتخاب معلمان متخصص برای این دروس نقش مهمی در آینده پژوهشی در بخش دانش آموزی دارد لذا مسئولان آموزش و پرورش در انتخاب معلمان درس تحقیق، تفکر و دقت کنند.

راه اندازی مرکز تحقیقات حیوانات و آزمایشگاه جامع

سیدی از راه اندازی مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تا پیش از راه اندازی این مراکز، دانش آموزان امکانات آزمایشگاهی برای انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه آزمایشات حیوانی و آزمایشگاهی را نداشته لازم از رقابت با دانش آموزان مناطق برخوردار باز می ماندند.

وی افزود: دانش آموزان جنوب کرمان می توانند طرح های تحقیقاتی خود را توسط مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

حمایت مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی از دانش آموزان

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از حمایت مرکز رشد این دانشگاه از دانش آموزان خبر داد و گفت: یک واحد دانش آموزی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقر است.

وی افزود: مرکز رشد با حمایت های مادی و علمی زمینه تولید محصول را فراهم می کند از این رو دانش آموزان علاقمند در حوزه بهداشت و سلامت می توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات رایگان استفاده کنند.

نهادینه کردن پژوهش در مدارس، زیرساخت ترویج روحیه پژوهشی در دانشگاه

معاون پژوهشی دانشگاه جیرفت نیز در ادامه این آئین گفت: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش باید در مدارس آغاز تا زیرساخت ترویج روحیه پژوهشی در دانشگاه ایجاد شود.

امیدعلی اسماعیلی پور بر نقش غیرقابل انکار پژوهش در تمامی ابعاد زندگی تاکید کرد و افزود: در مدارس فضای پرسشگری، جست و جو و فرهنگ پژوهش تقویت شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دانش آموزان را به سمت فعالیت های گروهی و پژوهشی سوق دهند تا در مقطع دانشگاه شاهد رشد فعالیت های پژوهشی باشیم.

تاکید رهبری بر فعالیت های پژوهشی در بیانیه گام دوم

معاون پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه دوم گام انقلاب تاکید زیادی در زمینه پژوهش داشته اند که این نشان اهمیت این موضوع است.

وی ادامه داد: معظم له با درک اهمیت این موضوع بر پژوهش تاکید کردند از این رو همه باید به پژوهش توجه کنند.

توجه به پژوهش سبب کاهش وابستگی به خارج

اسماعیلی پور گفت: توجه به پژوهش و تحقیق سبب کاهش وابستگی کشور به خارج می شود از این رو سبب خودکفایی کشور می شود.

وی به روند فعالیت های دانشگاه های نسل اول، دوم و سوم اشاره کرد و گفت: امروز شاهد حرکت دانشگاه ها در نسل سوم هستیم از این رو دانشگاه جیرفت با راه اندازی مرکز رشد زمینه تولید فناورانه، مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر منطقه در گرو ظرفیت طبیعی و انسانی هر منطقه است، تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان ظرفیت طبیعی بسیار خوبی دارد و در بخش انسانی نیز می توان با تربیت افراد پژوهشگر در مدارس زمینه تربیت نیروهای انسانی خلاق را فراهم کرد.

راه اندازی انجمن های پژوهشی مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت بر راه اندازی انجمن های پژوهشی مدارس این شهرستان تاکید کرد و گفت: با تقویت این انجمن ها زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در مدارس محقق می شود.

مهران سنجری با بیان اینکه رویکرد آموزشی تغییر کرده است، افزود: پژوهش سبب رشد آموزش در مدارس و همچنین پرورش خلاقیت دانش آموزان می شود.

وی بر ترویج روحیه پژوهشگری در مدارس تاکید کرد و از فعالیت ۲ پژوهش سرای دانش آموزی در شهرستان جیرفت خبر داد.

وی با بیان اینکه امروزه فعالیت های پژوهشی منبعی برای درآمد کشورهاست، گفت: همه مسئولان باید توجه ویژه ای به مقوله پژوهش داشته باشند تا سبب شکوفایی کشور در ابعاد مختلف باشیم.
در پایان این آئین زنگ پژوهش با حضور مسئولان نواخته شد.

برچسب‌ها هفته پژوهش پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفته پژوهش پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعالیت های پژوهشی نهادینه کردن دانش آموزان راه اندازی دانش آموزی مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری