Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد، گفت: شهروندان باید برای پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو، توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند تا سارقان را در اهداف شومشان ناکام گذارند.

او افزود: شهروندان باید مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سریال آن را بنویسند و نگهداری نمایند و از قراردان پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد خودرو نیز خودداری و تا جایی که ممکن است برای خودروی خود از ضبط کشویی استفاده کنند و در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار بهدانی فرد بیان کرد: از قرار دادن خودرو‌ها در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید و درصورت مشاهده سارق یا سارقان، مشخصات ظاهری آن‌ها را به خاطر بسپارید و چنانچه دارای خودرو یا موتورسیکلت هستند پلاک و مشخصات آن را یاد داشت کنید و به پلیس اطلاع دهید.

او  تصریح کرد: از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید، زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند؛ همچنین از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید؛ چرا که سارقان به دلیل حرفه‌ای بودن، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی بر خوردارند.

سردار بهدانی فرد ادامه داد: هنگام دریافت پول از بانک و حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است سارقان در کمین شما باشند؛ قبل از حرکت کردن با خودرو هرگونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید و در توقف‌های کوتاه مدت شیشه خودرو را بالا برده و درب‌ها را قفل کنید.

او گفت: چنانچه شیشه یا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه‌ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید و درصورت پنچر شدن خودرو برای خروج و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطر نشان کرد: در صورتی که خودرو تان به سرقت رفت فوری پلیس را در جریان قرار دهید و تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید و با دادن مشخصات کامل خودرو تان از قبیل شماره پلاک، شاسی، موتور و رنگ خودرو، پلیس را در کشف سرقت یاری دهید.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سارقان خودرو سرقت اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت قطعات داخل خودرو در خرم آباد، پیگیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ نبی اله قاسمی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ خرم آباد با اقدامات و رصد‌های اطلاعاتی یک سارق سابقه دار را در این رابطه شناسایی و دستگیر، که در ادامه روند تحقیقات و بازسازی صحنه‌ها سارق به ۱۳ فقره سرقت قطعات داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ قاسمی در پایان از شهروندان خواست وسایل نقلیه خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تأخیری و بازدارنده تجهیز نمایند و هرگونه مورد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید