Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – در چارچوب یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته دهم لیگ برتر، تیم‌های بالای جدولی استقلال و سپاهان که به ترتیب ۱۷ و ۱۹ امتیاز دارند در تهران به مصاف هم خواهند رفت.

احمد جمشیدیان که سابقه بازی در دو تیم استقلال و سپاهان را در کارنامه فوتبالی‌اش دارد در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره مصاف این دو تیم و نقاط ضعف و قوت شان حرف زد

با توجه به نتایج اخیر استقلال و سپاهان شرایط این دو تیم برای رویارویی با یکدیگر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دو تیم تقریباً در شرایط خیلی خوبی به هم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال هنوز در لیگ برتر مسابقه ای را واگذار نکرده و با دو گل خورده در ۹ بازی خط دفاعی خوبی دارد، علی‌رغم اینکه در فصل‌های اخیر به رغم اینکه خط دفاعی بدی داشت ولی با زدن گل‌های بیشتر توانسته بود امتیازات موردنظرش را بگیرد اما این فصل فرهاد مجیدی با همان نفرات در خط دفاعی توانسته آن را ترمیم کرده و با کمترین تغییرات شرایط خوبی برای خط دفاعی اش به وجود بیاورد.

خط حمله استقلال را چطور دیده اید؟

استقلال هنوز در گلزنی و خلق موقعیت مشکل دارد. با اینکه دو بازیکن خارجی هم گرفته ولی نتوانسته این مشکل را برطرف کند. البته یامگا در اولین بازی با دو گلی که به ذوب‌آهن زد همه را امیدوار کرد اما با آمدن ژستد، یامگا از خط حمله دور شد و نشان داد کارایی اش کم می‌شود. به نظرم فرهاد مجیدی باید تمهیداتی داشته باشد و یامگا را بیشتر به نوک حمله نزدیک کند.

سپاهان را چطور تیمی‌می‌دانید؟

سپاهان هم در شرایط خوبی به استقلال رسیده. با این توضیح که یک باخت عجیب و غریب مقابل گل‌گهر سیرجان داشتند که به هیچ وجه مستحق آن نبودند. من آن بازی را دیدم و مطمئنم اگر ۱۰ بار دیگر سپاهان و گل گهر مسابقه بدهند هرگز چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد و این می‌تواند نوید بخش یک فوتبال خوب بین تیم‌های استقلال و سپاهان باشد.

نقاط ضعف و قوت استقلال کجاست؟

همانطور که گفتم خط دفاعی استقلال نقطه قوت این تیم است. اماهافبک‌های فرهاد مجیدی آن خلاقیت لازم را نداشته و این تیم به شدت وابسته به ضربات ایستگاهی است. وقتی به گل‌های زده این تیم در این مدت نگاه می‌کنیم می‌بینیم بیشتر آنها روی ضربات ایستگاهی بوده. جلوی پیکان هم روی دو ضربه ایستگاهی دو گل زدند و گل سوم شان هم روی یک ارسال بود.

سپاهان چطور؟

سپاهان در بحث خلق موقعیت در نقطه مقابل استقلال قرار می‌گیرد. خط‌هافبک این تیم از تنوع تاکتیکی بالایی برخوردار است و در حرکت در عمق دفاع حریف، ارسال از کناره‌ها، بازی جلوی دفاع و پشت خط‌هافبک حریف فوق‌العاده خطرناک ظاهر می‌شوند.

نقطه ضعف سپاهان کجاست؟

خط دفاعی سپاهان برخلاف استقلال آسیب‌پذیر است به ویژه در عمق دفاع. یعنی اگر سپاهان جلو بیفتد و بخواهد فوتبالش را جلو بکشد چون پورقاز و ولسیانی خیلی کُند هستند عمق خط دفاعی اش می‌تواند ضربه پذیر باشد.

برد این دو تیم در این مصاف تا چه اندازه روی نتایج بعدی شان اثرگذار خواهد بود؟

جالب است که هیچ یک از این دو تیم هنوز یک برد دلچسب نداشته‌اند. سپاهانی‌ها در مصاف با گل گهر شکست خوردند و هنوز با تیم‌های استقلال، پرسپولیس و آلومینیوم بازی نکرده اند. از طرفی استقلال هم مقابل پرسپولیس و گل گهر مساوی کرد و قطعا کسب پیروزی مقابل تیمی‌مثل سپاهان می‌تواند اولین برد دلچسب این فصل استقلال محسوب شود. از سویی تزلزل پرسپولیس در نتیجه گیری طی هفته‌های گذشته شرایطی را به وجود آورده که برنده بازی استقلال و سپاهان می‌تواند مدعی قهرمانی در نیم فصل باشد.

صحبتی در رابطه با مشکلات داوری لیگ برتر ندارید؟

متاسفانه فضای امروز فوتبال کشور به شدت تحت تاثیر اشتباهات داوری است. حالا که قرار نیست تا پایان این فصل VAR به ایران بیاید بهتر است تیم‌ها با این شرایط مدارا کنند. البته محرم نویدکیا را که می‌دانیم هرگز به این قبیل مسائل ورود نمی‌کند. امیدوارم سایر مربیان باشگاهی نیز با کمی‌عقب نشینی شرایط را برای بازی‌های پیش روی تیم ملی و نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا مهیا کنند تا داوران هم در آرامش بیشتری مسابقات را قضاوت کنند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال سپاهان احمد جمشیدیان استقلال خبر ویژه سپاهان استقلال و سپاهان دو تیم خط دفاعی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست و سوم به ۶ هفته پایانی خود رسیده و پس از پیروزی ۳ تیم اول جدول در هفته بیست و چهارم دیدارهای هفته بیست و پنجم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. در این هفته سپاهان در تهران میهمان پرسپولیس است و استقلال باید در تبریز رو در روی تراکتور قرار گیرد.

سید مهدی سیدصالحی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با دو دیدار حساس تیم‌های بالانشین جدول برابر یکدیگر اظهار داشت: سپاهان پس از چند هفته که روی ناکامی بود و نمی‌توانست نتایج مورد انتظار هواداران را کسب کند، توانست برابر تیم سخت‌کوش ملوان نتیجه خیلی خوبی را کسب کند و باعث شد تا کماکان شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشد. کسب پیروزی برابر ملوان روحیه بازیکنان سپاهان را بالا برد و این باعث می‌شود تا در برابر پرسپولیس بازی بهتری را از آنها شاهد باشیم.

پرسپولیس و سپاهان مالکانه بازی می‌کنند

او ادامه داد: دیدار پرسپولیس و سپاهان به دلیل حضور پرشور هواداران دو تیم همیشه زیبا و جذاب بوده است. مطمئناً هر دو تیم برای پیروزی وارد زمین خواهند شد و پرسپولیس چه با هدایت یحیی گل محمدی و چه با هدایت «اوسمار ویه‌را» فوتبال مالکانه‌ای را از خود نشان داده است که البته این موضوع در سپاهان هم صدق می‌کند و اگر نگاهی به دیدارهای گذشته این دو تیم با حریفان انداخته باشیم، متوجه می‌شویم که در اکثر بازی‌ها بیشترین مالکیت توپ را داشته‌اند.

سیدصالحی تصریح کرد: جدال سپاهان و پرسپولیس را می‌توان به جدال بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ نیز نسبت داد. پرسپولیس در خط هافبک بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد و دخالت دادن هوش با تکنیک باعث خواهد شد تا توپ در میانه زمین از آن سرخ‌ها باشد. پیش بینی نتیجه این بازی سخت است و باید دید سرمربیان هر دو تیم چه تصمیماتی را برای تیم خود در نظر می‌گیرند.

تراکتور در هفته‌های اخیر ثبات نداشته است

کارشناس فوتبال در رابطه با دیدار حساس تراکتور و استقلال تهران در ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: تراکتور در بازی‌های اخیر خود ثبات نداشته و این موضوع را می‌توان از نتایجی که کسب کرده، به دست آورد. بازیکنان این تیم از شرایط ایده آل خود فاصله دارند و به نظرم پس از جدایی «پاکو خمز» هنوز به هماهنگی نرسیده‌اند. پس از شکست برابر نساجی و رفتاری که برخی از هواداران تراکتور در فرودگاه تبریز داشتند، نشان داد که آنها از کسب نتایج اخیر تیم خود بسیار عصبانی هستند و بازیکنان تراکتور باید با تمرکز بالا رو در روی استقلال قرار گیرند تا در حضور هواداران خودی دست خالی زمین بازی را ترک نکنند.

کاری که نکونام در این فصل انجام داده، بسیار بزرگ است

او تصریح کرد: جواد نکونام تیم یکدلی را به وجود آورده و کار او تا به اینجای فصل بسیار بزرگ بوده است. استقلال جز تیم‌هایی بود که در نیم فصل یارگیری ضعیفی داشت اما «ماشاریپوف» نشان داد که می‌تواند در بازی‌های مهم به داد استقلال برسد. حضور مهرداد محمدی و «گوستاوو بلانکو» نیز از نقاط قدرت استقلال در زمین بازی است که اگر این دو بازیکن همزمان در زمین باشند، نکونام از ماشاریپوف در خط هافبک بهره خواهد برد. هیچ نتیجه‌ای را نمی‌توان پیش بینی کرد اما پیروز این دو بازی دیدارهای باقی مانده خود را بسیار راحت به پایان خواهد رساند.

کد خبر 6085667

دیگر خبرها

  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • ستاره‌ی پرسپولیس بازی با سپاهان را از دست می‌دهد؟
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می رسد؟
  • وضعیت نامشخص بیرانوند برای بازی مقابل سپاهان
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!