Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین الهی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم بهره برداری از مرکز درمانی ساختمان امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: بیمارستان مسیح دانشوری خدمات درخشانی در این دوران کرونایی انجام داده است. م

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ملت‌های دنیا با شنیدن نام ایران یاد امام راحل (ره) می‌افتند، افزود: ما کشوری وابسته به خارج بودیم که بسیاری از بیماری‌های پیش پا افتاده توسط پزشکان پاکستانی و خارجی درمان میشد و در آن دوران وضعیت ما از نظر حوزه سلامت بسیار بحرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انقلاب پزشکی ایران در قله و در اوج قرار گرفته است.

او ادامه داد: ما وضعیت خوبی در حوزه پزشکی و شبکه داریم و ما دارای یک سیستم خوبی در حوزه سلامت و پزشکی هستیم. پیشرفته‌ترین درمان‌های پزشکی در ایران انجام می‌شود و در سمینار‌های بین‌المللی معتبر پزشکان ایرانی دارای مقالات خوبی هستند. ما نباید کیفیت بالای پزشکی را خدشه دار کنیم.

عین الهی گفت: نیازمند کار‌های جهادی هستیم. در روز‌های اول واکسن در کشور کافی نبود، اما با کار جهادی سازمان‌های مختلف ۱۷۴میلیون دز واکسن تهیه شد که ۱۵۰میلیون دز وارداتی و بقیه تولید داخل است و امروزه بیش از ۱۰۹ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۷۶درصد از مردم تهران هر دو دز کامل واکسن را دریافت کرده‌اند همچنین ۷۴درصد از مردم کشور واکسن کرونا را تزریق کرده اند و بیش از دو میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده اند.

 بهرام عین الهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صحبت ها نمایانگر زحمات کادر بهداشت و درمان نیست. طی دو سال گذشته ۲۰۵ مدافع سلامت شهید شدند. برخی از کشورهای پیشرفته دنیا بیماران کرونایی بر روی زمین مانده و در راهروهای بیمارستان ها آواره بودند . در مرداد ماه روزانه ۷۰۰ نفر فوت و ۱۵هزاربستری و ۵۰ هزار نفر مبتلا شده بودند که ایثارگری کادر بهداشت و درمان نگذاشت بیماری دست در بیمارستان بماندو کادر سلامت ما در حالیکه دیگران در مرخصی بوده در محل کار خود مشغول ارائه خدمات به آشتی و درمانی به مراجعه کنندگان بودند.

وزیر بهداشت بیان کرد: بزرگترین هدیه پرستاران این است که فردا به دیدار مقام معظم رهبری می روند و شوری که در خود مسئولان افتاده نشان دهنده قدر دانی آنها از پرستاران است.

عین الهی بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام شده است و از سمت وزارت بهداشت کارهای مربوطه این طرح انجام شده است و برای اجرای این طرح به سازمان برنامه و بودجه رفته تا خدمات لازم برای این طرح اختصاص بدهند.

او گفت: فرهنگ ما زیر ساخت های لازم را در کشور ایجاد کرده است و در مواقع خاص این فرهنگ بروز پیدا می کنند. دوران دفاع مقدس در کشورمان کادر بهداشت و درمان زیادی شهید شده و تیم هاییما داشتیم که در مدت کوتاهی خود را به بیمارستان های صحرایی به جبهه می رساندند. فرهنگ ایثار بعد از جنگ با شیوع بیماری کرونا خودش را نمایان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز درمانی وزارت بهداشت وزیر بهداشت عین الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان