Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری امروز شنبه خبر دادند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال ارائه طرحی است که ساخت دو شهرک صهیونیستی جدید در جولان اشغالی را مطرح کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، ساکنان جولان اشغالی در واکنش به این تصمیم صهیونیستها، تأکید کردند که اجازه نمی‌دهند چنین طرحی در منطقه جولان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان جولان گفتند که اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی اراضی آنان را اشغال کند و هدف از اعلام طرح جدید این رژیم را افزایش تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست و تغییر بافت جمعیتی عنوان و تأکید کردند که چنین اهدافی اجرایی نخواهد شد.

«ناظم الشاعر» که از اهالی جولان است، گفت: «مسئولان اسرائیلی از ابتدای اشغالی آن، در تلاش هستند عملیات شهرکسازی را در اراضی جولان اشغالی گسترش دهند. این طرح شهرکسازی جدید نیز شکست نخواهد خورد... جولان یقینا به سوریه باز خواهد گشت».

«مدین الدمقسی» یکی از دیگر شهروندان جولان تأکید کرد: «جولان اشغالی، عربی و سوری است و فرزندان آن به میهن و هویت سوری خود، متعهد هستند و طرحهای اسرائیل را که با هدف آواره کردن آنان است، شکست خواهند داد و تا آزادسازی آن، به مبارزه ادامه خواهند داد».

این اقدام بنت در چارچوب طرح فراگیری است که مقامات رژیم اشغالگر تحت عنوان «تشویق رشد دموگرافی ثابت» در جولان اشغالی بر روی آن کار می‌کنند و به زودی برای تصویب به کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد.

 طرح مذکور ساخت ۱۲ هزار واحد صهیونیست‌نشین را در دو شهرک جدید بعلاوه ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در یک شهرک فعلی صهیونیستی در جولان، پروژه‌های کشاورزی، ساخت و ساز و نیز تولید انرژی خورشیدی را مطرح می‌کند.

هدف اصلی از این طرح افزایش تعداد شهرک‌نشینان در جولان اشغالی و «تثبیت حضور یهودیان در آن» است. در حال حاضر ۲۲ هزار صهیونیست در ۳۲ شهرک در جولان اشغالی حضور دارند و این طرح افزایش ۵۰ درصدی آنها تا ۲۰۲۵ و دو برابر شدنشان تا پایان دهه فعلی را دنبال می‌کند.

در حال حاضر اهالی جولان اشغالی در چهار روستای سوری باقی مانده یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ۲۱ هزار نفر است که در حال مقابله با طرح‌های متوالی رژیم صهیونیستی برای تسلط بر اراضی‌شان هستند.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ بخش عظیمی از آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. سازمان ملل تا کنون چندین قطعنامه در محکومیت اشغال جولان به دست رژیم صهیونیستی صادر کرده است.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جولان اشغالی جولان اشغالی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امشب هم تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده این شهرک‌نشینان معترض از نتانیاهو خواسته‌اند که توافقی را برای مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه امضا کند.

علاوه بر این صهیونیست‌های معترض در این تظاهرات پرشمار خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی و برکناری نتانیاهو شده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6090398

دیگر خبرها

  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی