Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال پیشواییان بازیگر نقش های منفی سینمای ایران از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، از ساعاتی قبل خبرهایی درباره درگذشت این بازیگر قدیمی منتشر شده و حتی در برخی خبرها تاریخ فوت این هنرمند، دو روز قبل درج شده است. از آنجا که پیش‌تر خبرهایی در این‌باره منتشر و بعد تکذیب شده بودند این بار صحت خبر تایید نمی‌شد چرا که وی در ایران هم زندگی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال عبدالله علیخانی و رضا بانکی در گفت‌وگویی با ایسنا این خبر را تایید و اعلام کردند که جلال پیشواییان صبح شنبه ۲۰ آذرماه در آلمان درگذشته است.

رضا بانکی توضیح داد که این بازیگر از مدتها قبل دچار بیماری بود و خبر درگذشت او را هم از طریق یکی از اقوام این بازیگر شنیده است.

جلال پیشواییان که در سال ۱۳۰۹ متولد شده بود، به عنوان بازیگر نقش منفی سینما در فیلم های پیش از انقلاب حضور داشت.

او فعالیت سینمایی‌اش  را آن طور که در کتاب دانشنامه سینمای ایران آمده است از بازی در فیلم «دختری فریاد می کشد» به کارگردانی خسرو پرویزی آغاز کرد و در آثاری چون «ضربت» و «خداحافظ تهران» ساموئل خاچیکیان، «بیگانه بیا» ، «قیصر»، «رضا موتوری»، «داش آکل»، «بلوچ» ، «خاک» (مسعود کیمیایی)،  «خداحافظ رفیق» (امیر نادری)، «ستارخان» (علی حاتمی)،« صبح روز چهارم» کامران شیردل ، «صادق کرده» (ناصر تقوایی) و...ادامه داد.

این بازیگر به خاطر بازی در نقش «کریم آب منگل» در فیلم «قیصر» معروف بود.

 وی با بازی در فیلم سینمایی «خداحافظ تهران» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان به چهرهٔ شناخته شده‌ای مبدل شد و تا پایان سال ۱۳۹۰ در بیش از۸۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

پیشواییان با بازی در "خط قرمز"، "سفیر" در اولین دوره جشنواره فیلم فجر پس از انقلاب ، به عنوان پرکارترین بازیگر اولین دوره این رویداد شناخته می شود.

 "جرم"، "اخراجی‌ها ۲"، "زادبوم" ، "بی‌پولی" ، "حکم" ،"چشم عقاب"، "شاهرگ" ، "فرار بزرگ"، "روی خط مرگ"، "ضیافت" ، "هفت‌گذرگاه"، "تجارت" ، "تیغ و ابریشم" و... از دیگر فیلم های بودند که این بازیگر قدیمی در آن به ایفای نقش پرداخت.

آخرین فیلم او در سال ۱۳۹۰ «فقط صدا می‌ماند» بوده است و این بازیگر در مجموعه‌های تلویزیونی «در چشم باد»، «خاطرات مرد ناتمام» و «کمربندهاراببندیم» هم بازی کرده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جلال پیشواییان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی

سریال «لالایی» به کارگردانی احمدعلی درویش‌پور و با بازی داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، این روز‌ها آخرین مراحل تصویربرداری را در تهران می‌گذراند. این سریال که قرار است امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود تا آخر اردیبهشت ماه تولید خود را به پایان می‌رساند.

سریال «لالایی» با نقش‌آفرینی فرضیایی، متفاوت از آثاری است که تاکنون از او به عنوان شخصیت عمو پورنگ دیده شده است.

این روز‌ها سریال‌هایی در راه تلویزیون هستند و در عین حال برخی از هنرمندان پیشکسوت تلویزیون هم با اثری جدید، در نمایش‌خانگی حضور دارند، اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای نخستین بار فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد.

سریال «لالایی» قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

منبع: ایرنا

tags # شبکه نمایش خانگی ، عمو پورنگ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • مسن‌ترین معلم ایران درگذشت
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تصویری از بازیگر زن تلویزیون در فرودگاه؛ ترک خاک ایران برای همیشه؟
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد