Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس اطلاعات سامانه سلامت تا هفته گذشته  ۱۴۰۵ مورد PCR مثبت بین دانش‌آموزان تحت پوشش دیده شد.

دکتر محمد احمدیان امروز، ۲۰ آذر ماه، در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مرکز بهداشت استان برگزار شد، اظهار کرد: این عدد رقم چشمگیری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۴۵۲۵ مدرسه در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت است. 

وی افزود: در برابر کرونا همواره توجه ویژه‌ای به نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال می‌شود؛ به همین منظور ساختاری در خصوص بیماری کرونا در برنامه‌های مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی شد که بر اساس آن از ورود دانش‌آموزانی که دارای علائم بیماری هستند، به مدرسه جلوگیری شده و بلافاصله به مراکز منتخب ارجاع داده شوند تا در صورت لزوم تست PCR از این دانش‌آموزان‌ گرفته شود. در صورت مثبت بودن نتیجه با هماهنگی آموزش و پرورش استان و مدرسه همکاران ما با هدف رهگیری به مدرسه اعزام می‌شوند.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در رهگیری دانش‌آموزان مبتلا نیاز به جلب مساعدت مردم احساس می‌شود، گفت: زمانی که دانش‌آموزی با تست PCR مثبت در مدرسه شناسایی می‌شود، طبیعتا احتمال ابتلای همکلاسی‌ها و خانواده او نیز وجود دارد. به همین جهت اعزام تیم رهگیری با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی این رهگیری تا درب منزل ادامه پیدا می‌کند. در چنین شرایطی نیازمند همکاری مدیر مدرسه و اولیای دانش‌آموزان هستیم.

در ادامه این نشست سعید فرزین فر، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس امیکرون در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده نشده، گفت: در حال حاضر ورود از هشت کشور که ویروس امیکرون در آنجا شناسایی شده به کشور ممنوع است.

وی افزود: مراقبت از مسافران به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل کشورهای آفریقایی و همچنین شناسایی کشورهای پرخطر می‌شود. لازم به ذکر است مسافرین ایرانی که سابقه حضور در این کشورها را داشته‌اند، باید ۱۴ روز قرنطینه خانگی شوند، سه نمونه تست PCR انجام داده و گواهی واکسیناسیون نیز ارائه دهند.

اجرای طرح هوشمندسازی برای کسانی که واکسن نزده‌اند

علی اصغر حسنی نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: در فاز اول نخست این هوشمندسازی تمام کارکنان شاغل در کلیه ادارات و سازمان‌ها بایستی کارت واکسن داشته باشند و اگر بیماری خاصی دارند که نمی‌توانند واکسن دریافت کنند، باید گواهی پزشک و تست PCR  ارائه دهند. بر این اساس کارمندانی که کارت واکسن ندارند، اجازه ورود به مجموعه اداری را نخواهند داشت و غیبت خواهند خورد و به دنبال آن از حقوقشان کسر می‌شود.

وی افزود: همچنین آزمایشگاه‌هایی که تست PCR می‌گیرند، باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری کنند. در نتیجه از ورود افراد دارای تست PCR مثبت  و واکسن نزده‌ها به مکان‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فاز دوم این هوشمندسازی از هفته‌های آینده اجرایی خواهد شد، گفت: در این فاز تمام کارکنان شاغل در اماکن تفریحی، فرهنگی و... باید واکسن دریافت کرده باشند. علاوه بر این مراجعه کنندگان نیز باید کارت واکسیناسیون خود را ارائه دهند. 

وی ادامه داد: بنابراین ادامه فعالیت تمام مشاغل منوط به تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌ها، تهویه مناسب در محل کار، فاصله‌گذاری اجتماعی و... است و نصب پوستر در واحدهای صنفی به منظور نشان دادن درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان به قوت خویش باقی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانش آموزان همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند