Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@11:50:00 GMT

چین: دموکراسی آمریکایی یک سلاح کشتار جمعی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۶۲۰۷

چین: دموکراسی آمریکایی یک سلاح کشتار جمعی است

چین در واکنش به نشست دموکراسی آمریکا را به تلاش برای اختلاف افکنی در کشورهای دیگر به بهانه دموکراسی متهم کرد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پرینت، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (شنبه) آمریکا را به استفاده از دموکراسی به عنوان یک ابزار کشتار جمعی برای "ایجاد اختلاف و تقابل" متهم کرد.

این اظهارات درحالی از سوی چین مطرح شده که این کشور از برگزاری نشست دموکراسی به سازماندهی دولت بایدن انتقاد کرده و معتقد است که واشنگتن از این ابزار برای منزوی کردن و به تعویق انداختن رشد این کشور استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست دو روزه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از رهبران جهان با هدف درخواست برای ارزیابی پیشرفت در تضمین انتخابات صحیح، حفاظت از حقوق بشر و مبارزه با فساد روز جمعه به اتمام رسید.

درحالیکه آمریکا از دعوت چین و روسیه سر باز زد، پکن از دعوت شدن تایوان به شدت عصبانی است و معتقد است که این اقدام آمریکا نقض آشکار سیاست "چین واحد" است که مطابق با آن تایوان بخشی از سرزمین چین به شمار میرود.

وزارت خارجه چین که از چندین هفته قبل درحال انتقاد از این نشست است، با انتشار بیانیه ای طویل آمریکا را به اختلاف افکنی به نام دموکراسی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که تشدید اختلاف و تقابل به نام دموکراسی تحریف در تاریخ به شمار میرود و تنها درستاورد آن برای دنیا آشوب و فلاکت است.

در ادامه این بیانیه آمریکا متهم شده که برای مدت بسیاری است که درحال تحمیل سیستم سیاسی و ارزشهای خود به دیگران و اصرار به اصلاحات دموکراتی مد نظر خود، سوءاستفاده از تحریم‌های یکجانبه و تحریک به انقلاب‌های رنگی است که عواقب فاجعه باری به همراه داشته است.

به اعتقاد چیندموکراسی به یک ابزار کشتار جمعی تبدیل شده که آمریکا برای مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کند. چین معتقد است که "نشست دموکراسی" باعث ترسیم یک خط ایدئولوژیک شد و دموکراسی را به یک ابزار و سلاح تبدیل کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی تجری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد درگیری با سلاح سرد در یکی از خیابان‌های گرگان، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند که دو مرد میانسال از ناحیه دست هدف ضربات سلاح سرد قرار گرفته‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های میدانی مشخص شد شخصی با یک دستگاه خودرو سواری با سرعت زیاد در حال رانندگی بوده که شهروندان به وی تذکر می‌دهند، لذا متهم با عصبانیت با قمه به سمت آنها حمله ور و آنها را مجروح و از محل متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی گرگان با اشاره به حضور به موقع پلیس در محل و مدیریت صحنه درگیری گفت: با اقدامات فنی و گسترش چتر اطلاعاتی، متهم در کمتر از ۳ ساعت در مخفیگاهش دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6088011

دیگر خبرها

  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • یک متهم کمتر از ۳ ساعت در گرگان دستگیر شد