Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،نریمان یوزباشی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی گفت:دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی به عنوان پیشرو در آموزش‌های حضوری در دوره کرونا از چندی پیش کلاس‌های خود را به صورت حضوری برگزار می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه بومی هستند و نیازی به خوابگاه و سرویس دانشجویی ندارند بر این اساس امکان برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت‌ ضوابط بهداشتی و بستر موجود در دانشگاه وجود دارد البته کلاس‌های عملی و زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری و کلاس‌های بیش از ۱۵ نفر در اختیار مدیر مرکز آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز علمی و کاربردی فعال در آذربایجان شرقی با ۹۴۱ مدرس و متخصص در این استان فعالیت دارند، افزود: ۱۴ مرکز در تبریز و سه مرکز در شهرستان‌های جلفا، شبستر و تیکمه داش به دانشجویان خدمات علمی آموزشی و مهارتی ارائه می‌دهند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه پذیرش دانشجویان مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ تا ۲۲ آذر پذیرش در رشته‌های کارشناسی و ۱۸ تا ۲۴ آذر پذیرش در رشته‌های کاردانی انجام می‌شود که علاقه‌مندان برای تحصیل در این دانشگاه می‌توانند به سایت دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

یوزباشی ظرفیت کاردانی این این دانشگاه را هشت و ۵۸۷ دانشجو در مقطع کارشناسی و پنج هزار و ۶۴۷ دانشجو اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در ۱۴۱ رشته محل، کاردانی و ۱۰۱ رشته محل، در مقطع کارشناسی جذب و مشغول تحصیل خواهند شد.

او همچنین با اشاره به فراخوان جدید جذب مدرس در سال ۱۴۰۰ گفت: در مجموع ۶۶۷ داوطلب تدریس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی ثبت نام کردند که در ۴۱ رشته مصاحبه تخصصی آن‌ها انجام شد و ۱۰۹ نفر بر اساس ظرفیت انتخاب که پس از مصاحبه در حال جذب هستند.

او همچنین با اشاره به اینکه آمایش آموزش‌های مهارتی در استان انجام شده است، اظهار کرد: برای آماده‌سازی این آمایش از هفت سند بالادستی و نقشه جامع علمی کشور استفاده کردیم و در برخی از حوزه‌ها به این نتیجه رسیدیم که خلأ‌هایی وجود دارد به طور مثال در حوزه تربیت بدنی تخصصی در استان خلاء وجود دارد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی  یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی بر اساس فعالیت در ۲ شاخص آموزش‌های کوتاه مدت و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه و برنامه‌ریزی آموزشی این دانشگاه پیش می‌رود.

یوزباشی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی انجام شده و اکنون این دانشگاه دارای کلینیک‌مشاوره و توسعه فناوری می‌باشد که تاکنون یک هزار و ۱۵۰ نفر ساعت خدمات ارائه داده و ۲۷۱ ساعت کارگاه به صورت وبینار در یک سال گذشته برگزار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امتحانات دانشگاه دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی علمی کاربردی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی