Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:30:21 GMT

۱۴۰۵ تست PCR دانش‌آموزان مشهدی مثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۶۳۳۰

۱۴۰۵ تست PCR دانش‌آموزان مشهدی مثبت شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمد احمدیان امروز، ۲۰ آذر ماه، در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مرکز بهداشت استان برگزار شد، اظهار کرد: این عدد رقم چشمگیری نیست. در حال حاضر ۴۵۲۵ مدرسه در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت است.

وی افزود: در برابر کرونا همواره توجه ویژه‌ای به نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال می‌شود؛ به همین منظور ساختاری در خصوص بیماری کرونا در برنامه‌های مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی شد که بر اساس آن از ورود دانش‌آموزانی که دارای علائم بیماری هستند، به مدرسه جلوگیری شده و بلافاصله به مراکز منتخب ارجاع داده شوند تا در صورت لزوم تست PCR از این دانش‌آموزان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت مثبت بودن نتیجه با هماهنگی آموزش و پرورش استان و مدرسه همکاران ما با هدف رهگیری به مدرسه اعزام می‌شوند.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در رهگیری دانش‌آموزان مبتلا نیاز به جلب مساعدت مردم احساس می‌شود، گفت: زمانی که دانش‌آموزی با تست PCR مثبت در مدرسه شناسایی می‌شود، طبیعتا احتمال ابتلای همکلاسی‌ها و خانواده او نیز وجود دارد. به همین جهت اعزام تیم رهگیری با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی این رهگیری تا درب منزل ادامه پیدا می‌کند. در چنین شرایطی نیازمند همکاری مدیر مدرسه و اولیای دانش‌آموزان هستیم.

در ادامه این نشست سعید فرزین فر، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس امیکرون در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده نشده، گفت: در حال حاضر ورود از هشت کشور که ویروس امیکرون در آنجا شناسایی شده به کشور ممنوع است.

وی افزود: مراقبت از مسافران به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل کشور‌های آفریقایی و همچنین شناسایی کشور‌های پرخطر می‌شود. لازم به ذکر است مسافرین ایرانی که سابقه حضور در این کشور‌ها را داشته‌اند، باید ۱۴ روز قرنطینه خانگی شوند، سه نمونه تست PCR انجام داده و گواهی واکسیناسیون نیز ارائه دهند.

از فردا طرح هوشمندسازی برای کسانی که واکسن نزده‌اند اجرا می‌شود

علی اصغر حسنی نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه هوشمندسازی رعایت پروتکل‌ها و پیگیری وضعیت واکسن نزده‌ها از طریق سامانه امید از فردا، ۲۱ آذر ماه، در مشهد اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در فاز اول نخست این هوشمندسازی تمام کارکنان شاغل در کلیه ادارات و سازمان‌ها بایستی کارت واکسن داشته باشند و اگر بیماری خاصی دارند که نمی‌توانند واکسن دریافت کنند، باید گواهی پزشک و تست PCR ارائه دهند. بر این اساس کارمندانی که کارت واکسن ندارند، اجازه ورود به مجموعه اداری را نخواهند داشت و غیبت خواهند خورد و به دنبال آن از حقوقشان کسر می‌شود.

وی افزود: همچنین آزمایشگاه‌هایی که تست PCR می‌گیرند، باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری کنند. در نتیجه از ورود افراد دارای تست PCR مثبت و واکسن نزده‌ها به مکان‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فاز دوم این هوشمندسازی از هفته‌های آینده اجرایی خواهد شد، گفت: در این فاز تمام کارکنان شاغل در اماکن تفریحی، فرهنگی و... باید واکسن دریافت کرده باشند. علاوه بر این مراجعه کنندگان نیز باید کارت واکسیناسیون خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: بنابراین ادامه فعالیت تمام مشاغل منوط به تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌ها، تهویه مناسب در محل کار، فاصله‌گذاری اجتماعی و... است و نصب پوستر در واحد‌های صنفی به منظور نشان دادن درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان به قوت خویش باقی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین سایت غنی سازی نطنز تست PCR دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانش آموزان آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین سایت غنی سازی نطنز دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند