Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@04:43:44 GMT

"پرنیان‌صدا" موزه گنجینه‌های رادیو

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۶۴۹۸

'پرنیان‌صدا' موزه گنجینه‌های رادیو

تهیه کننده "پرنیان صدا" در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، این برنامه را آمیزه‌ای از جلوه‌های صوتی و تصویری دانست و از آن به موزه‌ای دیداری و شنیداری از گنجینه‌های رادیو تعبیر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو سعید توکل در برنامه " تقاطع فرهنگ " رادیو گفت‌وگو در خصوص برنامه "پرنیان صدا" که از شبکه 5 سیما پخش می‌شود، گفت: به بهانه هشتادمین سال تاسیس رادیو تولید این برنامه را در نظر گرفتیم تا مروری بر تمام آثار و چهره‌های ماندگاری باشد که از ابتدای شکل گیری این رسانه گرم زحمات بسیاری کشیده و گوهر وجودشان را در این رسانه صمیمی خرج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بسیاری از این افراد طی زمان از یاد رفته‌اند، گفت: سال گذشته پیشنهاد دادیم برنامه‌ای را به این بزرگان اختصاص دهیم؛ ابتدا تجربه رادیویی این برنامه در "شبکه پیام" اتفاق افتاد و با تکیه بر دانش روزِ فارغ التحصیلان IT توانستیم مجموعه تلویزیونی آن را هم بسازیم.

توکل با بیان اینکه بسیاری از محتواهای این برنامه خاطره سازی و بخشی از تصویر نیز واقعی است، گفت: در یکی از ده برنامه گذشته به مرحوم صبحی پرداختیم که در حال قصه گفتن بود. در آن زمان حتی دوربین فیلمبرداری به سازمان نیامده بود و تلویزیون وجود نداشت.

ما به لطف خدا به این چهره‌ها جان تازه‌ای دادیم و این بزرگان را در عرصه گویندگی، نمایش، موسیقی و... با دقت و حوصله پیش روی مخاطب تصویر سازی کرده‌ایم.

این تهیه کننده رادیویی تاکید کرد: این برنامه آمیزه‌ای از آمارهای صوتی و تصویری و موزه‌ای دیداری و شنیداری را ایجاد کرده است.

توکل معتقد است بخشی از میراث ناملموس ما برآمده از چنین برنامه‌هایی است که سعی دارد گذشتگان را حفظ کرده و تجربیات را زنده نگه دارد.

وی در رادیو گفت‌وگو یادآور شد: جا دارد به هنرمندان و دست اندرکاران و نقش آفرینان رادیویی که امروز اکثر آن‌ها در میان ما نیستند، ارج نهیم. این کار باید به طرق مختلف صورت گیرد و صدا و تصویر آن‌ها را به صورت واقعی نمایان سازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرنیان صدا رادیو رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو

دریافت 24 MB

به گزارش همشهری آنلاین، امیر اسماعیل آذر درباره استاد شهناز در این مصاحبه گفتند: او یکی از افتخارات موسیقی کشور است.

همچنین در ادامه با آوردن نام استاد مرحوم رهی معیری توسط مجری برنامه، او به یاد خاطره‌ای از این استاد بزرگوار افتاد و گفت: در گذشته رادیو برای تهیه برنامه‌های نوروزی هنرمندان را دعوت می‌کردند. وقتی به رادیو رفتم از یکی نشانی رهی معیری را گرفتم که گفتند اتاقش انتهای راهرو است. وقت به اتاقش رسیدم و او را با لباس‌های شیک و موهای جوگندمی دیدم قلبم شروع به تاپ تاپ کرد. چندبار او را دزدکی دیدم و درنهایت به اتاقش دعوتم کرد. خودم را معرفی کردم و کلی ذوق کرد و مدت‌ها مسحور رهی معیری بودم.

کد خبر 848341 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها شعر و شاعر خبر مهم هنر مصاحبه تصویری تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه