Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  خورشیدوند،مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان در دیدار رئیس جمهور بعنوان نماینده اقشار مختلف مردم ومدیر مرکز مطالعات راهبردی گفت: پروژه‌های ناتمام و بلاتکلیف، سد‌ها و به خصوص نیروگاه سد بختیاری به عنوان بلندترین سد خاکی جهان با دریاچه به طون ۶۵ کیلومتر که راه دسترسی آن در نوار گردشگری، طبیعی وورزشی در استان قرار گرفته است؛ ظرفیت اشتغال زایی ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ده هزار نفر به صورت غیر مستقیم را دارد همچنین سد‌های معشوره و تاج امیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک به عنوان شریان ارتباطی استان و ترانزیت شمال به جنوب از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام لرستان به شمار می‌آید.

خورشیدوند گفت: هر چند که ما هم با مدیریت بخشی و سرزمینی آب مخالفیم و آن را سرمایه ملی می‌دانیم، اما از اراضی ۸۰۰ هزار هکتاری قابل کشت ما تنها ۲۳ درصد آبی و مابقی آن به صورت دیم کشت می‌شود که اگر تخصیص و مجوز برداشت آب ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی صادر شود کشاورزی ما به نقطه تعادل خواهد رسید.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان با اشاره به اینکه همانطور که نفت سرمایه ملی است و سرزمین‌های نفتی در تامین تخصیص و تصمیم بودجه اعتبارات مطابق تبصره ماده ۸۰ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت برای محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود گفت: انتظار داریم برای ایجاد اشتغال پایدار به سرزمین‌های آبخیز هم بودجه و اعتبار اختصاص صورت گیرد.

خورشیدوند بر ضرورت ایجاد بندر خشک در لرستان تاکید کرد و گفت: لرستان کریدور ترانزیتی انرژی و کالاست و نزدیکترین استان به بنادر جنوبی به لحاظ جغرافیایی در بین استان‌های غربی کشور قرار گرفته است و به لحاظ پدافند غیر عامل جهت توسعه و ایجاد اشتغال ایجاد بندر خشک در آن ضروری به نظر می‌آید.

وی گفت: ایجاد پل دوم برای رودخانه سیمره جهت تسهیل در ترافیک در ایام اربعین، رونق گردشگری، تبادلات کشاورزی و دامی یکی از ضرورت‌های استان است.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک لرستان با بیان این‌که بی‌عدالتی در توزیع امکانات و بی تفاوتی نسبت به مشکلات این استان فضای ناامنی را ایجاد خواهد کرد گفت: مصیبت واقعی مردم لرستان بیکاری است که دیگر قادر به مدیریت زندگی معمول خود نیستند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان تصریح کرد: سال‌ها تحمل رنج و سختی توسط این مردم نشانه فرهنگ غنی و نجابت آنهاست و دولت‌های مختلف از این نجابت سوء استفاده کرده‌اند و باید به عرض برسانم روش‌های قدیمی و گفتار درمانی‌ها، وعده وعید‌ها و راهکار‌های نمایشی دیگر برای مردم لرستان قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: لرستان نیاز به اقدام و عمل دارد و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها این استان را باید باور و آن را جدی در همه امور یاری کرد.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک لرستان افزود: جناب آقای رئیس جمهور وعده دادید استاندار مان ویژه باشد، لذا انتظار داریم استانداری مان را ویژه کنید چرا که استانداری ویژه یعنی حمایت ویژه، یعنی بودجه و اعتبار ویژه، یعنی نگاه ویژه دولت به حوزه سرزمینی لرستان است.

خورشیدوند گفت:حلقه‌های میانی اعم از متخصصان، کارشناسان، صاحب نظران، نخبگان، کارآفرینان و عموم مردم آستین همت شان را بالا زده تا با حمایت قاطع خود از برنامه‌های دولت انقلابی و در راس آن رئیس جمهور محبوب جهت محرومیت‌زدایی با جهاد و جهش، زمینه عدالت و رفاه اجتماعی را محقق سازند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حوزه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) آبادان، حوزه علمیه کوثر خرمشهر و حوزه علمیه فاطمیه اروندکنار از بین داوطلبان دارای شرایط در سطح ۲ (ویژه داوطلبین با مدرک دیپلم) و ۳ رشته مشاوره خانواده (ویژه طلاب دارای مدرک سطح ۲) طلبه می‌پذیرند.
علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند تا ۱۵ تیرماه به سامانه paziresh.whc.ir مراجعه کنند.
همچنین و شماره ۰۹۳۶۷۹۲۴۵۲۴ در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است