Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، بیستون فائق فعال سیاسی کُرد با اشاره به اعتراضات دانشجویان در شهر سلیمانیه، در خصوص گسترش دایره اعتراضات هشدار داد.

وی افزود: به دنبال تسلط کامل دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی بر همه امور در منطقه کردستان عراق و کنترل تمامی مناصب اجرایی و امنیتی، جامعه کردستان در آستانه اعتراضات مردمی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیستون فائق همچنین گفت که اعتراضات دانشجویان در سلیمانیه به تظاهرات ضد دولت اربیل تبدیل شده و برخی جریان‌های مخالف با دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی وارد جریان اعتراضات شده‌اند.

او تأکید کرد که در پس تسلط بلند مدت دو حزب یاد شده بر تمامی مناصب اجرایی و امنیتی ، فاصله زیادی میان خاندان های حاکم و باقی مردم کردستان عراق ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود که اعتراضات سلیمانیه ادامه یافته و به شهرهای دیگر نیز کشیده شود.

فائق اعلام کرد: تظاهرات و اعتراضات در سلیمانیه ادامه دار خواهد بود و دامنه آن گسترش خواهد یافت و دیگر مناطق اقلیم کردستان عراق را طی روزهای آتی در برخواهد گرفت و این به علت اقدامات سرکوبگرانه دستگاههای امنیتی اقلیم است.

چندی قبل هم آرام خلیل از فعالان تظاهرات دانشجویی در استان سلیمانیه عراق اعلام کرد که درصورتی که کمک مالی به صورت کامل پرداخت نشود، دانشجویان مجددا اقدام به تظاهرات خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه دولت اقلیم قصد پرداخت کامل کمک های مالی را ندارد و مبالغ مشخصی را طبق شروط خاصی پرداخت خواهد کرد.

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: درصورتی که کمک مالی به صورت کامل و همانند گذشته پرداخت نشود، مجددا دست به تظاهرات خواهیم زد و اعتراض خواهیم کرد تا به مطالبات ما به طور کامل پاسخ داده شود و فریب احزاب فاسد را نمی خوریم.

مرکز حقوق بشری «مترو» اخیرا گزارشی را در خصوص اعتراضات اخیر در شهر سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز حقوق بشری مذکور اعلام کرده است که در جریان اعتراضات اقلیم کردستان ۳۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شده اند.

کد خبر 5373154

منبع: مهر

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق تظاهرات اعتراضات مردمی ایالات متحده امریکا عراق ایران مذاکرات وین روسیه عربستان سعودی فلسطین اوکراین جو بایدن رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین لبنان سوریه برجام اقلیم کردستان کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق