Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:06:42 GMT

پیشروی های سریع نیروهای انصارالله به سوی شهر مأرب

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۶۶۳۱

پیشروی های سریع نیروهای انصارالله به سوی شهر مأرب

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع محلی به المیادین اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن تامین امنیت کامل سلسله جبال البلق الشرقی به پیشروی های خود در جبهه های جنوبی و شرقی شهر راهبردی مأرب ادامه می دهند.

این منابع گفتند: نیروهای عبد ربه منصور هادی و حزب الاصلاح با وجود پوشش هوایی گسترده ائتلاف سعودی از هم فرو پاشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور افزودند: دهها نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی وعناصر آنها در خطوط مقدم جنگ کشته و زخمی شده اند.

گفتنی است که روز گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان نبرد با عناصر سعودی موفق شدند بر ارتفاعات استراتژیک البلق در شرق مأرب مسلط شوند. «البلق» آخرین ارتفاعات کوهستانی بود که عناصر متجاوز سعودی در آنجا مستقر بودند.

اخیراً «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن در سخنانی پیرامون نبرد مأرب گفته بود: نیروهای مقاومت یمن به لحظه تحقق پیروزی نهایی در «مأرب» نزدیک شده‌اند.

وی افزود: مردم یمن خواستار آزادسازی هرچه سریع‌تر مأرب هستند. نیروهای مسلح ما از سوی مردم برای آزادسازی مأرب تحت فشار قرار دارند. شکست متجاوزان در مأرب به مثابه شکست آنها در دیگر جبهه‌ها است.

البخیتی یادآور شد: سعودی‌ها و متحدانشان خود به خوبی می‌دانند که کنترل نیروهای یمنی بر شهر مأرب بدترین سناریو برایشان محسوب می‌شود. آزادسازی مأرب به پایان محاصره همه جانبه علیه یمن منجر خواهد شد.

وی عنوان کرد: متجاوزان در حال حاضر به دنبال آن هستند تا بر روی پیشروی‌های گسترده نیروهای یمنی در جبهه مأرب سرپوش بگذارند. پیام‌مان به متجاوزان این است که آنها دیگر قادر نیستند محاصره را به ما تحمیل کنند.

کد خبر 5373163

منبع: مهر

کلیدواژه: استان مأرب یمن جنگ 2015 یمن ایالات متحده امریکا عراق ایران مذاکرات وین روسیه عربستان سعودی فلسطین اوکراین جو بایدن رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین لبنان سوریه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه