Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت با اخلاق فوتبال ایران در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

حسین فرکی متولد 1335 در شهر تهران است. او در تیم های شهربانی، پاس، پرسپولیس، الشعب امارات، دارایی، پورا و بانک ملی بازی کرد و همچنین سابقه بازی برای تیم ملی را در کارنامه دارد. حسین فرکی با فولاد و سپاهان به قهرمانی لیگ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین سرمربی تیم ملی امید و عضو کادر فنی تیم ملی در زمان حضور منصور پورحیدری، همایون شاهرخی و برانکو ایوانکوویچ بود. فرکی از مهاجمان بسیار خوب فوتبال ایران بود که 2 بار با پاس قهرمان ایران و با تیم ملی جوانان قهرمان آسیا شد. حسین فرکی همچنین با تیم ملی به جام جهانی و المپیک رفت.

به گزارش طرفداری، حسین فرکی تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد:

دروازه بان:

در دوران فوتبال سخت و محدودیت هایش، ناصر حجازی جزو نفرات اصلی و ستونی فوتبال ایران بود. از توان و کیفیت عابدزاده هم نمی توان به سادگی گذشت ولی من ناصر حجازی را انتخاب می کنم.

مدافعان:

حسن حبیبی و محمد خاکپور را انتخاب می کنم. حسن حبیبی سال ها کاپیتان تیم ملی و از بهترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال کشورمان بوده است. محمد خاکپور هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ شخصیتی بسیار عالی بود. خاکپور از نگاه من لیاقت دارد که یکی از دو مدافع برتر تاریخ فوتبال ایران باشد.

مدافع راست:

حسن نظری مسیر خیلی خوبی را از تیم ملی جوانان تا بزرگسالان طی کرد. در جام جهانی و مقدماتی آن با هم همبازی بودیم و او دوران بسیار خوبی در این مقطع داشت.

مدافع چپ:

مجتبی محرمی بازیکن خلاق و چند پسته ای بود که در دفاع چپ بهتر از همه پست های دیگر بازی می کرد.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی ویژگی های فنی در سطح بالا داشت، همچنین در چند پست بازی می کرد و یک بازیکن کامل بود. قدرت بدنی، تکنیک و شوتزنی در نوع خود مشابه نداشت.

هافبک راست:

مهدی مهدوی کیا را انتخاب می کنم که بازیکنی بسیار شایسته بود. جالب است بدانید با 21 سال تفاوت سنی در بانک ملی همبازی بودیم. بازیکنی باهوش، تکنیکی، سرعتی و لایق بود. اخلاق بسیار خوبی هم دارد.

هافبک چپ:

روح ایرج دانایی فرد شاد. بازیکنی که وقتی به تیم ملی رسید خودنمایی کرد، همه نگاه ها را به خود جلب کرد. در جام جهانی هم عالی بود.

هافبک هجومی:

علی پروین تکنیکی بالا و هوش درخشانی داشت. او بازیکن سرعتی نبود اما قدرت فرماندهی و تداوم بالایش در فوتبال مثال زدنی بود.

مهاجمان:

علی دایی و حسن روشن را انتخاب می کنم. باید قبول کنیم علی دایی استثنای فوتبال ایران بود و برای تیم ملی و باشگاهش عالی کار کرد. در جهان هم فوتبال ایران را مطرح کرد. درخصوص حسن روشن هم باید بگویم که بارها زوج هم بودیم و همیشه قبولش داشتم. همیشه عالی بود، سرعت بسیار بالایی داشت و گلزن خوبی هم بود.

حسین فرکی در ادامه از پرویز قلیچ خانی، علی دایی و علی پروین به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد و درخصوص انتخاب مربی قرن گفت:

حشمت مهاجرانی تنها مردی است که فوتبال ایران را هم به جام جهانی و هم المپیک برد. بهترین مربی خارجی هم از نظر من برانکو ایوانکوویچ است.

بهترین داور قرن:

می خواهم اینجا دو انتخاب داشته باشم. نه می توانم از نام علیرضا فغانی بگذرم و نه از نام محمد فنایی.

بهترین تیم قرن:

این بخش هم همین حکم را دارد. چطور می توان آن موفقیت های تیم ملی 1978 را ندید و چطور می توان آن تیم خاطره انگیز 1998 را فراموش کرد؟

حسین فرکی در بخش پایانی یعنی ورزشکاران قرن رایش را به عبدالله موحد، محمد نصیری و تیمور غیاثی داد.

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! افشاگری رضا درویشی، کمک داور: با فاکتورسازی ها همراه نشدم، گفتند اجازه داوری نداری! تیم منتخب هفته نهم لیگ بیست و یکم از نگاه طرفداری تشویق استیون جرارد توسط هواداران لیورپول پیش از دیدار مقابل استون ویلا / فیلم ناگلزمان دلیل رد پیشنهاد رئال مادرید را توضیح داد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخاب می کنم فوتبال ایران جام جهانی حسین فرکی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 

۷ دیدار از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور دیروز (جمعه) برگزار شد تا تکلیف تیم‌های راه یافته به دور یک چهارم نهایی مشخص شود. روز گذشته تقابل بین تیم‌های مس رفسنجان و پیکان در این مرحله انجام شده بود که تیم تحت هدایت محرم نویدکیا در ضربات پنالتی پیکان را شکست داد و به دور بعدی راه پیدا کرد.

در یکی از مهمترین بازی‌ها پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین در دیگر بازی حساس هم سپاهان در وقت‌های اضافه استقلال ملاثانی را از پیش رو برداشت تا راهی یک چهارم نهایی شود.

نتایج نهایی رقابت‌های دیروز را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مس کرمان یک (۳) - (۵) چادرملو اردکان یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: علی وزیری پناه در دقیقه ۸۱ برای مس - ابراهیم رضا زاده در دقیقه ۹۰ برای چادرملو

فجر سپاسی صفر - گل گهرسیرجان ۳ (نتیجه نهایی)
گل‌ها: سعید سحرخیزان در دقیقه ۲۷، روبرتو تورس در دقیقه ۷۸ و مسعود زائر کاظمینی دقیقه ۸۷ برای گل گهر

هوادار ۳ - مس سونگون یک (نتیجه نهایی)
گل‌ها: داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۳، بابک مرادی دقیقه ۲۰ و محمد علی عبداللهی در دقیقه ۷۶ برای هوادار - صائب محبی (گل به خودی) در دقیقه ۳۰ برای مس سونگون

آلومینیوم اراک ۴ (۶) - (۵) پرسپولیس ۴ (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: استون اورونوف در دقیقه ۱۱، عیسی آل کثیر در دقیقه ۲۵، سینا اسدبیگی ۹۴ و عیسی آل کثیر در دقیقه ۱۰۶ برای پرسپولیس - مهدی لیموچی در دقیقه ۸۵، شروین بزرگ در دقیقه ۵+۹۰ و ۱۱۱ و علیرضا نقی زاده در دقیقه ۱۲۰ برای آلومینیوم

تراکتور یک (۳) - (۱) ذوب آهن یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: مهدی هاشمی نژاد در دقیقه ۴۶ برای تراکتور - محمد حسین اسلامی در دقیقه ۶۱ برای ذوب آهن

ملوان ۲ - سایپا یک (نتیجه نهایی)
گل‌ها: محمد عمری در دقیقه ۶۷ و حسین صادقی در دقیقه ۱۱۹ برای ملوان - محمد حسین خسروی در دقیقه ۶۹ برای سایپا

استقلال آبی پوش ملاثانی یک - سپاهان ۲ (نتیجه نهایی)
گل‌ها: کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ و شهریار مغانلو در دقیقه ۱۱۷ برای سپاهان - میلاد پاک پرور در دقیقه ۲+۹۰ برای استقلال ملاثانی

دیگر خبرها

  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس