Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس همایش سراسری نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه، همزمان با سراسر کشور صبح امروز شنبه ۲۰ آذرماه در سپاه فجر فارس آغاز به کار کرد.

عضو جامعه روحانیت شیراز در این همایش با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه حج، تمکن را فقط اقتصادی ندانست و تاکید کرد: بر اساس تمکن حساب گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق با بیان اینکه خدا در این آیه ۴مورد را برای ارزیابی بیان می‌کند، نخستین مورد را اقامه نماز عنوان کرد و گفت: تاخیر و یا ترک آن، از مصادیق ضایع کردن نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با یادآوری تصاویر نماز سردار سلیمانی در میدان جنگ با داعش، تاکید کرد: این عزت را خدا برای اینگونه افراد رقم می‌زند و ما می‌بینیم باشکوه ترین تشییع تاریخ از نجف، کربلا، مشهد، تهران، و کرمان برای او رقم خورد و میلیون‌ها نفر از مردم زیر تابوت او گریستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نمره مدیر موفق، تاجر موفق و حتی مادر موفق به نماز است، امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر موارد بیان شده در آیه فوق دانست و ادامه داد: این آیه از آیاتی است که در عصر ظهور و دولت کریمه کاربرد بیشتری دارد، چراکه اصلاح کلی ساختار جامعه و خانواده را در پی دارد.

حدائق با یادآوری اینکه در موارد زیادی نماز و زکات در قرآن همراه با هم آورده شده، به آیاتی در خصوص انجام کار فرهنگی در کنار کار اقتصادی اشاره کرد و افزود: در هیچ کجای قرآن به خواندن نماز اشاره نشده، بلکه باید اقامه شود، چراکه ارتباط انسانها با خدا باید محکم شود و کسی که به واقع نماز می‌خواند و ارتباط محکم با خدا دارد، در هیچ کجا تخلف نمی‌کنند و نگرش فرد، نگرش سردار سلیمانی می شود که همه چیز متعلق به خداست و ما امانت دار و وسیله‌ایم.

او با بیان اینکه خدمات اجتماعی در پرتو ارتباط با خدا پربار می‌شود، تصریح کرد: یکی از آثار ارزشمند نماز، عدم تکبر است که ما این خصوصیت را در سردار سلیمانی شاهد بودیم. 

همچنین ثابت کردن در اخلاص، از آثار دیگر نماز است که مسئول مدرسه منصوریه شیراز، از آن یاد کرد و ادامه داد: اخلاص تنها راه رهایی از شر شیطان است.

حدائق با تاکید براینکه کسی که برای خدا کار می‌کند، احساس شکست نمی‌کند، تصریح کرد: پیامبر با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره هود، این آیه را امیدوار کننده ترین آیات قرآن عنوان کردند که نماز، روزی پنج بار آلودگی‌های گناه را از انسان می شوید و انسان را پاک می‌کند.

به گفته او، احساس تکلیف نسبت به ضعفا و محرومان از دیگر خصوصیات نمازخوان‌هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: غفلت زدایی از زندگی، از دیگر دستاوردهای نماز است که انسان را از غفلت نسبت به مسئولیت‌هایشان دور می‌کند.

حدائق معادباوری را از دیگر خصوصیات نماز عنوان کرد و گفت: در قیامت هم اگر نماز قبول شد، دیگر اعمال حسنه هم مورد قبول واقع خواهند شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس سردار سلیمانی نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ هفته فرهنگی شهرستان زرندیه با ۶۴ عنوان برنامه‌ مختلف فرهنگی و اجتماعی از ۱۰ اردیبهشت تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه در سال گذشته برای اولین بار در این روز برگزار شد که مورد استقبال مردم این شهرستان واقع شد.

برای برگزاری این هفته برنامه‎های متنوعی من جمله یادواره شهدای شهرستان، جشن بزرگ قرآنی، عطرافشانی و گلباران مزار شهداء، تجلیل از مفاخر و بزرگان اقشار مختلف جامعه، دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران، دیدار با اصحاب فرهنگ وهنر، برگزاری یادواره خانگی شهداء، برگزار مسابقات مختلف ورزشی، تقدیر از معلمان شهرستان، تقدیر از کارگران شهرستان، تجلیل از بسیجیان شهرستان، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم می‌توان اشاره کرد.

همچنین به کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اسم گذاری معابر و میادین به اسم روز شهرستان، جشن بزرگ کودک و خانواده، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، تقدیر از بانوان فعال فرهنگی، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری مجالس تعزیه خوانی، راه اندازی دسته‌های عزاداری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)، همایش بادبادک‌ها، برگزاری مسابقات نقاشی، عکاسی و انشاء با موضوع من زرندیه را دوست دارم، برگزاری ورزش صبحگاهی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، برگزاری همایش دوچرخه سواری، چاپ پوستر و تقویم روز شهرستان می‌توان اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است