Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهیر اصفهانی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به تجربه تلخ گذشته در رابطه با برجام که توسط دولت گذشته شکل گرفت، نگاه عقلانی به مذاکرات و همچنین در نظرگرفتن منافع ملی را امری ضروری دانسته و در این باره افزود: در دیداری که وزیرخارجه کشورمان با آیت الله جوادی آملی داشت، آیت الله جوادی آملی همان مساله ای که در دولت پیشین بدان تاکید داشت دوباره تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان بر این مساله تاکید داشت که همه کشورها ناگریز به مذاکره با هم هستند ولی اگر ما با آنها دست دادیم حتما پس از آن انگشتان خود را بشماریم.

وی ادامه داد: این تمثیل بیانگر لزوم عدم اعتماد به طرف های غربی و آمریکایی در مذاکرات بین المللی بوده؛ متاسفانه این موضوع توسط دولت روحانی مورد توجه قرار نگرفت و خسارتی که تا به امروز شاهد آن هستیم ناشی از همین ساده انگاری نسبت به مذاکرات با طرف های غربی است. بدون شک نباید به تحت تاثیر عملیات روانی و رسانه ای دشمن و ایجاد حربه های مختلف به هرنوع مذاکره ای تن داد.

این کارشناس مسائل بین المللی گفت: آنچه امروزه به عنوان خسران بزرگ در حوزه اقتصاد مشاهده می کنیم، اثرات تحریم هایی بوده که در پسابرجام توسط امریکا اجرایی شده است. دولتمردان باید بدانند مذاکره با کشورهای جهان نیازمند تحقیقات سنگین علمی حقوقی بوده و که فهم سیاست بین الملل را می طلبد. تحقق نتیجه به هرنحوی یکی از اصلی ترین چالش هایی بوده که ممکن است در اینده گریبان گیر کشورمان شود.

وی تصریح کرد: ما تجربه این نوع تحقق بدون پشتوانه تحقیقاتی را در دولت گذشته داشته ایم و دیگر مردم خواهان بازگشت به این شیوه غلط و مخرب نیستند. مردم نیز به خوبی اگاه شده اند که برای خروج از وضعیت فعلی باید مذاکراتی بلندمدت مبتنی بر اعتلا و اقتدار کشور را در پیش گرفت.
این کارشناس حوزه بین الملل به لزوم اخذ ضمانت اجرایی در پشت میز مذاکره با طرف های غربی اشاره کرده و گفت: وقتی صحبت از ضمانت اجرایی شود در واقع قرار نیست حقی مازاد بر آنچه در مذاکرات بیان شده به ایران تعلق یابد بلکه هدف از ضمانت اجرایی با توجه به تجربه عهدشکنی طرف های غربی، ایجاد یک توافق نامه متوازن است. وقتی ما در عقد توافق نامه با طرف های غربی همه عناصر همچون زمان، هزینه تعهدات و میزان بازگشت پذیری را به صورت یکسان برای دوطرف در نظر بگیریم طبیعتا هرکدام از این معاهده خارج شوند هزینه سنگینی را باید پرداخت کنند و بنابراین خروج از این تفاهم نامه کار اسانی نخواهد بود. اقدام متقابل حقی است که دوطرف باید در تفاهم نامه مکتوب در نظر بگیرند تا اینگونه ایران نیز براساس تفاهم نامه امضا شده حق اخذجریمه از طرف های غربی و امریکا را داشته باشد.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا ایران برجام ایالات متحده آمریکا ایران طرف های غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند