Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در حالی که به پیشروی خود به سمت شهر مأرب ادامه می‌دهند، امنیت دامنه وسیع بخش شرقی رشته کوه‌ «البلق» (جنوب مأرب) را تأمین کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی یمن می‌گویند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی امروز (شنبه) امنیت رشته‌کوه «البلق شرقی» (بخش شرقی رشته‌کوه البلق در جنوب مأرب) را تأمین کرده و همزمان به سمت محورهای جنوب و شرق شهر مأرب حرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین به نقل از منابع محلی اعلام کردند که با وجود پوشش هوایی گسترده ائتلاف سعودی، شکست‌های مستمر نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و عناصر وابسته به حزب اخوانی الاصلاح ادامه دارد.

منابع محلی تأکید کردند که در صفوف نیروهای منصور هادی و الاصلاح در نبردهای جاری مأرب، ده‌ها نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

منابع میدانی با بیان این که آزادسازی کامل شهر مأرب برای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی میسر خواهد شد، اعلام کردند که فرماندهی نظامی ارتش یمن آخرین فرصت را به کسانی می‌دهد که تسلیم نشده‌اند تا وضعیت خود را سامان دهند.

سرلشکر «محمد العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء با اشاره به این که امنیت بیشتر مناطق استان مأرب توسط ارتش و کمیته‌های مردمی تامین شده است، گفت: «بازپس‌گیری شهر مأرب مساله زمان است و به زودی خبر بازگشت آن به آغوش میهن را خواهید شنید.»

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است. مأرب در واقع جزء آن دسته از استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است و به همین دلیل قلب تپنده انرژی در یمن محسوب می شود و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای دارد. اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن استان مأرب کمیته های مردمی شهر مأرب رشته کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است