Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@06:12:39 GMT

مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در مصر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۷۵۷۸

مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در مصر آغاز شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات جهانی قرآن کریم مصر امروز برگزار شد.

این مسابقات که از سوی وزارت اوقاف و زیر نظر رئیس جمهور عبدالفتاح سیسی برگزار می‌شود، امسال نام شیخ محمد صدیق المنشاوی را بر خود دارد و مسابقات با تلاوت قرآن کریم از سوی یکی از برگزیدگان مسابقات سالهای گذشته آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم دکتر شوقی علام مفتی اعظم مصر با بیان اینکه ما در مسابقات جهانی قرآن کریم در مهمانی خداوند رحمان هستیم گفت: ما جز بر کتاب خدا اجتماع نکرده‌ایم. چه اجتماع بزرگی است که نشان می‌دهد راه رسیدن به خدا فقط از طریق قرآن کریم است.

مفتی مصر اضافه کرد: اگر خداوند سبحان مکه مکرمه را به نازل کردن وحی بر مولایمان محمد اختصاص ‌داد، اما مصر را با تلاوت قرآن برجسته ساخت. خداوند مردم مصر را با حنجره‌های قوی و قاریان بزرگ همچون محمد رفعت، محمود خلیل الحصری، عبدالباسط عبدالصمد و دیگران محبوبیت بخشید. 

همچنین احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنانی که دکتر نذیر عیاد، دبیر کل آکادمی تحقیقات اسلامی به نمایندگی از وی ایراد کرد، گفت خداوند متعال خطاب به پیامبر می‌فرماید: ما تو را به حق بشارت دهنده و بیم دهنده فرستادیم.

عیاد افزود: هر رسولی با معجزاتی که با ویژگی پیام او و محدودیت‌های زمانی و مکانی و قوم او سازگار بود، بنابراین حجت ثابت شد و بر صداقت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم گواهی داد. 

در مسابقات جهانی قرآن کریم ۷۴ شرکت‌کننده حضور دارند و ۱۲ داور از داخل و خارج مصر به قضاوت آن می‌پردازند و صدهزار پوند مصر (۶۵۰۰ دلار) به عنوان جایزه تشویقی برای برترین شرکت‌کنندگانی که در هر رشته به مقام‌‌های برتر دست پیدا کنند، اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسابقه قرآن مصر قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان