Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@06:06:18 GMT

نشست باقری با مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۰۲۱

نشست باقری با مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی

به گزارش فارس، روز شنبه ۲۰ آذر ماه و در ادامه دور هفتم مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در خصوص رفع تحریم‌ها، رایزنی‌ها در سطوح مختلف در جریان بود.

بر همین اساس عصر دیروز علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با مذاکره کنندگان سه کشور اروپای در هتل کوبورگ در نشستی به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این رایزنی‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف بین هیأت‌های حاضر در وین در جریان بود. همچنین قرار است فردا (یکشنبه) نیز نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه بین هیأت‌های شرکت کننده در این مذاکرات برگزار شود.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگویی  با بیان این‌که موضوعات اختلافی ۶ دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده و روی میز است، تصریح کرد که ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت. (اینجا بخوانید)

دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.

منبع: الف

کلیدواژه: آذر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران