Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@13:35:57 GMT

مراقب عواقب بعدی تصمیمات شتابزده باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۱۳۹

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:مساله افزایش یا کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیست، مساله اصلی توجه دقیق به عواقب تصمیمات شتابزده وغیر کارشناسی در این موضوعات است.

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: آنچه اهمیت دارد این موضوع است که ابتدا باید آمار دقیقی از پزشکان فعال خود داشته باشیم، همچنان وزارت بهداشت آمار دقیقی از پزشکان فعال خود ندارد، پژوهش‌ها و نظرسنجی‌ها آمار دقیق و صحیحی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکسری از تصمیمات خیلی کارشناسی گرفته نمی‌شود ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث قانونگذاری مشکلاتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: حمایت‌های مالی و اصلاح قوانین رمز حفظ نخبگان در کشور است

ویس کرمی گفت: افزایش یافتن یا نیافتن ظرفیت پزشکی مشکل ما نیست ما باید ببینیم علت اینکه پزشک در مناطق محروم نمی‌رود کمبود پزشک است، توزیع نامناسب است و یا این که رغبتی برای رفتن به این مناطق وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، افزایش سهم سوابق تحصیلی تعیین کنندگی معدل در قبولی یا تصمیمات این چنینی شتابزده با اطلاعات غیردقیق و آگاهی غلط که مبنای برخی از تصمیمات شده است، صحیح نیست.

نماینده مردم نماینده مردم لرستان گفت: با تصمیمات شتابزده مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهیم کرد باید بگردیم و علت‌هایی را که موجب شده است تمایل پزشکان به فعالیت در مناطق محروم را کم کند را بیابیم.

ویس کرمی گفت: تربیت یک پزشک هزینه بالایی برای یک کشور دارد گاهی دیده می‌شود که همین پزشکانی که در داخل کشور با هزینه بالا تربیت شده اند مهاجرت می‌کنند و در واقع ما تربیت نیروی پزشک با هزینه سنگین را تقبل کرده و بهره اش را نصیب کشور‌هایی که این‌ها را می‌پذیرند می‌کنیم.

وی در پایان گفت: بهترین تصمیم این است که همین پزشکان داخل کشور پزشکان غیرفعال را فعال کرده و مشوق‌های را برای خدمت به پزشکانی ارائه دهیم که در مناطق محروم خدمت‌ می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور سراسری دانشجو دانشجوی پزشکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سراسری دانشجو دانشجوی پزشکی دانشجوی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

ایسنا/کرمانشاه قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی خبر داد.

دکتر افشین باقرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت: این میزان افزایش در بخش های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار