Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@08:40:58 GMT

تحریم های جدید آمریکا علیه چین

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۲۳۱

تحریم های جدید آمریکا علیه چین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، الجزیره نوشت؛ در این میان کانادا و بریتانیا در اعمال تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار به ایالات متحده پیوستند؛ درحالی‌که واشنگتن همچنین اولین تحریم‌های جدید را علیه کره‌شمالی تحت مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهور اعمال کرد و نهادهای نظامی میانمار را هم مورد هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی گفت: «اقدامات امروز ما، به‌ویژه اقداماتی که با همکاری بریتانیا و کانادا صورت گرفته است، پیامی را ارسال می‌کند که دموکراسی‌ها در سراسر جهان علیه کسانی که از قدرت دولت برای تحمیل رنج و سرکوب سوء‌استفاده می‌کنند، اقدامات موثری به‌کار خواهند گرفت.» به گفته ناظران، در روز جهانی حقوق بشر، وزارت خزانه‌داری از ابزارهای خود برای افشا و پاسخگویی عاملان نقض جدی حقوق بشر استفاده کرد. هیات کره‌شمالی در سازمان ملل و سفارت‌های چین، میانمار و بنگلادش در واشنگتن هنوز به این موضوع واکنش نشان ندادند و حاضر به پاسخگویی هم نشدند.

این تحریم‌های جدید علیه کشورهایی که آمریکا مدعی به نقض حقوق بشر در آن است، همزمان با برگزاری اجلاس دور روزه مجازی بایدن در «تقویت دموکراسی‌ها» صورت می‌گیرد؛ جایی که وی ابتکاراتی را برای تقویت دموکراسی‌ها در سراسر جهان و حمایت از قوانین دموکراسی‌خواهانه در ایالات متحده اعلام کرد. بایدن روز جمعه گفت که تعهدات برخی از بیش از ۱۰۰ رهبر جهان که در اجلاس سران «تقویت دموکراسی‌ها» حضور داشتند، باعث عقب‌نشینی از خودکامگی در حال افزایش، مبارزه با فساد و ارتقای حقوق بشر خواهد شد.

او در سخنرانی پایانی اجلاس گفت: «این (برنامه) به بذرهای حاصلخیز برای شکوفایی دموکراسی در سراسر جهان کمک خواهد کرد.» وزارت خزانه‌داری روز جمعه شرکت هوش مصنوعی چینی «سنس‌تایم» را به فهرست «شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی چینی» اضافه کرد و آن را به توسعه برنامه‌های تشخیص چهره متهم کرد که می‌تواند قومیت هدف را تعیین کند. این برنامه عمدتا متمرکز بر بر شناسایی قومیت‌های اویغور است. به همین منظور آمریکا این شرکت را در زمره لیست سیاه خود قرار داد و می‌گوید شرکت‌های این کشور حق سرمایه‌گذاری در مجموعه سنس‌تایم ندارند. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که سنس‌تایم در حال فروش سهام در عرضه اولیه عمومی خود به ارزش ۵/ ۱میلیارد دلار است.

دو نفر از کسانی که از موضوع آگاه بودند گفتند: «پس از انتشار اخباری مبنی بر محدودیت‌های خزانه‌داری آمریکا در اوایل این هفته، این شرکت شروع به بحث درباره سرنوشت عرضه برنامه‌ریزی‌شده ۷۶۷ میلیون دلاری در بورس هنگ‌کنگ کرده است.»

کارشناسان سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشر تخمین می‌زنند که بیش از یک میلیون نفر، عمدتا اویغورها و اعضای دیگر اقلیت‌های مسلمان، در سال‌های اخیر به اردوگاه‌های اجباری که در سین‌کیانگ قرار دارند، فرستاده شده‌اند.سایت سوت چاینامورنینگ پست هم در گزارشی نوشت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، شرکت هوش مصنوعی چینی سنس‌تایم گروپ و دو مقام ارشد دولتی در سین‌کیانگ را به‌دلیل ادعای نقض حقوق بشر تحریم اقتصادی کرده است.»

ظاهرا این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا برنامه‌های شرکت سنس‌تایم را برای فروش ‌سهام در یک عرضه اولیه عمومی، پس از اینکه در اوایل این هفته به نصف کاهش یافت، مختل کرده است.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که سنس‌تایم مسوول نقض حقوق بشر ناشی از استفاده بد از فناوری است. او تصریح کرد: «وزارت خزانه‌داری از ابزارهای خود برای افشا و بازخواست کردن عاملان نقض جدی حقوق بشر استفاده می‌کند.» این سایت چینی می‌نویسد: این اقدام دولت بایدن موضع تند دولت جدید را نسبت به چین نشان می‌دهد.

حالا با افزودن یک شرکت هوش مصنوعی و دو مقام مرتبط با بازداشتگاه‌های سین‌کیانگ، تعداد شرکت‌ها و افرادی که به دلیل نقض حقوق بشری در منطقه مسلمان‌نشین چین، مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند، افزایش قابل توجهی داشته‌اند. همچنین میانمار نیز در سری تازه تحریم‌های آمریکا بی‌نصیب باقی نمانده است. اداره صنایع دفاعی میانمار، یکی از نهادهای مورد هدف، سلاح‌هایی برای ارتش و پلیس می‌سازد که در سرکوب وحشیانه مخالفان کودتای اول فوریه ارتش استفاده شده است.

منبع: دنیای اقتصاد پربیننده ترین درگیری در دارفور بالا گرفت / ۸۸ تن کشته شدند سه و نیم میلیارد دلار از مطالبات ایران آزاد شد از سرگیری مذاکرات وین تا ساعتی دیگر پیشنهاد سازنده ای در مذاکرات وین نداشتیم / امروز وقت عمل است وین؛ آخرین شانس برای جلوگیری از بروز یک فاجعه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تحریم اقتصادی چین آمریکا تحریم چین و آمریکا خزانه داری آمریکا وزارت خزانه داری نقض حقوق بشر دموکراسی ها سنس تایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری