Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شایان نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح جهش تولید  به مدت پنج سال در دیم زارهای این استان برگزار می شود افزود: این طرح برای نخستین بار از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سطح ۶۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای ۶ استان اجرا شد.

نادری ابراز کرد: با توجه به موفقیت ستاد اجرایی امام (ره) در طرح جهش تولید تعداد استان های اجرای این طرح  امسال از ۶ استان به ۱۵ استان  افزایش یافت که در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اجرا خواهد شد و سهم کهگیلویه و بویراحمد از این میزان ۳۰ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری بیان کرد: اجرای این طرح موجب افزایش تولید ۲۵ تا ۳۰ درصدی محصولات دیم دردیم زارهای این استان خواهد شد.

وی اظهار داشت: این طرح در پنج محصول دیمی شامل گندم و جو، نخود، عدس و دانه ای روغنی و علوفه در دست اجراست.

نادری با بیان در طرح جهش تولید در دیم‌زارها تامین ادوات و ماشین آلات کشاورزی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: برای تامین ادوات دیم ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در این زمینه بیش از ۳۴ نفر برای دریافت تسهیلات  به بانک های عامل معرفی شده اند و این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله از سوی بانک‌ ملی استان پرداخت خواهد شد.

نادری گفت: اجرای این طرح در پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، رونق کشاورزی در اراضی دیم‌زار و کم‌بازدها، کشت محصولات کم‌آب‌ و وابسته به نزولات آسمانی، به امنیت غذایی کشور کمک فراوانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این طرح بهره‌برداران طرف قرارداد از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین و توزیع نهاده(سم، بذر و کود) و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی برخوردار خواهند شد.

نادری با اشاره به نامگذاری  امسال  با عنوان  "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: پایداری اشتغال و محرومیت زدایی، بهبود معیشت بهره‌برداران، پشتیبانی از تولید، رونق کشاورزی در اراضی دیم زار و کم بازده استان از اهداف این ستاد در زمینه حمایت از کشاورزان در طرح است .

وی استفاده حداکثری از آب نزولات آسمانی برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 نادری  ابراز کرد: هم اکنون این طرح در اراضی دیم کشاوری مناطق سردسیری استان از جمله بویراحمد، مارگون و دنا اجرا شده و در اراضی دیم مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست و در یک بازده پنچ ساله ادامه خواهد داشت.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد

برچسب‌ها مدیر عامل بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیر عامل بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد اراضی کشاورزی مدیر عامل بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب‌‌نیوز :

«علی کرمی» در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت شروع و تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نقاط مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در تردد ناوگان عمومی، احتمال سقوط و ریزش تگرگ و آسیب خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، کانال‌ها و جداول لایه روبی شوند، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لِنده با بیشینه دمای ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۶.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی