Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین ظهیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارزش دلاری مقدار کالای وارده شده در این مدت ۴۰۸ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۶۹ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص ۱۰ هزار و ۲۴۲ اظهار نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

ظهیری به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت:  در این مدت یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۹۵۴ تن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۹ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترانزیت داخلی در این مدت ۶۴هزار و ۱۱تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲۹ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در این راستا نیز ۲هزار و ۷۴۵ مورد اظهار نامه صادر شده که ۳۱۴ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی واردات مرز بازرگان گوربلاغ ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی واردات گمرک بازرگان آذربایجان غربی واردات مرز بازرگان گوربلاغ ترکیه نسبت به مدت مشابه سال آذربایجان غربی گمرک بازرگان سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه خود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود ۲۳ درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شد.

دست نشان با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ی ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پر تردد ترین محور استان در فروردین ماه اعلام شد، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، تقریباً ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد از این پلاک ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

وی یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه، در روزشنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است که آمار ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به مدت مشابه خبرمی دهند.

دست نشان با تاکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه فروردین سال جاری تقریباً ۳۹ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین یک تا ۳ روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در فروردین ماه، ۸۷۴ هزار و ۴۱۷ وسیله نقلیه از آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده و استان های آذربایجان شرقی، زنجان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان ها داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۴۸ هزار و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولین ذیربط است.

کد خبر 6092606

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور