Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تأسیس آکادمی بین المللی جودو در کلارآباد و دیدار مؤسس آن با رئیس کمیته ملی المپیک طی روزهای گذشته حاشیه ساز شد. این در حالی است که فدراسیون جودو با وجود تعلیق و غیبت در مسابقات برون مرزی فعالیت‌های آموزشی و اردوهای تیم ملی در رده‌های سنی پایه را به صورت منظم پیگیری می‌کند. موضوعی که انتقاد برخی همیشه منتقد این رشته را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه فدراسیون جودو نمی‌تواند و نباید درها را بسته و به انتظار پایان تعلیق باشد، به عنوان یک اصل قابل اتکاست. دوران تعلیق فرصت مناسبی است تا فدراسیون جودو برای تکمیل زیر ساخت‌ها و پشتوانه سازی از آن بهترین بهره را ببرد.

در همین خصوص صادق فرجی رئیس پیشین فدراسیون کاراته که سابقه نایب رئیسی فدراسیون جودو را نیز در کارنامه دارد در خصوص انتقاد به فعالیت‌های جودو در دوران تعلیق به خبرنگار مهر گفت: در بحث تشکیلات مدیریت ورزشی دیدگاه مدیران متفاوت است، در بحث توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی، تأمین منابع مالی و … یک مدیر باید از جهات مختلف بتوانند فعالیت کند و فدراسیون را پوشش دهد. در کنار این مسائل یک موضوعی که قاعدتاً دست و پا گیر مدیران ورزشی محسوب می‌شود، مسائل حاشیه‌ای است که توسط افراد به وجود می‌آید. حالا باید دنبال کرد که این افراد چه منافعی را دارند که به این اندازه به دنبال تغییر و تحول در فدراسیون‌ها هستند؟ چه موضوع و چه منافعی وجود دارد که می‌خواهند ثبات مدیریتی در فدراسیون‌ها وجود نداشته باشد؟ به هر حال هر رئیس فدراسیونی قاعدتاً برای برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت خود برنامه‌ای را تدوین می‌کند تا در نهایت به آن جمع بندی برسد، اما با توجه به اینکه حاشیه سازان آن مدیر را درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌کنند وی از خیلی مسائل اصلی غافل می‌شود و تمام تمرکز آن مدیر برای بحث مدیریت کردن روی مسائل حاشیه فدراسیون گذاشته می‌شود.

چرا دوستان به رفع مشکلات کمک نمی‌کنند

وی ادامه داد: متأسفانه فدراسیون جودو هم بعد از دوران درخشان همچنان حاشیه دارد، حالا باید ببینیم که علت این موضوع چیست؟ این حاشیه‌ها چه منافعی برای برخی از افراد دارد که این کارها را انجام می‌دهند؟ اصلاً چرا کمک نمی‌کنند تا مشکلات حل شود. قاعدتاً کسی که عرق ملی و عرق به جودو داشته باشد به جای حاشیه‌سازی باید به جودو کمک کند؛ مخصوصاً در شرایط بحرانی که حالا برای جودو پیش آمده است و قاعدتاً اگر کسی عرق جودو را داشته باشد، با دل و جان می‌آید و هر کاری بتواند برای حل مشکل این رشته انجام می‌دهد. حتی علیرغم اینکه نگاه‌ها مدیریتی آن شخص با رئیس فعلی فدراسیون متفاوت باشد.

همه به میراسماعیلی کمک کنند

نایب رئیس پیشین فدراسیون جودو با بیان اینکه برخی افراد به دنبال تغییر و تحول در فدراسیون جودو هستند، اظهار داشت: نگاه مدیریتی این افراد با میراسماعیلی متفاوت است و به نظرم آنها باید این مشکلات را کنار بگذارند و بخاطر عرق ملی به کمک جودو بیایند. آرش میراسماعیلی یک قهرمان است و با توجه به سابقه قهرمانی و ۴ مدال جهانی که دارد ما باید او را کمک کنیم. اگر مسائلی در مورد بحث مدیریت وجود دارد، همه جامعه جودو می‌توانند او را کمک کند، این موضوع که برخی‌ها می‌گویند اگر میراسماعیلی نباشد ما می‌توانیم برویم و مشکل جودو را حل کنیم، برای من جالب است، خوب اگر آنها نسبت به جودو عرق دارند و می‌توانند به این رشته کمک کنند پس چرا این کار نمی‌کنند! اگر جودو برای آنها مهم است، پس باید کمک کند حتی علی‌رغم تفاوت دیدگاهی که با رئیس فدراسیون دارند. به نظرم باید این اختلافات را کنار بگذارند و کمک کنند موضوع تعلیق جودوی ایران حل شود.

تفاوت دیدگاه را کنار بگذارید

فرجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر به سابقه مدیریتی رؤسای سازمان تربیت بدنی وقت و وزارت ورزش و جوانان نگاه کنیم، هرکدام از آن بزرگان که مسئول ورزش بودند، نگاهشان در امر مدیریت به ورزش کاملاً باهم متفاوت بود. در بحث مدیریت فدراسیون‌ها هم همین طور بوده و هست، دوستان باید تفاوت دیدگاه‌ها را کنار بگذارند تا جامعه بزرگ جودو دوباره با همفکری به میادین بین‌المللی بازگردد، به هر حال هر کدام از مسئولان نگاهشان به ورزش در بحث مدیریت متفاوت است، در بحث مدیریت فدراسیون‌ها هم همین طور است. شاید میراسماعیلی توجه‌اش در بحث مدیریت به یک زمینه بیشتر باشد، اما این دلیل بر آن نمی‌شود که برخی از افراد بخواهند مقابل او جبهه بگیرند.


کمک که نمی‌کنند، اتفاقاً حاشیه هم می‌سازند!

وی ادامه داد: نکته مهم و البته خیلی خطرناک در این بخش بی توجهی و بی تفاوتی افرادی است که به نوعی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.وقتی فدراسیون جهانی این نگاه را نسبت به جودو ایران دارد، یک سری‌ها اطلاعات را به فدراسیون جهانی می‌دهند و ورزش کشور را به لبه پرتگاه می‌برند. نه تنهاجودو را بلکه کل ورزش را به سمت نابودی می‌برند که جای تأسف دارد که چرا این کار را انجام می‌دهند. اگر خدایی نکرده ورزش ایران با این رفتارها دچار مشکل و بحران شود ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

غیر قانونی است

در مورد این بحث هر گونه فعالیتی در جودو قاعدتاً مسئول و متولی آن رشته فدراسیون جودو است و هیچ تشکیلاتی نمی‌توانند خودمختار بدون هماهنگی فدراسیون جودو تشکیلاتی را راه بیندازد و یک کار موازی انجام دهد، حتی وزارت ورزش و وزارت کشور اجازه این کار را در قالب یک انجمن، آن هم کاری موازی با آن فدراسیون باشد را نمی‌دهند. در واقع فدراسیون به عنوان یک تشکیلات حقوقی در فدراسیون جهانی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شناخته شده است و آن تشکیلات جدید که افتتاح شده به هیچ عنوان قانونی نیست. قاعدتاً خیلی از رشته‌ها که بدون انجمن و بدون متولی هستند، در قالب انجمن همگانی فعالیت می‌کنند، چه برسد به اینکه جودو یکی از فدراسیون‌های قدیمی و رشته‌های قدیمی در المپیک است و قاعدتاً این تشکیلات یک تشکیلات رسمی به اسم فدراسیون است. متأسفانه این طور مسائل فدراسیون را به حاشیه می‌برد و این کارهای غیرقانونی و موازی زیبنده جودو نیست.

با هماهنگی فدراسیون فعالیت کنند

در رابطه با دان‌هایی که آنها ادعا کرده‌اند به ورزشکاران می‌توانند بدهند، باید این طور بگویم که کودوکان هم مثل یک انجمن و یک باشگاه در ژاپن است و این طور نیست که هر کسی در بحث کودوکان دان گرفته باشد، همانند آن وجاهت قانونی در فدراسیون جهانی داشته باشد؛ نه اصلاً این طور نیست که بخواهند با آن دان نمایندگی کودکان را در ایران پررنگ کنند. ما در ایران به اندازه‌ای پیشکسوت و صاحب نظر داریم که دان ۸ دارند و جایگاه بسیار ویژه ای در بین خانواده جودو دارند. به نظرم اگر این مجموعه را زیر نظر فدراسیون تشکیل بدهند، می‌تواند این فضای آزمون دان را داشته باشند. ضمن اینکه فدراسیون جهانی دان‌هایی را قبول می‌کند که آزمون آن را خود فدراسیون درخواست کرده باشد و این طور نیست که در مازندران کمپ تشکیل بدهند و بخواهند دان به جودوکاران بدهند. البته مجموعه کار به نظرم کار خوبی است و می‌تواند به فدراسیون جودو کمک کند و حتی اردوهای تیم ملی در آنجا و زیر نظر فدراسیون برگزار شود، اما این طوری نمی‌شود که هر کسی بخواهد برای خود تشکیلاتی غیرقانونی درست کند. این تشکیلات اگر بخواهد از طریق کودوکان ژاپن به جودوکاران کشورمان دان بدهند، شاید دوستانه و رفاقتی این کار انجام شود، اما از لحاظ قانونی اصلاً وجاهت قانونی ندارد و دان آنها قانونی نیست، یعنی از طریق اتحادیه آسیا اگر قرار باشد این کار صورت بگیرد باید از طریق فدراسیون مراحل آن طی شود، در غیر این صورت این کار قانونی نیست و آنها هم هیچ وجاهت قانونی نخواهند داشت.

کد خبر 5372419

منبع: مهر

کلیدواژه: جودو محمدصادق فرجی فدراسیون جودو تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پیکان تهران هندبال لیگ کشتی لیگ قهرمانان اروپا سردار آزمون کشتی فرنگی لیگ برتر بسکتبال تیم ملی فوتسال ایران والیبال تکواندو کنار بگذارند فدراسیون جهانی فدراسیون جودو بحث مدیریت فدراسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید

مهاجم آلمانی کاری کرد که دیگر هیچ کس نتواند او را یک «خرید بد» بنامد. 

طرفداری | انتقال کای هاورتس به آرسنال در طول تابستان با سروصدای زیادی همراه بود، زیرا باشگاه قرمزِ شهر لندن برای به خدمت گرفتن او از چلسی، 65 میلیون پوند هزینه کردند.

مهاجم آلمانی در غرب لندن درخشش خاصی نداشت و بسیاری تعجب می کردند که او چگونه در این تیم آرسنال جا خواهد گرفت. اما پس از شروع سخت در ورزشگاه امارات، منصفانه است که بگوییم هاورتس در حال حاضر ثابت می کند که بسیاری از مردم اشتباه می کردند.

آمار هاورتس

این بازیکن 24 ساله در ماه های اخیر خط حمله آرسنال را رهبری کرده است و آمار گلزنی او به آنها کمک کرده تا در کورس قهرمانی با منچستر سیتی رقابت کنند. در واقع، هاورتس در 11 بازی اخیر خود در لیگ برتر برای توپچی ها، موفق به زدن 8 گل و ثبت 5 پاس گل شده است.

هاورتس و رکورد سانچز

طبق آمار اسکواکا، هاورتس اکنون کاری را انجام داده است که تنها الکسیس سانچز در فصل 17-2016 موفق به انجام آن شده است. مهاجم آلمانی اکنون در چهار بازی در این فصل، همزمان یک گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است (جدیدترین بازی مقابل تاتنهام). از زمان آخرین فصل کامل و فوق العاده سانچز در آرسنال، هاورتس تنها بازیکنی است که به این رکورد دست یافته است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال