Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی فارس در بازدید از شهرستان جهرم پیشرفت فیزیکی مسکن محرومان و بررسی روند معرفی متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی آن ها را بررسی کرد و گفت: داشتن مسکن روستایی مقاوم یک حق اجتماعی برای روستاییان است، بنیاد مسکن با همه توان این مطالبه روستاییان را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال‌هایی نه چندان دور بسیاری از واحد‌های مسکونی روستایی در برابر کمترین زمین لرزه هم آسیب پذیر بود در حالیکه با اجرای طرح‌های مقاوم سازی اکنون روستا‌های ما در برابر زمین لرزه‌های بالای ۵ ریشتر هم مقاوم است.

نصیری اضافه کرد: در این سال‌ها در هیچکدام از طرح‌های مقاوم سازی شده شاهد بروز آسیب مالی و جانی نبوده ایم، بنیاد مسکن اجرای این طرح‌ها را در بسیاری از روستا‌های استان فارس کلید زد و اکنون شاخص مقاوم سازی روستا‌ها دراستان فارس قراتر از متوسط کشوری است.

او با ارائه آمار‌هایی دراین حوزه ابرازداشت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس تا کنون ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده که ۵۶.۸ درصد خانوار روستایی از آن بهره‌مند شده اند.

نصیری ادامه داد: از ابتدای طرح صدور اسناد مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تا کنون ۳۱ هزار و ۳۲۷ جلد سند شهری صادر شده که ۱۷.۵ درصد خانوار شهری از آن بهره‌مند شده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس همچنین از ابتدای اجرای این طرح در روستا‌ها تا کنون ۲۷۷ هزار و ۲۶۸ جلد سند روستایی صادر شده که ۶۸.۳ درصد از خانوار‌های روستایی ازآن بهره‌مند شده اند.

مهندس صمد کارگر فرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم هم دراین نشست گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان ارائه داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس فراتر متوسط کشوری مسکن روستایی مقاوم سازی بنیاد مسکن روستا ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی افزود: این طرح در حال حاضر از ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و آب شرب ۱۸ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت را تامین خواهد کرد.   وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح طی تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری، اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی و حفریک حلقه چاه پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان