Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: امسال یک هزار و ۴۰۱ تُن انواع محصولات به ارزش ۸۶۵ میلیون دلار از استان اصفهان به سایر کشور‌ها صادر شد در حالی‌که این رقم سال قبل به ترتیب یک هزار و ۱۶۹ تُن و ۵۰۶ میلیون دلار بود.

وی گفت: میزان وزنی صادرات امسال نیز ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته است، همچنین روند موجود نشان می‌دهد که تا پایان سال شاهد رشد بیشتری نیز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه تعداد اقلام صادراتی ۶۹۰ قلم و به مقصد ۹۰ کشور است گفت: عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و چین بیشترین واردکنندگان محصول از ایران به شمار می‌روند.

کوهستانی گفت: چدن، آهن و فولاد با ۴۳۳ میلیون دلار بیشترین سهم تولیدات صادراتی استان محسوب می‌شود و پس از آن فراورده‌های نفتی با ۱۳۵ و فرش و کفپوش با ۶۶ میلیون دلار بالاترین میزان صادرات را دارند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: محصولات لبنی، مصنوعات چدن و آهن، مواد پلاستیکی و وسایل پلاستیکی، مس و مصنوعات آن در رده‌های بعدی کالا‌های صادر شده به دیگر کشور‌ها قرار دارند.

وی گفت: اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن فعالترین گمرک‌های استان محسوب می‌شوند.

کوهستانی با اشاره به افزایش میزان صادرات صنایع دستی از استان اصفهان گفت: کاشی‌های تزیینی، انواع سفال، خاتم و ظروف مسی به مقصد امارات، عراق، تاجیکستان و کویت و فرش دستباف به مقصد کویت و امارات بیشترین سهم صادرات صنایع دستی هستند.

وجود قُطب‌های صنعتی استان نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک صادرات کالا استان اصفهان میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران