Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم‌گیری در مورد نحوه مسابقات تیراندازی المپیک پاریس ۲۰۲۴ را به تعویق انداخت.

به گزارش ایسنا، اینساید دگیمز اعلام‌ کرد که کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم‌گیری در مورد نحوه برگزاری مسابقات تیراندازی در المپیک ۲۰۲۴ را به دلیل‌ اختلافی که میان هیات اجرایی و کمیته ورزشکاران بر سر قالب مسابقات به وجود آمده به تاخیر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستف دی کپر رییس کمیته بین‌المللی المپیک در نامه ای به فدراسیون جهانی تیراندازی گفته است که تایید برنامه مسابقات تیراندازی در بازی‌های پاریس تا جلسه بعدی که قرار است در بهار انجام شود به تعویق افتاده است.

دلایل این تعویق توسط دی‌کپر بهتر شدن ارتباطات، تعامل و هماهنگی میان کمیته ورزشکاران و کمیته فنی برای رسیدن به یک نتیجه در خصوص فرمت مسابقات اعلام‌ شده است.

کمیته ورزشکاران و کمیته فنی با پیشنهاد رئیس فدراسیون جهانی مخالف هستند و خواستار برگزاری مسابقات پاریس ۲۰۲۴ همانند مسابقات ۲۰۲۰ توکیو هستند.
فدراسیون جهانی می‌خواهد مرحله نیمه نهایی را با تغییر قائل توجهی به همه رویدادهای خود در المپیک پاریس اضافه کند که فقط مرحله نیمه نهایی و فینال پخش خواهد شد که کمیته ورزشکاران معتقد است تعداد ورزشکاران و کشورهایی که در پوشش تلوزیونی حضور دارند کاهش می یابد اما فدراسیون جهانی ادعا می‌کند این قالب برای پخش کنندگان جذاب‌تر خواهد بود.

کمیته ورزشکاران به ریاست کیمبرلی قهرمان آمریکایی سه دوره المپیک ادعا می‌کند که تغییرات ایجاد شده توسط فدراسیون جهانی به تیراندازی آسیب می‌زند. او به IOC نامه نوشت که رئیس فدراسیون جهانی نگرانی‌ها را نادیده گرفته و همچنین ISSF را متهم به رفتار تحقیرآمیز کرد که کمیته بین‌المللی المپیک این بی احترامی‌ها را قابل تحمل ندانست.

کمیته فنی و کمیته ورزشکاران همچنین معتقد هستند که آزمایش‌های کافی بر روی این قالب جدید برای استفاده در بازی‌های المپیک انجام نشده است.

کمیته بین‌المللی المپیک نیز گفت: تایید فرمت مسابقات تیراندازی پاریس فرصت‌های بیشتری را برای ورزشکاران فراهم می‌کند تا فرمت مسابقه را قبل از شروع مسابقات تعیین صلاحیت آزمایش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیراندازی تيم ملي تيراندازي کمیته بین المللی المپیک مسابقات تیراندازی کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند. راه کسب ۱۶ سهمیه المپیک در ۶ وزن کشتی آزاد، ۶ وزن کشتی فرنگی و ۶ وزن کشتی زنان، از رقابت‌هایی جهانی ۲۰۲۳ بلگراد آغاز شد و ۵ نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند. در ادامه مسابقات قاره‌ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال جمعاً ۸ نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد ۱۳ برسد.

نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی هر ۶ سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز ۵ سهمیه کسب شده و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت‌های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعاً ۳ نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون ۲۸ کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آنها هستند.

کد خبر 6098022 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • دیدار مناف هاشمی با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا
  • بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»