Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، غلامحسین دشتی شب گذشته در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: بر اساس شرح وظایف مشخص شده دقیقا ۳۴ وظیفه داریم که بعد از انتخاب شهردار در بخش‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و آنچه مورد نیاز شهروندان است با مشارکت شهروندان انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که شورا در صدد یافتن راه حل برای مسائل و مشکلات و انتقال به مجموعه های شهرداری است افزود: عملکرد سال جاری شورای ششم بر اساس برنامه ریزی دوره پنجم شورای شهر بود و خیلی نمی توانستیم اقدامی داشته باشیم لذا بخش هایی که قابل اصلاح بود را نیز اصلاحاتی انجام دادیم و در عین حال با تشکیل جلسات رسمی و علنی، هرچه لایحه بود را پاسخ دادیم و موانع را برداشتیم.

رئیس شورای شهر یزد مهمترین دغدغه در شورا را رویکرد و افق روشن از آینده استان برشمرد و ادامه داد: برنامه محوری را به عنوان پایه اساسی کار خود قرار دادیم که در این راستا نیز ۱۳ راهبرد به عنوان افق دید و جهت گیری اعضای شورا در بخش های مختلف و استناد به اسناد بالادستی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه راهبردهای ما مبتنی بر پیشرفت بر اساس الگوی ایرانی اسلامی است تصریح کرد: نباید تجربه ای که در سطح جهان و ملی است و می تواند باعث پیشرفت و تعالی مردم باشد نادیده گرفت و شهر یزد که جهانی است و مورد توجه، به این مهم نگاه خوبی دارد.

دشتی با بیان اینکه اولویت شورای شهر افزایش درآمد پایدار و تکمیل پروژه های نیمه تمام است اظهار داشت: برخی پرژه ها ۳۷ سال نیمه تمام رها شدند که استارت تکمیل آن زده شد و هر یک از کمیسیون ها نیز با رویکرد برنامه محور و افق روشن در راستای تحقق اهداف گام برداشته اند.

وی اضافه کرد: شورا در بیش از ۵۳ محور کاری قدم برداشته و با افزایش ارتباط با حوزه های علمیه که سهم کمتری در مدیریت شهری دارند و انتقال دغدغه های فکری به آن ها همچنین بهره مندی از تجارب گذشته برای پیشبرد اهداف گام برداشتیم.

رئیس شورای شهر یزد رویکرد توسعه استان را گردشگری دانست و تصریح کرد: در نگاه فرهنگ گردشگری علی رغم اینکه باید خدمات را ارائه کنیم معتقدیم از معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی و تمدنی یزد نباید غفلت کنیم و تلاش می کنیم نگاه برجسته ای که از یزدی ها و استان یزد از گذشته تا کنون وجود دارد را پررنگ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یزد شهر پیام است و نگاه ما در شورا به فرهنگ گردشگری است افزود: باید پیام توحید را به همه کسانی که به عنوان گردشگر به یزد می آیند منتقل کنیم و با تکیه بر دانش بنیان ها و فناوری ها برای حفظ و نگهداری یزد بکوشیم.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های قانونی کشور برای استان یزد در حوزه های مختلف عنوان کرد: ارتباطات شورا با سایر دستگاه ها در قالب اسناد کارشناسی است و در تلاشیم که تعلق خاطر مردم را به شهر افزایش دهیم که مردم شهر را اداره کنند و در این خصوص نیز ۴۰ مسئله مهم شهر شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۲ نهاد را در دست ایجاد و بهره برداری داریم افزود: راه اندازی این دو نهاد برای تحقق مدیریت واحد شهری است و اگر این ها با هم هماهنگ شوند می توان کم هزینه تر و با سرعت بیشتری برای بهره وری بیشتر اقدام کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد شورای شهر طرح نیمه تمام رئیس شورای شهر غلامحسین دشتی کارنامه شورا خبرگزاری فارس 100 روزه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به اظهارنظرها نسبت به گزارش این مرکز درباره گردشگری اعلام کرد: این گزارش مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با اشاره به شرایط کرونای و مرتبط به عملکرد دولت‌های قبل و غیرمرتبط با عملکرد دولت فعلی است که حداقل انتظار می رفت مسئولان دولت قبل به این موضوع واکنش نشان می‌دادند و نه مسئولان دولت فعلی.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: پس از انتشار گزارشی از سوی این مرکز با عنوان «بررسی وضعیت گردشگری داخلی از منظر دسترس پذیری برای اقشار مختلف جامعه و ارائه بسته تقنینی» و باز نشر آن از سوی رسانه‌ها با عناوینی مختلف، موضع‌گیری‌هایی خلاف واقع نسبت به این گزارش صورت گرفت که جهت تنویر افکار و اذهان عمومی و پاسخ به نقدها، موارد زیر اعلام می‌شود.

نخست؛ آنکه در موضع‌گیری‌های صورت گرفته نسبت به این گزارش به موضوع «حذف سفر از سبد خانوار» اشاره شده در حالی که در ۳۴ صفحه این گزارش، هیچ اشاره‌ای به «حذف سفر از سبد خانوار» یا مواردی با این مضمون نشده است.

دوم؛ آنکه در چکیده و صفحات مختلف این گزارش اعلام شده که آمار مستند در این گزارش مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با اشاره به شرایط کرونایی و مرتبط به عملکرد دولت‌های قبل و غیر مرتبط با عملکرد دولت فعلی است که حداقل انتظار می‌رفت مسئولان دولت قبل به این موضوع واکنش نشان می‌دادند و نه مسئولان دولت فعلی و اینکه در پاورقی صفحه ۱۱ این گزارش ذکر شده است که به دلیل عدم اعلام آمار گردشگری از سوی متولی این حوزه بعد از سال ۱۴۰۰، عملا امکان دسترسی به آمار جدید برای بررسی عملکرد وجود ندارد. حتی مرکز پژوهش‌های مجلس طی مکاتبه‌ای خواستار دریافت آماری در این بازه زمانی بود که با پاسخی ناقص از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مواجه شد. هرچند در صفحه ۱۰ همین گزارش عنوان شده است که برمبنای اظهارات دبیر ستاد مرکزی هماهنگی سفر، در سال ۱۴۰۲، شاهد رشدی ۱۷ درصدی در زمینه گردشگری بوده‌ایم.

نکته سوم؛ آنکه یکی دیگر از نقدها به این گزارش، عدم ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا بوده که باز هم نگاهی به این گزارش نشان می‌دهد چهار صفحه پایانی آن به ارائه راهکارها و پیشنهادها با توجه به ظرفیت‌های تقنینی در این حوزه اختصاص یافته است و به نظر می‌رسد مشکل اصلی در این زمینه عدم اهتمام به خواندن اصل این گزارش و تنها توجه به برخی خبرسازی‌ها با سمت و سوگیری‌های خاص بوده است.

نکته چهارم؛ اینکه، آمارهای بیان شده در این گزارش که از آن به عنوان آمار غلط یا آمارسازی یاد می‌شود مربوط به سالنامه هزینه و درآمد خانوار و گزارش آمارگیری از گردشگری ملی مرکز ملی آمار ایران در سال ۱۴۰۰ است که البته گزارش‌های دریافتی از وزارتخانه محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز همین آمارهاست.

نکته پایانی اینکه؛ مرکز پژوهش‌های مجلس کمک تخصصی و کارشناسی به دولت محترم را وظیفه خود می‌داند و همواره در این راستا تلاش نموده و متقابلا انتظار می‌رود مدیران دولت نیز در اظهارنظر نسبت به این مرکز در رسانه‌ها دقت نظر لازم را داشته باشند.

کد خبر 848207 منبع: ایرنا برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم مرکز پژوهش‌های مجلس

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان