Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان گفت: دولت سیزدهم برنامه‌های راهبردی مانند سند آمایش را از اولین اقدامات خود در حوزه برنامه‌ریزی قرار داده است و مجلس باید احکام الزامی و تأکیدی را برای توجه دستگاه‌ها به این مهم در برنامه هفتم توسعه در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی وند با بیان مطلب که کرمان به دلیل ثروت و توانمندی که دارد، می‌تواند بیشتر از سند ملی آمایش استفاده کند، ادامه داد: محور «ریگان - محمدآباد - جاسک» که جاده مهمی در توسعه و اتصال به سواحل است می‌تواند ذیل سند آمایش ملی تعریف شود.

استاندار کرمان گفت: چند خط راه آهن در استان باید پیگیری کنیم که حمل و نقل کشور را از جمله به سمت آسیای میانه و بنادر تسهیل می‌کنند و یکی از آنها اتصال دریای عمان به مرکز کشور از مسیر کرمان، رفسنجان و یزد است.

کرمان در شاهراه ترانزیت ریلی کشور قرار گیرد

زینی‌وند اهمیت راه آهن بم به جیرفت و جاسک را نیز یادآور شد و با تاکید بر اینکه در سند آمایش ملی باید کرمان در شاهراه ترانزیت ریلی کشور قرار گیرد، بیان کرد: در سند آمایش استانی، همه دستگاه‌ها باید برش بخشی برنامه‌های توسعه‌ای خودشان را برای سال ۱۴۰۱ ارائه دهند.

زینی‌وند گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از سازمان‌های برجسته کشور در ارائه برنامه‌های راهبردی است.

استاندار کرمان بر لزوم اجرای سند سازگاری با کم آبی نیز اشاره داشت و بیان کرد: معادله توسعه استان کاملاً روشن است و اول از همه باید برای آب چاره اندیشی کرد.

اتاق‌های فکر کشاورزی تشکیل شوند

وی افزود: با وضعیت کنونی آب، هم صنعت ما تعطیل است، هم کشاورزی ما از بین می‌رود و هم سالانه یک میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از سفره‌های زیرزمینی داریم.

استاندار کرمان با تاکید بر این موضوع که «می‌خواهیم مردم را در قبال کشاورزی متمول کنیم نه اینکه آن را از بین ببریم» افزود: اتاق‌های فکر کشاورزی باید تشکیل شوند تا محققان ما محور تصمیم‌گیری در کشاورزی شوند و مطمئن هستیم که استان را در چند سال تغییر می‌دهد.

زینی‌وند با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه صنعت و کشاورزی تقویت شوند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی استان راه اندازی پارک علم و فناوری دوم استان است که با کمک نمایندگان مجلس باید این موضوع را دنبال کرد.

کد خبر 5373382

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان سند آمایش سرزمینی علی زینی وند ویروس کرونا بوشهر مطالبات مردم لرستان از دولت روز پرستار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه روز دانشجو گرگان عکس استانها کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی سانحه تصادف خرم آباد سند آمایش زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳