Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد گروهی متشکل از چند کشور را تشکیل می‌دهد تا سوء استفاده از برخی فناوری‌های چند کاربردی را بررسی کنند که به نقض قوانین حقوق بشر منجر می‌شود. همچنین این گروه قادر است تضمین کند فناوری‌های حیاتی و نوظهور برای توسعه جوامع دموکراتیک و نه علیه آنها استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا روز گذشته نام کشورهایی که در این زمینه همکاری می‌کنند مشخص شد. علاوه بر استرالیا، دانمارک و نروژ، کشورهای کانادا، فرانسه، هلند و انگلیس نیز از این اقدام آمریکا پشتیبانی و با این کشور همکاری می‌کنند.

در بیانیه مشترک این کشورها آمده است: تعهد می‌کنیم در سال آینده یک آئین نامه رفتاری داوطلبانه و غیر الزام آور کتبی برای کشورهای همفکر خود ارائه دهیم تا آنها از لحاظ سیاسی تضمین کنند با کمک ابزارهای کنترل صادرات از تکثیر نرم افزار و فناوری‌های مربوط به نقض حقوق بشر جلوگیری به عمل می‌آورند.

بیانیه اعلام شده بخشی از اجلاس برای دموکراسی است که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در ۹ و۱۰ دسامبر آن را برگزار کرد. هدف این اجلاس جلوگیری از نابودکردن حقوق بشر در جهان است.

کد خبر 5372463

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری حقوق بشر ایالات متحده امریکا توسعه صادرات دانش و فناوری حاکمیت سایبری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تراشه اینترنت مایکروسافت تحقیقات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایالات متحده امریکا قانون شبکه اجتماعی ایرانسل ویروس کرونا حکمرانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر