Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 آذر) و در ادامه بررسی طرح مالکیت صنعتی با مواد 113 تا 122 این طرح موافقت کردند. 

براساس ماده 113 مصوب؛ متقاضی اظهارنامه یا ‌مالک علامت تجارتی می‌تواند مشروط به ارائه اظهارنامه جدید، افزایش یا کاهش کالا‌ها و خدمات یا طبقه‌ بین‌المللی ثبت آنها را از مرجع ثبت تقاضا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده 114 طرح مذکور آمده است؛ درصورت اعطای مجوز بهره‌برداری از علامت به دیگری، مالک علامت در مقابل مصرف‌‌کنندگان و اشخاص ثالث، مسؤول اقدامات دارنده‌‌ مجوز بهره‌برداری در راستای بهره‌برداری از علامت (کنترل کیفیت) می‌باشد، مگر اینکه ثابت کند به طور مؤثر و کافی بر کیفیت کالا‌‌ها یا خدمات دارنده‌‌ مجوز بهره‌برداری نظارت داشته است.

ماده 115 طرح حمایت از مالکیت صنعتی نیز پس از بررسی نمایندگان به تصویب رسید که به شرح زیر است:

در صورتی که تغییر در مالکیت علامت در مواردی مانند ماهیت‌، مبدأ، مراحل ساخت‌، خصوصیات یا تناسب با هدف کالا‌‌ها یا خدمات سبب گمراهی یا فریب عموم شود، آن تغییر، معتبر نیست‌.

نمایندگان مردم در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی ماده 116 طرح حمایت از مالکیت صنعتی با آن موافقت کردند که عبارت است از؛ علامت جمعی یا تأییدی ثبت‌شده یا اظهارنامه‌ آنها نمی‌تواند موضوع قرارداد انتقال یا اجازه بهره‌برداری باشد.

براساس ماده 117 مصوب طرح مذکور که به تصویب رسید؛ مفاد مواد (2)، (3)، تبصره(3) ماده (7)، (10)، (13)، (21)، (23)، (28) تا (33)، (57) تا (59)، (64)، (66)، (68)، (70)، (72) تا (74) و (87)، حسب مورد درخصوص علامت نیز مجری است.

تبصره1 ماده 117 نیز عبارت است از؛ مراجع کیفری می‌توانند در موارد فوری و وجود ادله قابل قبول، با رعایت ماده(73) این قانون، رأساً دستور جمع‌آوری و توقیف کالاهای دارای علامت تجارتی متقلبانه را صادر نمایند.

به موجب تبصره2 این ماده؛ حق تقدم موضوع ماده(10) این قانون درمورد علائم تجارتی، شش ماه می‌باشد.

نمایندگان مردم در جریان بررسی جزئیات طرح مذکور با ماده 118 این طرح موافقت کردند که عبارت است از: نام تجارتی حتی بدون ثبت، مشمول حمایت‌های این قانون می‌باشد، ولو اینکه طبق سایر قوانین و مقررات، ثبت نام تجارتی اجباری باشد.

به موجب تبصره این ماده؛ ثبت نام تجارتی مطابق آیین‌نامه اجرائی این قانون می‌باشد.

در ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از مالکیت صنعتی، نمایندگان با ماده 119 این طرح موافقت کردند که براساس این ماده؛ هرگونه استفاده از نام تجارتی توسط غیر به صورت نام تجارتی،‌ علامت تجارتی، علامت جمعی یا علامت تأییدی یا هرگونه استفاده از آنها بر روی کالا یا راجع‌به خدمات که عرفاً موجب گمراهی عموم شود، ممنوع است.

نمایندگان مجلس همچنین با ماده 120 طرح مذکور موافقت کردند که عبارت است از؛ اسم یا عنوانی که معنا، ماهیت، ترکیب یا روش استفاده از آن، برخلاف موازین شرعی یا نظم عمومی باشد و یا موجبات فریب عموم را نسبت به ماهیت شرکت، مؤسسه یا بنگاهی که آن اسم یا عنوان، معرف آن است فراهم نماید، نمی‌تواند به عنوان یک نام تجارتی به کار رود.

در ادامه بررسی جزئیات طرح حمایت از مالکیت صنعتی نمایندگان با ماده 121 این طرح موافقت کردند که به موجب این ماده؛ هرگونه تغییر در مالکیت نام تجارتی باید همراه با انتقال شرکت یا بنگاه تجارتی یا بخشی از آن که با آن نام شناخته می‌شود، صورت پذیرد. رعایت مواد (23)، (28) تا (32)، (57)، (59) و (72) تا (74) این قانون درمورد نام‌های تجارتی ثبت‌شده لازم‌الاجراء است.

نمایندگان همچنین با ماده122 این طرح موافقت کردند که عبارت است از؛ کلیه نام‌ها و علائم تجارتی که مطابق این قانون ثبت می‌شود، ظرف مدت پانزده ماه پس از ثبت باید در بهره‌برداری تجاری استفاده شود و در صورت عدم بهره‌برداری مالک نام یا علائم تجارتی ظرف مدت مذکور، ثبت نام و علائم تجارتی مشابه آن مجاز است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مالکیت صنعتی علائم تجاری اختراع طرح حمایت از مالکیت صنعتی طرح موافقت کردند بهره برداری نام تجارتی طرح مذکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری