Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، دکتر محمد احمدیان روز یکشنبه ۲۱ آذر افزود: ۸۶۰ مورد از این دانش‌آموزان تست پی. سی. آر مثبت داشته‌اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان گروه ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه سنی زیر ۱۲ سال از گروه‌های آسیب‌پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند، لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید ۱۹ در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدیان ادامه داد: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می‌شوند تا از آنها تست کرونا گرفته شود.  

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا را با اهمیت دانست و افزود: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می‌شوند و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدرسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی‌های خود را آلوده نخواهند کرد.

احمدیان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۸ درصد از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۶۲ درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین تاکنون ۹۳ درصد از مادران باردار مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن زده‌اند و ۶۷ درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۳۴ دانش‌آموز شامل  ۵۸۵ هزار و ۸۴۲ دختر و  ۶۱۰ هزار و ۷۹۲ پسر در ۱۱ هزار و ۴۵۳ مدرسه، شامل ۵۵ هزار و ۲۳۰ کلاس درس در استان خراسان رضوی سال تحصیلی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۹ را پشت سر گذاشتند.

۹۰ هزار معلم در خراسان رضوی مشغول به تدریس هستند و  ۵۱ درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در سه هزار و ۵۲۳ مدرسه شهرستان مشهد مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 642676 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی خراسان رضوی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم

از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، حدود ۵ درصد از اتباع ۲۲ کشور هستند.

به بهانه روز معلم به یکی از مدارس اتباع خارجی رفتیم و هر کلاس درسی که سر می‌زدیم در حال تزئین کلاسهای خود بودند؛ دانش آموزانی که هر آنچه در توانشان بود دریغ نکردند تا این روز را در کنار معلم خود جشن بگیرند.

هر کدامشان به نحوی این روز را به معلمان خود تبریک گفتند؛ یکی جمله‌ای در وصف معلم گفت، دیگری دلنوشته ای خواند و دانش آموزانی که معلم را همچون مادر می‌دانستند؛ مادرانی که چه در خانه چه در مکاتب مسئول آموزش نسل آینده این جامعه را برعهده دارند.

همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز در وصف وطن خود همخوانی اجرا کردند.

هم اکنون از ۲۲ کشور جهان در مدارس استان خراسان رضوی در حال یادگیری علم و دانش در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • مشارکت ۹ هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز