Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم اداری و تحریر در جهان فابر کاستل است که به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم تحریر دنیا شناخته می‌شود و هر سال نزدیک به دو میلیارد مداد تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت فابر کاستل یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکننده نوشت‌افزار است که در سال ۱۷۶۲ توسط کاسپر فابر در نورنبرگ آلمان تأسیس و تاکنون توسط خانواده وی اداره می‌شود؛ دفتر مرکزی این شرکت در اشتاین آلمان قرار دارد و ۱۴ کارخانه و ۲۰ واحد فروش مرکزی را در سراسر جهان اداره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت حدود هفت هزار کارمند دارد و در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا تجارت می‌کند.

فابرکاستل، قدیمی‌ترین کارخانه تولید نوشت‌افزار

همانطور که ذکر شد فابرکاستل قدیمی‌ترین کارخانه تولید نوشت‌افزار است که به دلیل ساخت قلم، لوازم جانبی و طراحی با کیفیت طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا جذب خود کرده است و به عنوان پیشروترین تولیدکننده مداد شناخته می‌شود؛ جالب است بدانید که طرفداران این برند آلمانی محدود به تصویرگران، معماران و هنرمندان امروزی نمی‌شود بلکه در متون تاریخی وینسنت ون گوگ نیز به تقدیر از این برند پرداخته است.

تاریخچه شرکت فابرکاستل

شرکت فابرکاستل با ۲۶۰ سال سابقه که سرانجام به شهرت جهانی دست یافته است در آغاز با فعالیت‌های یک کابینت‌ساز خوشنام به نام کاسپار فابرو در سال ۱۷۶۱ شروع شد؛ در این سال فابر اولین مدادهای امروزی را در یک کارگاه کوچک روستای اشتاین آلمان تولید و پس از آن پسرش آنتون ویلهلم قطعه زمینی را در اشتاین خرید و کارگاه مدادسازی پدرش را به یک کارخانه مدرن گسترش داد.

حدود ۸۰ سال بعد نوه بزرگ کاسپار مدیریت کارخانه را به دست گرفت و نام خود را به این مجموعه داد. در زمان وی طول استاندارد، قطر و درجه سختی مدادها تعیین شد و این کارخانه به شرکتی با اعتبار بین‌المللی تبدیل شد پس از آن وی در نیویورک، لندن و پاریس نیز شعبه‌های فابرکاستل ایجاد و برای تولید محصولات بیشتر خود اجازه بهره‌برداری از معدن گرافیت سیبری را به دست آورد.
در سال ۱۸۶۷ ناپلئون بناپارت لوتار فون فابر یعنی نوه بزرگ کاسپار را به عنوان شوالیه افتخار معرفی و در سال ۱۸۷۰ فابر کاستل به طور رسمی در فهرست شرکت‌های ایالات متحده ثبت شد.

فابرکاستل در قرن اخیر

پس از ازدواج نوه و وارث لوتار با کنت کاستل در سال ۱۹۰۰ شرکت فابر نام فابر کاستل و یک لوگوی جدید برای خود انتخاب کرد؛ این لوگو شامل نام Faber-castell و نماد تاجی که تا به امروز در بسته‌بندی محصولات این شرکت وجود دارد، بود.

در سال ۱۹۴۹ این شرکت برای نخستین بار به تولید خودکار پرداخت و پس از آن محصولات متنوع لوازم تحریر در اشکال مختلف تولید شد، سپس این کمپانی به عنوان یکی از شرکت‌های جهانی در زمینه تولید لوازم نوشت‌افزار به محبوبیت رسید. در سال ۱۹۷۸ این شرکت با تولید مدادهای چوبی آرایشی برای شرکت‌های لوازم‌بهداشتی محصولات خود را گسترش داد و در سه دهه بعد گروه فابرکاستل نقش خود را به عنوان یک مجموعه معتبر جهانی با ریشه آلمانی استحکام بخشید.

در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مداد، خودکار و لوازم جانبی نقاشی شناخته می‌شود.

محصولات فابرکاستل

محصولات این شرکت در سه دسته لوازم نوشت‌افزار مانند مداد، خودکار و خودنویس، کالاهای جانبی مانند پاکن و تراش و وسایل طراحی، نقاشی و ساخت کاردستی قرار دارد.

برخی از محصولات محبوب این شرکت عبارت است از:

مداد طراحی ۹۰۰۰ فابر کاستل: این محصول یک مداد کلاسیک است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۰۵ به بازار عرضه و کیفیت و درجه سختی بسیار مطلوب آن باعث شد مورد استفاده هنرمندان و تصویرگران قرار گیرد. سرب موجود در این مداد به طور کامل به چوب محافظ چسبیده و در برابر شکستگی مقاوم است.

مدادرنگی ۱۲۰ رنگ فابر کاستل مدل Polychromos: این محصول بین‌المللی توسط متخصصان و افراد حرفه‌ای ارزش‌گذاری شده است؛ مداد رنگی ۱۲۰ رنگ فابر کاستل مدل Polychromos ابزاری منحصر به فرد برای نقاشی شناخته می‌شود و برخلاف دیگر مدادرنگی‌ها با حلال‌ها قابل ترکیب است. هنرمندان سراسر جهان از این مجموعه به دلیل رنگدانه‌های درجه یک و استحکام بالا استفاده می‌کنند.

مداد آبرنگ فوق حرفه‌ای فابر کاستل مدل ALBRECHT DURER: مدادهای آبرنگ این شرکت برای طراحی، سایه‌زدن و نقاشی روی آبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و از بالاترین کیفیت رنگدانه‌ها برخوردار است. بسته به کاغذ مورد استفاده رنگدانه‌های این محصول می‌تواند کاملاً در کاغذ حل شده و ماننده رنگ‌های کلاسیک آبرنگ ترکیب شود.

قلم هنرمند فابر کاستل Faber Castell Pitt: این شکرت تمام مزایا جوهرهای طراحی را در یک قلم مدرن و آسان گردآوری کرده است؛ قلم هنرمند با داشتن جوهر نقاشی رنگدانه‌دار و بسیار سبک محصولی ایده‌ال برای طراحی، اسکچ، نقشه‌های دقیق فنی، طراحی مد و تصویرسازی محسوب می‌شود. این قلم باکیفیت و بادوام در رنگ‌ها و نوک‌های مختلف تولید شده و به راحتی به شما امکان ایجاد خطوط باریک یا پهن را می‌دهد.‌

کد خبر 541254

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نوشت افزار صنعت نوشت افزار لوازم التحریر بسته لوازم التحریر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ترین تولیدکننده شناخته می شود قدیمی ترین نوشت افزار ترین تولید بزرگ ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم پیش‌نگر در سراشیبی

 امتداد - تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در فروردین‌ماه به ۲۳.۸درصد رسیده است که حاکی از کاهش ۰.۷واحد درصدی این متغیر در مقایسه با ماه گذشته است. وضعیت تورم تولیدکننده که به‌عنوان تورم پیش‌نگر شناخته می‌شود، نشان از روند کاهشی ولی کند انتظارات تورمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در فروردین‌ماه به ۲۳.۸درصد رسیده است که حاکی از کاهش ۰.۷واحد درصدی این متغیر در مقایسه با ماه گذشته است. وضعیت تورم تولیدکننده که به‌عنوان تورم پیش‌نگر شناخته می‌شود، نشان از روند کاهشی ولی کند انتظارات تورمی دارد.

علیرضا کتانی:  بانک مرکزی به تازگی آمارهای تورم تولیدکننده را به‌روزرسانی کرده است. طبق این آمارها، تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در فروردین‌ماه به ۲۳٫۸درصد رسیده است که حاکی از کاهش ۰٫۷واحد درصدی این متغیر در مقایسه با ماه گذشته دارد.  تورم ماهانه تولیدکننده نیز در فروردین‌ماه طبق آمارهای اعلامی برابر با ۱٫۳درصد است. روند کاهشی تورم تولیدکننده پس از عبور از قله ۱۰۳٫۱درصدی این متغیر در اردیبهشت‌ماه۱۴۰۰ آغاز شد و تا فروردین‌ماه امسال ادامه داشته است. وضعیت تورم تولیدکننده که به‌عنوان تورم پیش‌نگر شناخته می‌شود، نشان از روند کاهشی ولی کند انتظارات تورمی دارد.

تورم فروردین‌ماه

طبق اعلام بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در فروردین‌ماه۱۴۰۳ برابر با ۲۳٫۸درصد شده است. همچنین تورم سالانه تولیدکننده نسبت به ۱۲ماه مشابه سال پیش از آن برابر با ۳۱٫۲درصد بوده است. بررسی این آمارها نشان می‌دهد که تورم ماهانه تولیدکننده برابر با ۱٫۳درصد بوده است. مقایسه تورم نقطه به نقطه تولیدکننده فروردین‌ماه۱۴۰۳ با ماه پیشین نشانگر کاهش ۰٫۷واحد درصدی این متغیر در این ماه نسبت به ماه قبل دارد. مدتی پیش بود که مرکز آمار ایران شاخص قیمت مصرف‌کننده فروردین‌ماه۱۴۰۳ را نیز اعلام کرد. طبق آمارهای مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه فروردین ماه برابر با ۳۰٫۹درصد بوده است که حاکی از کاهش ۱٫۳ واحددرصدی این متغیر در مقایسه با ماه قبل دارد. بررسی این دو آمار نشانگر این است که تورم مصرف‌کننده نیز همگام با تورم تولیدکننده در حال کاهش است.

بررسی روند بلندمدت تورم

از زمان آغاز اجرای طرح کنترل ترازنامه‌ای در سال۱۴۰۰، نرخ رشد نقطه به نقطه سطح عمومی قیمت‌های تولیدکننده به تدریج از قله ۱۰۳٫۱درصدی عبور کرد و روندی کاهشی به خود گرفت. این کاهش تا رسیدن تورم نقطه به نقطه تولید به ۲۳٫۸درصد در فروردین۱۴۰۳ ادامه یافت. به نظر می‌رسد نقطه اوج این روند که در اردیبهشت۱۴۰۰ رخ داده بود به سبب اثرپذیری شدید تورم تولید از نرخ ارز اتفاق افتاده است. با این حال پس از اجرای طرح کنترل ترازنامه‌ای و بروز روند کاهشی رشد نقدینگی نرخ تورم تولید نیز روندی کاهشی را به خود گرفت. در کنار این امر، ثبات نسبی نرخ رشد ارز را نیز باید یکی از عوامل موثر بر کنترل تورم تولید دانست. تورم مصرف‌کننده نیز روندی مشابه را از زمان اجرای کنترل ترازنامه‌ای طی کرد.  با این حال از خردادماه۱۴۰۱ و با اعلام حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از بسیاری از کالاها تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده با جهش مواجه شد و در سطح بالاتر از ۴۰درصد ایستاد.

روند افزایشی نرخ رشد نقطه به نقطه سطح عمومی قیمت‌های مصرف‌کننده تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ادامه یافت و در این ماه با رسیدن نرخ تورم نقطه به نقطه به ۵۵٫۵درصد این متغیر در قله دست‌کم ۱۲ساله خود ایستاد. پس از عبور از قله اردیبهشت‌ماه، با توجه به ثبات نسبی نرخ رشد ارز و کاهش نرخ رشد نقدینگی، روند نزولی تورم مصرف‌کننده نیز بار دیگر آغاز شد. روند نزولی نرخ تورم مصرف‌کننده تا فروردین‌ماه امسال نیز ادامه یافت و در این ماه به ۳۰٫۹درصد رسید. این رقم پایین‌ترین نرخ تورم مصرف‌کننده از مردادماه۱۳۹۹ محسوب می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در کف ۴۵ماهه خود قرار گرفته است. نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده نیز در فروردین ماه امسال به ۲۳٫۸درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ رشد نقطه به نقطه سطح عمومی قیمت‌ها از خردادماه۱۳۹۹ محسوب می‌شود. به این ترتیب تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در کف ۴۷ماهه خود قرار گرفته است.

  اهمیت تورم تولیدکننده

شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) شاخص قیمتی است که میانگین تغییرات قیمت‌های دریافتی تولیدکنندگان داخلی را برای تولیدشان اندازه‌گیری می‌کند. این شاخص گاهی به نام شاخص قیمت عمده‌فروشی نیز شناخته می‌شود. این شاخص از اهمیت خاصی در نشان دادن هزینه‌های اثرگذار بر بخش عرضه بازار دارد. با این حال اهمیت آن با کاهش مداوم کالاهای تولیدی به‌عنوان سهمی از هزینه‌ها در اقتصاد کاهش می‌یابد. این شاخص همچنین به‌عنوان نمایانگر انتظارات تورمی شناخته می‌شود. فرضیه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه روند طی‌شده در این تورم با مدتی تاخیر در تورم مصرف‌کننده نیز طی می‌شود و به همین خاطر این تورم به تورم پیش‌نگر معروف است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد