Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت تسلا گفت: "اگر تعداد تولدها کاهش یابد تمدن ما فرو می‌پاشد؛ توقف فرزندآوری بزرگترین تهدیدی است که بشریت با آن مواجه بوده است!" - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تمام شاخصه‌های جمعیتی کشورمان در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و کشورمان با نرخ فعلی رشد جمعیت به سمت پیری جمعیت در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه بحث جمعیت و تکثیر نسل سالم، این نیاز اساسی و حیاتی کشور را شوخی گرفته‌ایم و در حال حاضر از 31 استان کشور، 81 درصد یعنی 25 استان در حد و زیر حد جانشینی هستند یعنی خانواده‌های ایرانی در کل این استان‌ها کمتر از 2.1 فرزند دارند!

از سوی دیگر در کشورمان با وجود اینکه ایران طی 30 سال گذشته بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده و جمیعت کشورمان با سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است و حتی تامین نیروی انسانی و مولد طی ده‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهد بود، اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه جمعیتی کشور صورت نگرفته و علی‌رغم گذشت بیش از 7 سال از تذکر رهبر انقلاب به مسئولان مبنی بر لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور در راستای افزایش جمعیت، متاسفانه اقدام درخوری در دولت، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای مسئول به غیر از نهایی شدن قانون "جوانی جمعیت" صورت نگرفته است.

این امر در حالیست که کشورهای غربی، سالیان سال است که سیاست‌های تشویقی جمعیت را دنبال می‌کنند و ضمن ارائه مشوق‌های قوی به خانواده‌ها برای فرزندآوری، تمام چهره‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی سلبریتی‌‌های این کشورها به عرصه تشویق مردم به فرزندآوری وارد شده‌‌اند.

در همین راستا، اخیراً "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت تسلا گفته است: "اگر تعداد تولدها کاهش یابد تمدن ما فرو می‌پاشد!"

ماسک از مردم آمریکا خواسته "فرزندان بیشتری داشته باشند."

مدیرعامل شرکت تسلا تأکید کرده است: "توقف فرزندآوری بزرگترین تهدیدی است که بشریت با آن مواجه بوده است."

ایران در آستانه پذیرش "مهاجران خارجی" برای جبران کسری جمعیت خود!/ تبدیل "بحران جمعیت" به پاشنه آشیل بزرگ نظام!مسئله "بحران جمعیت کشور" یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور منتخب باید باشدآدرس غلط برای بحران جمعیت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرزندآوری فرزندآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

به گزارش ایسنا، «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین