Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اختیاری که هیات دولت به وزارت راه و شهرسازی محول کرده است شرط نداشتن مالکیت خصوصی برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از ۱۶ سال به حداکثر ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.

«محمود محمودزاده» روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا درباره تغییر در مقررات مربوط به «فرم ج» افزود: بر اساس مصوبه دولت تعداد سال‌های عدم مالکیت خصوصی و حداقل سابقه سکونت بر عهده‌ وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت اتخاذ این تصمیم را تسهیل‌گری دولت برای خانه دار شدن مردم اعلام‌کرد و افزود: این شرایط برای شهرهای مختلف متفاوت است و اکنون وزارت راه در حال بررسی و تکمیل دستورالعمل جدید است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که بسیاری از مستاجران فعلی، زمانی صاحبخانه بودند و بعد از فروش ملک خود از تورم بخش مسکن جامانده‌اند و نتوانستند مجدد صاحبخانه شوند، وزارت راه و شهرسازی در حال کاهش مالکیت خصوصی به حداکثر ۵ سال است.

وی گفت: بر اساس شرایط فعلی، عدم سابقه مالکیت خصوصی از ابتدای سال ۸۴ ملاک است. یعنی متقاضی از ۱۶ سال قبل نباید صاحبخانه باشد. بر اساس مصوبه جدید این عدد به حداکثر ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.

محمود زاده گفت: قرار است تعداد سال‌های مالکیت در کلانشهرها، شهرهای بزرگ و سایر شهرها نیز متفاوت باشد.

وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا گفته است مقررات مربوط به «فرم ج» با مصوبه دولت تغییر کرده است و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

رستم قاسمی گفته است: این بدان معنی است که ریزش افراد در پالایش کمتر خواهد بود. از سوی دیگر اکنون مجردین نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند البته این تغییر هنوز در سامانه جاری نشده است، بنابراین در این طرح متقاضیان زیادی خواهیم داشت.

 تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن دی ماه اعلام می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حداکثر ۵ سال نهضت ملی مسکن مالکیت خصوصی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد