Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گلستان، فیروز قیاسی پس از بازدید از راه‌های فرعی و روستایی گلستان در مراسم معارفه معاون جدید فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف سازمانی و نگهداری و نظارت بیش از پیش بر راه‌های روستایی و فرعی موجود کشور باید رویکردهای سازمانی برای آسفالت‌های حفاظتی و حذف آسفالت‌های گرم در این راه‌ها تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، شاخص راه‌های روستایی استان گلستان را نسبت به  مقیاس کشوری خوب بیان کرد و افزود: برای رسیدن به شاخص‌ها و استاندارهای مطلوب ملی و بین‌المللی باید بیش از پیش با مسوولان محلی تعامل داشته و به خصوص از ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه در استان، خاطرنشان کرد: حدود ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه روستایی در سطح راه‌های کشور وجود دارد که سهم این استان ۷۰۰ کیلومتر است متاسفانه در بسیاری از استان‌ها نگهداری از این راه‌ها مغفول مانده است و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای برخوردار از راه‌های استاندارد، بخش بزرگی از راه‌ها به صورت شوسه است و راه شوسه بخشی از سرمایه ملی محسوب می‌شود و نگهداری از این راه‌ها لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تیغه زنی و رگلاژ  سطح رویه و افزودن مصالح مناسب و غلتک‌زنی این رویه‌ها به صورت دوره‌ای باید در دستور کار قرار گیرد، با توجه به اهمیت موضوع تهیه دستورالعمل نگهداری راه‌های شوسه ضروری بوده که اینکار توسط دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در حال پیگیری است، امیدواریم با انجام به موقع نگهداری از راه‌های شوسه هم از این سرمایه ملی نگهداری کنیم و هم تقاضا برای روکش آسفالت گرم این راه‌ها کاسته شود تا بتوان مدیریت مناسب برای نگهداری کل شبکه راه‌ها را انجام داد.

قیاسی ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه علی زینلی معاونت پیشین فنی و نظارت اداره کل، برای «قاسم دبوری فریمانی» که عهده‌دار خدمت‌رسانی در این معاونت شد، با اهدای حکم ابلاغی وی، آرزوی بهروزی و موفقیت کرد.

محورهای «آلتین تخماق»، «سیمین شهر» و «قره قاشلی پنج پیکر» در حوزه شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن، «زیارت، «توسکستان و «قلعه جیق مرزنکلاته» در حوزه گرگان و آق‌قلا و محورهای «اولنگ و آنتنی‌ها»، «الهادی- ویرو» (محل رانش در کیلومتر ۶)  رامیان و جاده شریانی «خوش‌ییلاق» و آنتنی‌های آن شامل «نرگس چال»، «رحیم‌آباد» و «کاشیدار» از جمله محورهای بود که از غرب، مرکز و شرق استان را این مسوول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر خود به گلستان بازدید کرد و بر استفاده از روکش های حفاظتی نوین از جمله چیپ سیل و اسلاری سیل تاکید ویژه داشت.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان حمل و نقل جاده ای گلستان سازمان راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، سازمان برنامه و بودجه موظف شد با هماهنگی بانک مرکزی، ساز وکاری برای تضمین بازپرداخت تسهیلات حساب‌های فرعی طراحی کرده و طی توافق با دستگاه و بانک‌های عامل، امکان بستن حساب‌های فرعی را فراهم کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون درباره آخرین وضعیت اجرای حساب واحد خزانه گفت: در این جلسه وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی موظف شد تا پایان اردیبهشت سال 1403 درخواست انتقال حساب‌های فرعی مسدود شده به انضمام اطلاعات کامل حساب را به بانک مرکزی ارسال کند. همچنین تمام حساب‌های فرعی که در حال حاضر بدون موجودی هستند را به طور کامل ببندند.

وی ادامه داد: وزارت نفت نیز موظف شد تا پایان اردیبهشت سال 1403 اطلاعات کامل حسابهای فرعی که مجوز از شورای عالی امنیت ملی دارند را به بانک مرکزی و دیوان محاسبات ارائه دهند. درخواست انتقال تمام حساب‌های فرعی بدون مجوز از شورای عالی امنیت ملی را نیز به انضمام اطلاعات کامل حساب به بانک مرکزی ارسال نماید.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف شد تا پایان اردیبهشت سال 1403، با هماهنگی بانک مرکزی، ساز وکاری برای تضمین بازپرداخت تسهیلات حساب‌های فرعی طراحی کرده و طی توافق با دستگاه و بانکهای عامل، امکان بستن حساب‌های فرعی را فراهم کند. بانک مرکزی نیز موظف است حداکثر تا 1403/02/20، در راستای ایجاد امکان رصد و کنترل حساب‌های فرعی غیر مجاز دستگاههای اجرایی، دسترسی به سامانه سیاح بانک را برای خزانه داری و دیوان محاسبات فراهم کند.

حجت الاسلام پژمان فر بیان کرد:دیوان محاسبات کشور موظف است با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، خزانه داری کل کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت و در صورت صلاحدید نمایندگان بانکهای عامل بر حسن اجرای مصوبات این جلسه نظارت کند. وضعیت اجرای حساب واحد خزانه در سازمان بیمه سلامت را مشخص کرده و گزارش آن را به این کمیسیون ارسال کند.

نماینده مشهد گفت: دیوان محاسبات باید تا تاریخ 1403/03/05 گزارشی کامل از نتایج اجرای مصوبات این جلسه و وضعیت نهایی اجرای حساب واحد خزانه به کمیسیون اصل نود ارسال کند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها شد
  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • فرودگاه شهید بهشتی سالانه ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را دارد
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است