Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@18:13:27 GMT

دیدگاه طب سنتی برای حمام کردن در فصل سرما

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۰۵۵۱

دیدگاه طب سنتی برای حمام کردن در فصل سرما

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه حمام کردن در فصول سرد سال اصولی دارد گفت: ما فکر می‌کنیم در فصل‌های سرد باید از آب گرم برای استحمام استفاده کنیم در صورتیکه اینطور نیست بلکه فصل های سرد موجب خشکی پوست می شوند و استحمام با آب خیلی گرم هم موجب می شود چربی سطح پوست از بین رفته و فرد دچار اگزما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم محیط حمام را قبل از حمام کردن، گرم کنیم بهتر است. پیش از این حمام‌ها رختکن داشتند و فرد به سرعت وارد فضای خیلی سرد حمام نمی‌شد. در این فصول یک روز درمیان یا دو روز درمیان باید حمام کرد و اگر پوست سر خیلی چرب نباشد یک دست شستن موها کافی است.

یارقلی در ادامه گفت: حتما موها باید پس از استحمام، آبگیری شود. نباید موها را با سشوآر کاملا خشک کرد. افرادی که موهای خشکی دارند باید پس از آبگیری موها ، ساقه موهای خود را با روغن هایی مثل بادام و یا آرگان ماساژ دهند.

وی گفت: برای حمام کردن زمان خاصی توصیه نمی‌شود. مهم این است که بلافاصله پس از حمام کردن وارد هوای سرد نشویم و اینکه باید حداقل یک ساعت پس از استحمام نخوابیم.

وی خاطرنشان کرد: ماندگاری زیر دوش آب ولرم در فصل های سرد توصیه نمی شود. حمام حدود 5 دقیقه کفایت می کند و نیازی نیست دوش آب، مدام باز باشد.

یارقلی گفت: اصولا نباید با شکم پر و همچنین با شکم خیلی خالی نباید حمام کرد.

منبع: فارس پربیننده ترین اگر می خواهید ۲۰ سال جوانتر شوید بخوانید! آشنایی با خواص سیاه دانه اشتباهات رایج در پیاده روی چیست؟ این خوراکی را بخورید شاد می شوید + عکس پختن این غذاها در زودپز ممنوع است!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرما طب سنتی فصل سرما رعایت اصول بهداشتی حمام کردن حمام کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاه جوانی در طب سنتی هند

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه آب بشقابی، در طب سنتی هند، به گیاه جوانی شهرت دارد. تمام بخش‌های این گیاه شامل ریشه، برگ‌ها، میوه‌ها و ساقه‌های رونده مصارف درمانی متعدد دارند.

 این گیاه در افزایش حافظه در کودکان، عقب مانده ذهنی، درمان پسوریازیس، زخم‌های تفلیس، درماتیسم، افزایش قدرت و نیروی جسمانی، حیات بخشی مجدد به نورون‌های آسیب دیده، فعالیت آنتی اکسیدانی بالا، تحریک سنتز کلاژن در بافت‌های آسیب دیده و بهبودی جریان خون، درمان اگزما و نهایتا بهبودی رنگ بدن، جوانی، افزایش حافظه و بهبودی هوش و افزایش طول عمر، شادابی و سلامتی را تضمین می‌نماید. 

کپسول گیاهی سنتلاتی اس تی با داشتن عصاره و پودر برگ گیاه آب بشقابی در حداقل زمان باعث تقویت قوای عمومی بدن، احساس شادابی، نیروی جوانی و افزایش راندمان کاری می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!