Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:43:53 GMT

پیگیری مداوم ناشران برای دریافت کاغذ

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۰۶۸۴

پیگیری مداوم ناشران برای دریافت کاغذ

ایران اکونومیست-کاغذ هنوز به برخی ناشران فعال کشور هنوز اختصاص داده نشده است.

پیش از این یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تخصیص کاغذ به ناشران گفته بود: کارگروهی که برای کاغذ در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، همچنان تقاضای ناشران برای دریافت کاغذ را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارگروه کاغذ در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاغذ مورد نیاز ناشران را براساس فعالیت فرهنگی شان و عملکردی که دوره قبل در زمینه گرفتن کاغذ داشتند، بررسی می‌کند. این کارگروه بر اساس گزارش‌های واصله درباره اینکه ناشران از کاغذ به درستی استفاده کرده اند یا نه، حواله دریافت کاغذ را صادر می‌کنند. اتحادیه تعاونی‌های ناشران وظیفه تحویل کاغذ را در این میان به عهده دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه کاغذ به همه ناشران تعلق می‌گیرد یا خیر، ابراز کرد: در دوره کنونی هم حتماً ناشران فعال‌تر در زمینه فرهنگی از کاغذ دولتی بهره‌مند می‌شوند، نه ناشرانی که فعالیت دارند، اما به دریافت کاغذ دولتی نیاز ندارند. به عبارت دیگر همه ناشرانی که فعالیت خوب فرهنگی داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات کاغذ دولتی بهره‌مند شوند.

این درحالی است که حسین عابدینی، مدیرمسئول انتشارات سفیراردهال  درباره تخصیص کاغذ به ناشران بیان کرد: وزارت ارشاد اعلام کرده است که به ۱۰۹ ناشر کاغذ اختصاص می‌یابد. این تنها یک خبر است ،کاغذ را در اختیار طیفی خاصی از ناشران قرار دادند و انتشارات سفیراردهال نامش در میان ناشرانی که کاغذ دریافت می‌کنند نبود. باوجود اینکه تا پیش از این تمام کاغذ‌هایی که از اتحادیه ناشران و کتابفروشان دریافت کرده است در قالب کتاب منتشر شدند.

وی ادامه داد: انتشارات سفیراردهال هیچ گونه کتاب ضد ارزشی منتشر نمی‌کند. در کارنامه انتشارات ما می‌توان عنوان کتابی را دید که تفسیر شاعرانه‌ای از قرآن است. علاوه بر آن در زمینه دریافت وام هم با مشکل روبه رو شدیم. به ما وام تسهیلات کرونایی تعلق نگرفت و به ناشرانی ۱۲۰ میلیون وام با بهره چهاردرصد دادند که توان باز پراخت وام را نداشتند و خودم ضامن این ناشران برای دریافت وامشان شدم.

مدیر مسئول انتشارات سفیراردهال ادامه داد: انتشارات سفیراردهال مجبور شد از وام ۸۰ میلیونی با سود ۱۸ درصد استفاده کند. این درحالی است که هم اکنون برای پرداخت حقوق کارکنان انتشاراتی با مشکل مواجه شدیم.

احمد دولت آبادی، مدیرمسئول انتشارات نگارتابان با اشاره به اینکه اکثر ناشران برای دریافت کاغذ در سامانه وزارت ارشاد ثبت نام کردند اظهار کرد: وزارت ارشاد کاغذ را مقطعی در اختیار ناشران قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: انتشارات نگار تابان هم از جمله انتشاراتی‌هایی بود که برای دریافت کاغذ در سامانه وزارت ارشاد ثبت نام کرد. هنوز کاغذ مورد نیازمان را از این وزارتخانه دریافت نکردیم. با دو سه ناشر فعال دیگر هم صحبت کردم، برخی از آن‌ها حتی سال گذشته در سامانه دریافت کاغذ ثبت نام کردند. امیدوارم تا چند روز آینده و پیش از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران کاغذ در اختیار ناشران تا قرار بگیرد.

مدیرمسئول انتشارات نگارتابان با اشاره به اینکه براساس خبری که اعلام کره بودند؛ کاغذ نوبتی در اختیار ناشران قرار می‌گیرد اظهار کرد: معلوم نیست چه زمانی کاغذ در اختیار تمام ناشران قرار بگیرد. بنابر گفته وزارت ارشاد تاکنون در مجموع به ۲۲۰ تا ۲۳۰ ناشر کاغذ دادند. انتشارات نگارتابان هم به وعده مسئولان اکتفا کرده است و به وعده شان بدبین نیستیم. امید است ناشرانی که واقعا استحقاق آن را داشته باشند، به حقشان برسند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتشارات سفیراردهال فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشران برای دریافت برای دریافت کاغذ وزارت ارشاد ناشران قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود؛خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به‌عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.


وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 749609

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است