Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:56:42 GMT

شکارچی کبک در ارتفاعات البرز به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۰۷۸۲

شکارچی کبک در ارتفاعات البرز به دام افتاد

امیدرضا تونی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال گزارش های مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز یک فرد در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به منطقه اعزام و طی عملیات چند ساعته در منطقه موفق به دستگیری یک شکارچی به همراه لاشه پنج قطعه کبک شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه این عمل ارتکابی بدون مجوز شکار و در زمان شکار  ممنوع بوده طی تنظیم صورتجلسه فرد متخلف جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تونی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار مراتب را فوری به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

وی مبلغ جریمه هر قطعه کبک شکار شده را سه میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: شکارچیان متخلفی که اقدام به شکار کبک می کنند باید جریمه در نظر گرفته شده را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش در وجه محیط زیست بپردازند و از لحاظ جنبه عمومی جرم صورت گرفته نیز قاضی پرونده رای و نظر می‌دهد.  

کبک ها، اغلب در کنار علوفه و گیاهان دانه دار مرتعی از حشرات نیز تغذیه می کنند بنابراین سهم مهمی در کنترل آفات به ویژه سن گندم، دارند و در واقع در برابر آفات به عنوان یک کنترل کننده طبیعی عمل می کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ شکارچیان غیرمجاز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ شکارچیان غیرمجاز سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ شکارچیان غیرمجاز استان البرز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار