Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، ابوالفضل روحانی در اولین جلسه هم اندیشی پیش نویس اولیه سند الزامات حاکمیتی شهر هوشمند، افزود: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور در حوزه شهر هوشمند، نبود جهت گیری های کلان و سیاست‌های مشخص در این حوزه است.

وی گفت: تدوین این سند در کشور باعث جلوگیری از اتلاف منابع شده و کسب موفقیت در این حوزه را امکانپذیر خواهد کرد و بر همین اساس از سال گذشته فرآیند تدوین سند اولیه «سیاست‌ها و الزامات حاکمیتی شهر هوشمند» در مرکز ملی فضای مجازی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به دلایل عدم شکل گیری سیاست و استراتژی مشخص در حوزه شهر هوشمند در کشور، افزود: با توجه به تنوع ابعاد عملکردی حوزه‌های شهر هوشمند، هم اندیشی در این حوزه به دلیل پیچیدگی اکوسیستم شهر هوشمند و نبود مدیریت یکپارچه شهری در ایران، اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس این سند با هم اندیشی ذی‌نفعان کلیدی و متنوع اکوسیستم شهر هوشمند اعم از وزارت کشور (سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور)، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران)، سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزرات راه و شهرسازی، شوراهای اسلامی شهر و دیگر نهادهای مرتبط و تجمیع نظرات آنها در زمینه غنی‌سازی محتوای آن، تهیه و برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارائه خواهد شد.

اولین جلسه نقد و بررسی پیش‌نویس اولیه سند الزامات توسعه هوش مصنوعی با حضور خبرگان و صاحب نظران حوزه شهر هوشمند در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد و در این جلسه گزارشی از روند اجرایی و رویکرد اصلی در بازنویسی سند اولیه و نظراتی در خصوص نحوه چگونگی مواجهه با پدیده نوظهور شهر هوشمند در کشور مطرح شد.

کد خبر 5373475 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز ملی فضای مجازی ابوالفضل روحانی شهر هوشمند نشست هم اندیشی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تراشه اینترنت فناوری نانو مایکروسافت ویروس کرونا معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایالات متحده امریکا قانون ایرانسل تحقیقات علمی حکمرانی فضای مجازی شبکه اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: «صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان