Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: هر روستایی که نیازمند کلینیک سیار دامپزشکی باشد بسیج می تواند در آن روستا حضور پیدا کرده و خدمات رایگان به دامداران ارائه دهد.

سرهنگ مهجوری در بازدید از خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه خبرنگاران رسالت خطیری بر دوش دارند، اظهار کرد: آنها رابط بین مردم و مسئولان هستند و در انتقال مطالبات مردم به مسئولین می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و ایسنا در زمینه مطالبه گری موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظاری که از رسانه می رود بیان واقعیت هاست، متاسفانه در برخی موارد در بیان عملکردهای مسئولان مبالغه انجام می شود و یکی از مسئولیت های خبرنگاران رصد اینگونه مسائل نیز هست. در واقع رسانه ها باید با مطالبه گری به حق و نقد دلسوزانه موجبات پویایی عملکردی ادارات و سازمان ها و مسئولان را فراهم کنند.

مهجوری در ادامه با اشاره به تنوع فعالیتی و بار سنگین وظایف و اقدامات که در شهرستان اراک نسبت به دیگر شهرستان ها در عرصه های مختلف وجود دارد، افزود: در حوزه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی اقدامات بسیاری انجام شده و در شهرستان اراک ۳۶۰ گروه جهادی مشغول فعالیت هستند که در سامانه بسیج سازندگی ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه بسیج یک کار داوطلبانه است و از تمامی سنین از حدود ۱۲ تا بیش از ۶۰ سال در گروه های جهادی فعال هستند و بسته به توان خود در عرصه های مختلف اعم از عمرانی و غیر عمرانی فعالیت می کنند، گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور ما بحران آب است که بسیاری از استان ها درگیر آن شده اند.

مهجوری افزود: برخی روستاهای استان درگیر کم آبی هستند و گروه های جهادی در این شرایط با لایروبی قنوات، کول گذاری و کانال کشی آب کشاورزی سعی می کنند در مدیریت منابع آب به کشاورزان کمک کنند.

وی با اشاره به بارندگی های سال های گذشته و منابع آبی بسیاری که ایجاد شد، مدیریت این منابع را نامطلوب دانست و گفت: در سیستم کشاورزی سنتی بخش زیادی از منابع آب هدر می رود و کاری که گروه های جهادی انجام می دهند کمک به بهبود زیرساخت های آبیاری در زمین های کشاورزی است. این کمک ها برای کشاورزان تهی دست و افرادی که در سطوح محدود مشغول کشاورزی هستند، بسیار مفید واقع شده است.

مهجوری با بیان اینکه در روستاهای بزرگ پایگاه بسیج فعال است، افزود: نیازهای روستاها توسط این پایگاه ها شناسایی می شود و در برخی موارد نیز روستائیان با مراجعه به پایگاه های بسیج یا بسیج سازندگی مشکلات و نیازهای خود را بیان می کنند که پیگیری های لازم برای رفع مشکلات صورت می گیرد.

وی با اشاره به برخی پروژه های عام المنفعه که بویژه در روستاها انجام می شود و از جمله آنها می توان به ایجاد راه دسترسی زمین های کشاورزی به جاده اصلی اشاره کرد اظهار کرد: برای اینگونه اقدامات از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری ها نیز کمک گرفته می شود.

مهجوری با اشاره به طرح همگام با کشاورز که در راستای علمی کردن کشاورزی انجام می شود گفت: در مواردی که کشاورزان از مشاوره های مهندسین کشاورزی بسیج استفاده می کنند حتی تا دو برابر راندمان تولید افزایش پیدا کرده و در هزینه های مصرفی و آب صرفه جویی صورت می گیرد.

وی مقاومت برخی کشاورزان در مقابل استفاده از این مشاوره ها را مانعی عنوان کرد که با تلاش مهندسین کشاورزی بسیجی به تدریج کاهش پیدا کرده و به بهبود تولید و بهبود شرایط اقتصادی کشاورزان منجر می شود.

وی به اجرای طرح صنعت یار در راستای عارضه یابی مشکلاتی که صنایع کوچک استان با آنها مواجه هستند نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از اینگونه صنایع در شهرک های صنعتی استان دچار مشکلاتی شده و راکد یا نیمه راکد شده اند که با تشخیص عارضه این صنایع و بررسی در کارگروه های مرتبط بسیج، برای رفع مشکلات اقدام می شود.

مهجوری یکی از اقدامات موثر در این راستا را بازاریابی محصولات اینگونه صنایع که به رونق دوباره آنها منجر می شود عنوان کرد و افزود: شناسایی اینگونه واحدهای صنعتی از طریق ارتباط با شرکت شهرک های صنعتی و حضور در اینگونه صنایع صورت می گیرد. در عرصه معادن نیز اینگونه اقدامات انجام و برای مثال به آنها کمک می شود که در تعامل با کشاورزان به راه دسترسی مناسب دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: تمامی اقدامات محرومتی زدایی و طرح های جهادی به صورت رایگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه هر روستایی که نیازمند کلینیک سیار دامپزشکی باشد بسیج می تواند در آن روستا حضور پیدا کرده و خدمات رایگان به دامداران ارائه دهد، گفت: معاینه دام و واکسیناسیون و ارائه دارو در حد امکان به صورت رایگان انجام می شود. البته برخی واکسن های گران قیمت باید توسط دامدار خریداری شود ولی تزریق آنها به صورت رایگان صورت می گیرد. این کلینیک های سیار دامپزشکی به صورت رایگان در هر منطقه از استان حتی روستاهای دورافتاده حضور پیدا کرده و خدمات رایگان ارائه می کنند.

مهجوری گفت: ما در دو حوزه ورود به عرصه تجارت الکترونیک و تبلیغات اقدامات انجام شده و در حال اقدام، ضعف هایی داریم که البته به محدودیت های عملکردی سپاه نیز برمی گردد، ولی امید است که بتوانیم در عرصه استفاده از فضای تجارت الکترونیک برای کمک به رونق اقتصاد فعالان خرد اقتصادی بهره بگیریم. البته شبکه سازی هایی در راستای عرضه محصولات تولیدکنندگان خرد شهرستان در فضای مجازی صورت گرفته و افراد، محصولات خرد خود را به دیگر نقاط استان و حتی کشور عرضه می کنند.

وی با اشاره به تعدد و تکثر ماموریت ها اظهار کرد: وظیفه اصلی سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب در سراسر جهان است و در کنار آن در شرایط امروز که کشئو نمی تواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد، ظرفیت سپاه در خدمت به محرومین بکار گرفته شده و اولویت بکارگیری ظرفیت ها و امکانات سپاه در حوزه محرومیت زدایی است.   

وی در ادامه در خصوص سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج نیز گفت: بعد از اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد، سازمان بسیج عملیاتی کردن ۷ موضوع بیانیه را در دستور کار قرار داد و کارگروه های مختلفی در این حوزه ایجاد و سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج در موضوعانت مختلف تدوین شد.

مهجوری اظهار کرد: این سند ۱۰ در دو مقطع ۵ ساله اجرایی خواهد شد و از سال آینده اجرای آن آغاز می شود و تا پایان سال به کل سپاه ها ابلاغ می شود که بر اساس این سند چه کاری را باید شروع کنند. بخشی از این سند به برنامه های روتین پایگاه ها پرداخته و بخشی از آن نیز به روی آوردن به شیوه های نوین در عرصه خدمات رسانی پرداخته و برش استانی آن در حال آماده شدن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سپاه شهرستان اراک در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در ابتدای شیوع کرونا بسیاری از جهادگران علاقمند به خدمت بودند و بر این اساس، با هماهنگی اداره بهداشت و درمان شهرستان با حضور بسیجیان، در راستای ضدعفونی شهر اقدام شد که بویژه از نظر روانی برای مردم آرامش بخش و کاهنده استرس ها بود.

وی افزود: در ادامه با توجه به خسته شدن کادر درمان، پرستاران بسیجی وارد میدان شدند و بسیاری از بسیجیان نیز به عنوان نیروی خدماتی به بیمارستان ها وارد شدند. بسیج طلاب نیز برای غسل و کفن و دفن جان باختگان کرونایی وارد عرصه شد. حتی در مواردی بسیجیان به خدمت رسانی به بیماران کرونایی و رفع و رجوع نیازهای آنها در قالب تهیه دارو و مایحتاج و ... پرداختند.

مهجوری با بیان اینکه سالن ورزشی سپاه اراک نیز در اختیار اداره بهداشت برای ایجاد نقاهتگاه قرار داده شد و پس از آن نیز یکی از سالن های ورزشی سپاه در اختیار امر واکسیناسیون کرونا قرار گرفته و تمامی کادر درمان و واکسیناتور ها و تمامی افرادی که در این مرکز خدمت رسانی می کنند بسیجی هستند و خدمات آنها کاملا رایگان انجام می شود، گفت: واکسیناسیون سیار خودرویی نیز در دانشگاه امیرکبیر اراک به همت سپاه انجام شد.

به گفته وی، نظارت بر اصناف و انجام رپیدتست در خصوص آنها بویژه در ماه های ابتدایی شیوع کرونا و پیگیری بیماری فرد و قرنطینه او و رسیدگی به افراد بیماری که در جریان این نظارت ها شناسایی شدند از دیگر اقدامات بسیجیان بوده است. همچنین رصد خانه به خانه برای شناسایی بیماران نیز انجام شد و پیک موتوری که در اراک راه اندازی شد که به عنوان اقدامی ابتکاری توسط سپاه شهرستان اراک برای رسیدگی به امور روزمره مبتلایان به کرونا که در خانه قرنطینه بودند مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یک الگوی کارآمد در دیگر شهرستان و استان های کشور نیز اجرایی شد.

 انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استانی اقتصادی بسيج اراك صورت رایگان سیار دامپزشکی خدمات رایگان شهرستان اراک انجام می شود صورت می گیرد پیدا کرده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد