Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مریم سادات حسینی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در جلسه هم اندیشی بیمه سلامت استان تهران، درباره اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی از اول دی، گفت: بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی یک الزام قانونی است و بنا به اطلاعات داده شده به افراد جامعه این قانون از اول دی در کشور اجرایی می‌شود و از همان اول دی هیچگونه پرداختی برای مراکزی که نسخه خود را به صورت کاغذی نوشته و یا دریافت می کنند، صورت نمی‌گیرد، لذا در حال حاضر بیمه سلامت کشور و همچنین استان تهران کاملا آماده است تا خدمتتان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را در کشور و از اول دی اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در استان تهران از انتهای سال ۹۷ نسخه الکترونیکی در برخی مراکز شروع شده بود، اما در حال حاضر و بر اساس شاخص کشوری ۲۲ استان از این طرح استفاده میکنند و برخی از استان‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها از شاخص میانگین کشوری پایین تر هستند.

در حال حاضر پرداخت آبان ماه انجام شده است و به طور کلی از لحاظ پرداخت مطالبات به روز هستیم.

او ادامه داد: بیشتر خدمات مراکز درمانی از اول دی خدمات خود را به صورت تمام الکترونیک انجام می دهند، اما برخی خدمات سرپایی به صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شود، البته نباید از قطعی برق و ضعیف بودن اینترنت غافل شد، البته تمامی بیمه شدگان می‌تواند در صورت بروز تخلف و یا سوالات با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

او با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های ناباروری گفت: طبق قوانین و سیاست‌های جمعیتی خدمات ناباروری پیچیده از سوی شورای عالی بیمه سلامت کشور در دستورالعمل خدمات بیمه‌ای قرار میگیرد و این دستورالعمل به تمامی مراکز دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است و این خدمات ۹۰ درصد خدمات را طی ۳ دوره در یکسال انجام می‌دهد، این خدمات برای زنان کمتر از ۴۵ سال انجام خواهد شد.

او گفت: اعتبار سازمان ۷۰۰ میلیارد تومان برای کل کشور در نظر گرفته شده است و هزینه بسته خدمت از ۵۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه الکترونیکی نسخه نویسی نسخه نویسی و نسخه استان تهران بیمه سلامت اول دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس