Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی خسروی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هجمه‌هایی که این روزها علیه داوران فوتبال می‌شود، اظهار داشت: حدود یک هفته است که عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال شدم. آمدم تا کمک کنم. البته تنها پیشکسوتان داوری نیست که باید کمک کنند بلکه برای حل مشکلات باید دولت، رسانه، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و مربیان نیز همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید داوران قربانی نتایج تیم‌ها شوند. مربیان باید کنار زمین آرامش داشته باشند زیرا اعتراض به داوری به سود کسی تمام نخواهد شد. کدام داور در مسائل فنی دخالت می کند که مربیان در کار داوری دخالت می کنند.

خسروی با بیان اینکه نباید تنها نیمه خالی لیوان را دید افزود: در چند هفته گذشته در لیگ برتر ایران صحنه‌های بسیار خوب و قضاوت‌های درستی از داوران ایرانی دیدم. البته آنان اشتباهاتی نیز داشتند. نباید تنها اشتباهات نمایش داده شود. داوران مانند هر انسان دیگر مرتکب خط می‌شوند. کار داوری راحتی نیست و باید در کمترین زمان تصمیم بگیرد. در بحث داوری ما نیاز به تشویق و استراحت داریم. چرا همه از اشتباهات صحبت می‌کنند اما کسی از مشکلات اقتصادی، رفت و آمد و بیمه داوران حرفی نخواهد زد. داورانی که قضاوت خوبی در لیگ دارند باید مورد تشویق قرار گیرند و به داوران پراشتباه نیز باید استراحت داده شود. 

پیشکسوت داوری ایران این را هم گفت: ما در لیگ یک داورانی داریم که قضاوت‌های خوبی دارند. آنان را می‌شود به لیگ برتر آورد و داورانی که در لیگ برتر قضاوت پراشتباه دارند به لیگ یک فرستاده شوند. البته در کنار این امر نباید از آموزش داوران غافل شد. باید بپذیریم که اشتباهات داوری بخشی از فوتبال است و من در چند دهه گذشته این اشتباهات را دیدم. در دنیای فوتبال نیز این اشتباهات وجود دارد.

 عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران نوشت: برای خرید VAR ما با مشکلاتی روبرو هستیم باید دولت، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و نهادهای مربوطه کمک کنند تا این مشکلات را به شیوه‌های مختلف برطرف کنیم. فیفا باید کمک کند. مگر شعار فدراسیون جهانی فوتبال عدالت و جوانمردی نیست پس چرا گامی در جهت ورود تکنولوژی داوری به ایران بر نخواهد داشت. امیدوارم مشکل خرید var در ایران حل شود و مهندسان ایرانی نیز بتوانند کمک کنند تا بخشی از آن را بومی سازی کنیم.

وی در پایان گفت: برای دانش‌افزایی داوران فوتبال ایران قرار است درخواست یک دوره آموزشی به شهاب الدین عزیزی خادم داده شود تا کلاس نیم فصل داوران در کشور قطر برگزار شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر فیفا قطر علی خسروی فیفا قطر لیگ برتر لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند

براساس ابلاغ کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مهزیار محمدی پور به عنوان داور و فرشاد مالک و سجاد سمائی به عنوان کمک داور، بازی دو تیم شهرداری بم و شهدای بابلسر را قضاوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

قضاوت داوران خراسان جنوبی در رنکینگ اسنوکر کشور

این دیدار که از دیدار‌های مهم فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شمار می‌آید، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ برگزار می‌شود.

استادیوم فجر شهر بم میزبان این دیدار حساس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند