Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا و مسؤول واحد کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری که امروز در مجتمع انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مدارس صدرا در راستای رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد به منظور تربیت دانش‌آموختگانی متدین، آراسته به فضائل اخلاقی، ولایتمدار، پیشتاز در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، پیشرو در حوزه علوم و معارف اسلامی مبتنی بر مبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی و معطوف به تحول‌آفرینی در علوم انسانی جهت ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در عرصه فرهنگ، اندیشه، مدیریت در راستای احیای تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج)، در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدارس صدرا در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ شعبه در ۳۰ استان کشور با ظرفیت حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و ۴ هزار کادر و معلم رسمی آموزش و پرورش دارد.

حجت‌الاسلام تقدیری با بیان اینکه سازمان مدارس صدرا بیشترین مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور را داراست،گفت: مدارس صدرا به صورت مدارس وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و دولتی اداره می‌شود.

وی به تفاوت مدارس صدرا با دیگر مدارس اشاره کرد و ادامه داد: این مدارس به صورت شبکه‌ای اهداف و رسالت‌های مجموعه بالادستی را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند با انجام برنامه‌های آموزشی نوآورانه و فعالیت‌های تربیتی موثر زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان مدارس الگو دنبال کنند.

رئیس سازمان مدارس صدرا در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره ویژگی‌ها و زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس صدرا گفت: پیرو مصوبه ۷۶۰ شورای عالی آموزش و پرورش، پذیرش دانش‌آموز در مدارس صدرا برای پایه اول مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم می‌تواند از طریق برگزاری آزمون، تعیین معدل، برگزاری مصاحبه یا تلفیقی از آنها صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه سامانه ثنام، سیستم ثبت‌نام یکپارچه مدارس صدراست، افزود: شرط علمی پذیرش دانش‌آموزان داخلی میان پایه، دارا بودن حداقل معدل ۱۶ برای مقطع متوسطه اول و حداقل معدل ۱۵ برای مقطع متوسطه دوم است؛ ثبت‌نام مدارس سازمان صدرا از اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام تقدیری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص اخذ شهریه بابت فعالیت فوق برنامه اظهار کرد: ۷۰ درصد مدارس ما هیچ هزینه‌ای حتی برای فوق برنامه دریافت نمی‌کنند اما در مابقی مدارس به طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان بابت فوق برنامه دریافت می‌شود؛ تلاش سازمان این است که با حل اعتبارات، هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.

وی ادامه داد: ۳ مدرسه مبلغی حدود ۲.۵ میلیون تومان بابت فوق برنامه می‌گیرند و هیچکدام از این مدارس از هیچ امکانات آموزش و پرورش استفاده نمی‌کنند.

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان مدارس صدرا دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی آموزش و پرورش مدارس صدرا فوق برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان