Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه اصفهان گفت: وجه تمایز مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد در کشور این است که طلاب فقط به امرحفظ قرآن نمی‌پردازند، بلکه قرآن را با ادبیات عرب تطبیق می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، در همایش تجلیل از حافظان قرآن مدرسه علمیه تخصصی شهید سید نورالله طباطبایی نژاد اصفهان اظهار داشت: تربیت قرآنی طلاب یکی از امور بسیار مهمی است که به حمدالله در اصفهان و به همت مسئولان رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا جایی که ما اطلاع داریم، برای مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد با این روش اجرا، مثل و مانندی در کشور ندارد، چرا که طلاب در این مدرسه فقط به حفظ قرآن نمی‌پردازند، بلکه قرآن را با ادبیات عرب تطبیق می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه چندی قبل در دیدار با معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور روش تطبیقی حفظ قرآن کریم با ادبیات عرب توضیح داده شد که مورد استقبال قرار گرفت، تصرح کرد: ما در مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد از ابتدا تاکید داشتیم که طلاب در حین حفظ آیات قرآن، باید جایگاه واژگان را از منظر ادبیات عرب بدانند.

وی  بیان کرد: هدف ما از اجرای این روش آن است که طلاب چنان به ادبیات عرب مسلط شوند که حتی اگر علامات آیات قرآن کریم برداشته شود، بازهم بتوانند آیات قرآن کریم را صحیح قرائت کنند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد گفت: معتقد هستم که هر طلبه، زمانی که به پایه ششم می‌رسد، حافظ قرآن کریم هم باشد که امید دارم روزی این امر در همه حوزه‌های علمیه کشور محقق شود.

وی با اشاره به اینکه اتمام حفظ قرآن 40 نفر از طلاب مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد جای تقدیر از مسئولان و اساتید دارد، گفت: یکی از نکات بسیار مهم در امر حفظ قرآن کریم، حفاظت از محفوظات است، به این معنا که چنانچه یک حافظ قرآن، تمرین، ممارست و تکرار نداشته باشد، محفوظات به دست فراموشی سپرده می‌شود و مانند عدم حفظ است.

امام جمعه اصفهان: به حقوق پرستاران در دولت مردمی سیزدهم توجه شودامام جمعه اصفهان: امنیت و عزت مردم و ذلت دشمنان به دست نیروهای مسلح تامین می‌‌شودامام جمعه اصفهان: نباید در استفاده از خدمات بیمه فرقی میان شهروندان ساکن کشور قائل شد

امام جمعه اصفهان بیان کرد: فلسفه حفظ قرآن کریم، مأنوس بودن دائمی با قرآن کریم است، بنابراین اگر این اُنس نباشد، محفوظات فراموش می‌شود، توصیه می‌کنم حافظان قرآن حتماً روزی یک جزء از قرآن کریم را از حفظ بخوانند.

وی خاطرنشان کرد: در روایت آمده که روز قیامت عده‌ای وارد می‌شوند که کاخ‌های زیبایی را می‌بینند و آرزوی داشتن آن را می‌کنند، ندا می‌آید اتفاقاً این کاخ متعلق به شما و مزد حفظ فلان سوره بود، ولی چون آن سوره را فراموش کردید، کاخ از شما گرفته می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان کرد: قرآن کتابی است که حتی نگاه به آن هم ثواب دارد و عمل به آن که جایگاهی خاص دارد؛ امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید «در روز قیامت حسرت و پشیمانی کسانی که قرآن را یاد گرفته‌اند و عمل‌نکرده اند از کسانی که جاهل بوده‌اند، بیشتر است.

امام جمعه اصفهان گفت: زندگی همه مؤمنین باید منطبق بر روش و منش قرآنی، با قرآن و برای عمل به قرآن باشد و جز این امر، زیبنده مؤمن نیست.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان مدرسه علمیه ادبیات عرب قرآن کریم حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل