Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:51:49 GMT

اخذ عوارض یک هزار ریالی برای جبران خسارت برقی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۱۸۱۱

اخذ عوارض یک هزار ریالی برای جبران خسارت برقی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،  بر اساس بند «ه» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ و مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابع ذی ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار ریال و از هریک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۱۰ هزار ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریزکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مشترکان روستایی مبالغ بالا معادل ۵۰ درصد است.

شرکت‌های بیمه‌گر با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه نامه مشترکان را از حقوق مطلع و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت بیمه مربوط خسارت وارد شده را جبران کنند و شرکت‌های بیمه‌گر، خسارت حوادث ناشی از موضوع این جز را در کمتر از دوماه بررسی و حداکثر تا سه ماه پرداخت می‌کنند.

طبق این لایحه، حداکثر حق بیمه سالانه هر واحد مسکونی دارای انشعاب برق، مبلغ یک میلیون ریال تعیین شده است که سهم مالکان سالانه به میزان ۲۴۰ هزار ریال توسط وزارت نیرو از طریق درج در قبض‌ برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب صندوق مذکور نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و سایر افرادی که از پرداخت ناتوان هستند معاف از پرداخت این حق بیمه هستند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی  امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی لایحه بودجه 1401 وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی لایحه بودجه 1401 وزارت نیرو لایحه بودجه هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث

رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان