Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:41:35 GMT

هشدار به ورود سویه اومیکرون به عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۲۰۶۰

هشدار به ورود سویه اومیکرون به عراق

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت عراق امروز (یکشنبه) در اطلاعیه ای با اعلام هشدار نسبت به خطر ورود موج تازه همه گیری کرونا در این کشور، از دولت خواست در گذرگاه‌های مرزی و ورودی‌ها تدابیر سختگیرانه پیشگیری را اعمال کند، به ویژه از مقصد کشورهایی که ابتلا به اومیکرون در آنها گزارش شده است.

دکتر «هیثم العبیدی» مدیر ارتقای سلامت وزارت بهداشت در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که «هیچ تضمینی وجود ندارد که ویروس جهش یافته اومیکرون  (Omicron) به عراق منتقل نشود، بنابراین لازم است کنترل های مرزی تشدید شود و ورودی ها از کشور بررسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در کشورهای عربی همسایه عراق مانند اردن و کویت مواردی از ابتلا به اومیکرون ثبت شده است و دولت باید برای جلوگیری از ورود سویه جدید کرونا و خطرهای ناشی از آن، اقدام های سختگیرانه پیشگیری را در مرزها به اجرا درآورد.

این مقام وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که در صورت بی توجهی و در اولویت قرار ندادن اقدام های پیشگیرانه در ورودیهای کشور، شیوع موج جدید این ویروس دور از انتظار نخواهد بود.

العبیدی یادآورد شد که نشانه ها و عوارض ناشی از ابتلا به اومیکرون تاکنون ناشناخته است، اما نشانه هایی برای ارزیابی آن وجود دارد که سرعت انتشار آن دو برابر بیشتر از سویه «دلتا» است.

وی ادامه داد: علائم اومیکرون با سردرد، گلودرد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی شروع می شود و  تنها از طریق آزمایش های پزشکی می توان آن را تشخیص داد.

مقام های عراقی پیشتر اعلام کرده بودند که بی رغبتی و نبود استقبال از واکسیناسیون نزد شهروندان این کشور، در کنار رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و اقدام های پیشگیرانه هر لحظه می تواند منجر به بروز موج چهارم همه گیری ویروس کرونا در عراق شود.

پیشتر در تابستان گذشته داده های یک تحقیق نشان داده بود که بیش از نیمی از مردم عراق مایل به تزریق واکسن نیستند.

عراق دستکم به ۸۰ میلیون دز واکسن دو مرحله‌ای نیاز دارد؛ بر اساس آماری که دو ماه پس از آغاز واکسیناسیون عمومی منتشر شد، از جمعیت ۴۲ میلیونی این کشور کمی بیشتر از ۵۱۲ هزار نفر حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند و این یعنی کمتر از ۲ درصد جمعیت این کشور.

بر پایه یک بررسی که چند ماه پیش از سوی گروه پژوهشی معروف به «المستقلة» در مورد استفاده از واکسن کرونا در عراق انجام شد، شمار و درصد بالایی از مردم این کشور به دلایل بسیار مایل به تزریق واکسن کرونا نیستند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که از زمان همه گیری کرونا در عراق از اسفند ۹۸ تاکنون، دو میلیون و ۸۷ هزار و ۴۹۷ نفر به ویروس مبتلا شده اند که ۲۳ هزار و  ۹۶۵ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها اومیکرون واکسن کووید 19 کویت عراق اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون واکسن کووید 19 کویت اومیکرون واکسن کووید 19 کویت عراق اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور