Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایه هفتم به دلیل اینکه دانش‌آموز به تازگی وارد دوران جدیدی از مدرسه می‌شود، بسیار مهم و حساس است. باید به دانش‌آموز کمک کرد تا به مرور زمان با شرایط جدید تحصیلی کنار بیاید و روند درستی را پیش بگیرد. درس ریاضی هفتم، یکی از دروسی است که معمولا محصلان با ورود به مقطع متوسطه دوم، اندکی در آن دچار افت تحصیلی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث شده است تا والدین با نزدیک شدن به امتحانات ترم اول، دل‌نگرانی بیشتری داشته باشند.

از طرفی دانش‌آموزان سعی می‌کنند با شناخت دقیق محتوای کتاب درسی، بهتر با مبحث‌های ریاضی هفتم ارتباط برقرار کنند. معمولا شاگردان به دنبال پاسخ سوال "مهم ترین مبحث های ریاضی هفتم برای ترم اول کدامند؟"، هستند تا شانس بیشتری برای موفقیت در امتحان ریاضی داشته باشند. در این مطلب، به طور کامل مهمترین مباحث ریاضی هفتم معرفی شده است.

راهبردهای حل مسئله گامی برای یادگیری مبحث‌های ریاضی هفتم

اولین گام برای یادگیری بهتر و راحت‌تر مباحث ریاضی هفتم، خواندن دقیق فصل راهبردهای حل مسئله است. بنابراین، دانش‌آموزان برای اینکه در امتحانات ترم اول، مشکلی از بابت مفاهیم پایه نداشته باشند، باید فصل اول کتاب را به خوبی مطالعه کنند. اگر دانش‌آموزی برای درک مباحث راهبردهای حل مسئله دچار مشکل است، باید از بهترین معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرد. در واقع معلم باتجربه، شاگرد را آماده‌ی یادگیری فصل‌های سخت‌تر و مهم‌تر ریاضی هفتم می‌کند.

عددهای صحیح ریاضی هفتم؛ جمع و تفریق با شیوه‌های مختلف

فصل دوم کتاب ریاضی هفتم، مربوط به عددهای صحیح و مفاهیم متفاوت آن است. دانش‌آموز در این بخش از کتاب با جنبه‌های مختلفی از اعداد صحیح آشنا می‌شود. درسنامه‌‌ی عددهای صحیح در کتاب ریاضی هفتم، شامل مطالب زیر است:

معرفی عددهای علامت دار جمع و تفریق عددهای صحیح (1) جمع و تفریق عددهای صحیح (2) ضرب و تقسیم عددهای صحیح

یادگیری جمع و تفریق عددهای صحیح، جمع و تفریق با استفاده از محور اعداد، مقایسه‌ی عدد‌های صحیح، قرینه‌ی اعداد و ضرب و تقسیم عددهای صحیح، فقط برخی از مبحث‌های ریاضی هفتم در این فصل هستند. دانش‌آموزی که قصد کسب نمره‌ی بالا در درس ریاضی را دارد، باید روی همه‌ی بخش‌های کتاب تسلط داشته باشد. بهترین راه یادگیری اصولی ریاضی، شرکت در جلسات تدریس خصوصی ریاضی هفتم است. معلم باکیفیت، می‌داند با شیوه‌ی دانش‌آموز را در مسیر یادگیری هدایت کند تا آماده‌ی امتحان ریاضی هفتم ترم اول باشد.

جبر و معادله هفتم؛ ریاضی متوسطه اول با مباحث گسترده‌تر

دانش‌آموزان در دوره ابتدایی با خواندن مبحث الگوها، تا حدودی با مفاهیم پایه‌ی جبر و معادله آشنا شده‌اند. اما در فصل سوم کتاب ریاضی هفتم، مبحث جبر بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر برای شاگردان این مقطع مطرح می‌شود. مهم‌ترین مفاهیمی که دانش‌آموز در این فصل می‌خواند، شامل موارد زیر است:

الگوهای عددی عبارت های جبری مقدار عددی یک عبارت جبری معادله

والدین و دانش‌آموزان باید دقت داشته باشند که از مهم‌ترین مبحث‌های ریاضی هفتم برای ترم اول، فصل جبر و معادله است.

 هندسه و استدلال از مهم‌ترین مبحث‌های ریاضی هفتم هستند

هندسه یکی از مباحث مهم ریاضیات است که در پایه‌های بالاتر تحصیلی، سخت‌تر و جدی‌تر به دانش‌آموز ارائه می‌شود. مفاهیم هندسه و استدلال ریاضی هفتم در سال‌های آینده بسیار کاربردی هستند و باید به طور عمیق فراگرفته شوند. این فصل از کتاب به موضوعات زیر می‌پردازد:

روابط بین پاره خطها روابط بین زاویه ها تبدیلات هندسی ( انتقال، تقارن، دوران ) شکل های مساوی ( هم‌نهشت)

مهمترین مبحثهای ریاضی هفتم در بخش هندسه و استدلال، روابط بین پاره‌خط‌ها و زاویه‌ها، خط و نیم‌خط و پاره‌خط، انتقال، تقارن و دوران هستند. معمولا، معلمان برای طرح سوالات امتحان ریاضی ترم اول از این بخش‌ها استفاده بیشتری می‌کنند.

شمارنده‌ها و اعداد اول ریاضی هفتم

فصل شمارنده‌ها و اعداد اول، آخرین مبحث ریاضی هفتم برای امتحانات ترم اول است. در این فصل، دانش‌آموزان با اعداد اول و شمارنده‌ی اعداد اول آشنا می‌شوند و در ادامه نحوه‌ی محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک یا ب.م.م و کوچکترین مضرب مشترک یا ک.م.م را یاد می‌گیرند. این بخش شامل عناوین زیر است:

عدد اول شمارنده اول بزرگترین شمارنده مشترک کوچک ترین مضرب مشترک

برخی دانش‌آموزان برای محاسبات بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کوچکترین مضرب مشترک، دچار دردسر می‌شوند. بهتر است این مباحث با فاصله‌ی زمانی مناسبی از دوره امتحانات یاد گرفته شوند تا زمان کافی برای تمرین و تکرار وجود داشته باشد. 

بارم‌بندی ریاضی هفتم و شناخت مهم‌ترین مباحث

بارم‌بندی هر درسی به والدین و دانش‌آموز کمک می‌کند تا بهتر برنامهریزی کنند و با شناخت قسمت‌های مهم‌تر کتاب، زمان بیشتری برای آن بگذارند. در لیست زیر، بارم‌بندی ریاضی هفتم برای ترم اول قابل مشاهد است:

فصل اول: 3 نمره فصل دوم: 4 نمره فصل سوم: 5/4 نمره فصل چهارم: 5/4 نمره فصل پنجم: 4 نمره

البته باید به این نکته توجه داشت که این بارم‌بندی دقیق نیست و هر معلم با توجه به سلیقه و تجربه‌ی خود، می‌تواند بارم‌بندی اختصاصی داشته باشد. اما، همین بارم‌بندی تقریبی نیز به ما در شناسایی مهم‌ترین مبحث‌های ریاضی هفتم برای ترم اول، کمک می‌کند.

معلم خصوصی استادبانک، بهترین راه یاد‌گیری مبحث‌های ریاضی هفتم

در این مطلب، پاسخ کاملی به پرسش "مهم ترین مبحث های ریاضی هفتم برای ترم اول کدامند؟"، داده شد. بدون شک دانستن اهمیت هر بخش از ریاضی، کمک می‌کند تا دانش‌آموز با ذهنی آگاه‌تر به سراغ یادگیری آن برود و بهتر برای امتحان آماده شود. ریاضی هفتم، یکی از دروس سخت و دشوار این پایه‌ی تحصیلی است و باید از بهترین شیوه برای یادگیری آن استفاده کرد.

کمک گرفتن از معلم خصوصی استادبانک و شرکت در جلسات تدریس خصوصی او، مطمئنترین راه یادگیری ریاضی هفتم است. سایت استادبانک، به عنوان برترین سامانه‌ی تدریس خصوصی کشور، بهترین اساتید و خدمات آموزشی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. دانلود نمونه سوال ریاضی هفتم، یکی از بهترین منابع آموزشی استادبانک است که به صورت رایگان در دسترس محصلان قرار دارد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت استادبانک به آدرس www.OstadBank.com، معلم خصوصی ریاضی موردنظر خود را انتخاب نمایید و از دیگر خدمات آموزشی متنوع و رایگان استادبانک استفاده کنید. اگر به مشاوره نیاز دارید، با شماره 91005343-021 تماس بگیرید تا کارشناسان بخش پشتیبانی استادبانک، به خوبی شما را راهنمایی کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ریاضی هفتم دانش آموزان داشته باشند جمع و تفریق معلم خصوصی اعداد اول بارم بندی دانش آموز ی یادگیری نمره فصل مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد

دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ مسابقه‌ ریاضی دانشجویی کشور گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌اله شیرمحمدی، دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در حاشیه‌ی برگزاری این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هرکدام از تیم‌ها به سرپرستی یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه مربوطه در این مسابقات شرکت کرده‌ است که قالبا تیم‌ها پنج و چهار نفره هستند و یک تیم نیز به‌صورت انفرادی در این مسابقات حضور دارد.

 شیرمحمدی با بیان اینکه متولی اصلی این مسابقه انجمن ریاضی ایران می‌باشد، افزود: انجمن ریاضی ایران به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO)، از سال ۱۳۵۲ این مسابقات را برگزار می‌کند و دانشگاه تبریز برای بار دوم میزبانی این مسابقات معتبر را برعهده گرفته است و یک بار نیز قبل از انقلاب میزبانی مسابقات به دانشگاه تبریز سپرده شده بود.

*هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست

بیژن احمدی، دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور نیز گفت: این مسابقه، معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است به‌طوریکه هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست.

احمدی با بیان اینکه نفرات برگزیده‌ی این مسابقات، همگی جزو افراد درجه‌ی اول و برجسته‌ی ریاضی کشور و حتی دنیا هستند، افزود: مرحوم خانم دکتر مریم میرزاخانی دارنده‌ی مدال فیلدز، یکی از نفرات شاخص و برجسته‌ی برخاسته از این مسابقه بود و سایر افراد نیز همگی جزو اساتید و دانشمندان صاحب نام علم ریاضی هستند.

وی یادآور شد: نشریه‌ی علمی و معتبر اشپرینگر تمامی سوالات، پاسخ‌ها و حتی اسامی مدال‌آوران این مسابقات را تا سال ۱۳۸۲ چاپ کرده است که این موضوع نشان‌دهنده‌ی اعتبار بالای مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور است. همچنین کتاب اول این مسابقه توسط مرکز نشر انجمن ریاضی ایران چاپ شده و کتاب دوم نیز در دست چاپ است.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سوالات طرح شده در این مسابقات جزو سوالاتی هستند که هیچ مشابهی نداشته و هر سال سوالات جدید ساخته و طراحی می‌شود به‌طوریکه طرح سوالات هر دوره بیش از هفت ماه به‌طول می‌انجامد و این سوالات توسط بهترین‌های ریاضی ایران طرح می‌شود.

وی، اساس کارهای علمی و اجرایی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور را تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی عنوان کرد و افزود: تمامی کارهای علمی و اجرایی این مسابقات به‌وسیله‌ی خرد جمعی انجام می‌گیرد و حتی برای تصحیح هر سوال دو استاد در نظر گرفته می‌شود لذا به این خاطر است که ما معتقدیم این مسابقات معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است.

احمدی ادامه داد: نوع کار ما در برگزاری این مسابقات به‌صورت پایه‌ای است؛ ‌به‌طوریکه ما نیز زمانی در این مسابقات شرکت کرده و رفته رفته به‌‍‌عنوان تصحیح‌گر، طراح و اکنون به‌عنوان مسئول کمیته‌ی علمی این مسابقات خدمت می‌کنم و قطعا همین دانشجویانی که امروز به‌عنوان شرکت کننده حضور دارند، سال‌های بعد مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده بگیرند.

وی در ارتباط با خدمات و مزایای داده شده به دانشجویان مدال آور این مسابقات نیز گفت: مدال و گواهی داده شده در این مسابقات برای دانشجویان برگزیده بسیار با ارزش بوده و به‌عنوان رزومه‌ی علمی می‌تواند کمک زیادی به دانشجویان داشته باشد. علاوه بر این، ما به‌عنوان تنها سازمان مردم‌نهاد غیر دولتی کشور با بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه امضا کردیم که در راستای این تفاهم‌نامه، برندگان و مدال آوران این مسابقات از سوی بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان نخبه شناخته شده و امتیازات و تسهیلاتی نیز دریافت می‌نماید.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در خاتمه در خصوص دانشگاه‌های پرافتخار و مدال آور این مسابقات اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف پرافتخارترین دانشگاه این مسابقه است و معمولا در اکثر دوره‌های برگزار شده، دانشجویان این دانشگاه در رتبه‌ی نخست قرار گرفته‌اند و سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تبریز نیز رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش، چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور به مدت چهار روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر برگزار می‌شود و روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر+ عکس
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • بهرام افشاری به این دلیل مهم در پایتخت ۷ حضور ندارد
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • معلمی که کلاس درس را به مسجد بُرد
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر