Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:03:05 GMT

نوع نمای فلزی پرکاربرد در انواع ساختمان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۲۲۳۹

خبرگزاری آریا- نماهای فلزی شیک و جذاب اند، دوام بالایی دارند و اغلب به عنوان پوسته دوم نما به کار میروند؛ برای آگاهی از انواع نمای فلزی و آشنایی با نمای دوپوسته ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. 
یک نمای دو پوسته می تواند برای انواع ساختمان به کار رود، جدای از زیبایی بخشی به نمای ساختمان، یک نمای دوپوسته کاربرد عملکردی نیز دارد و در کنترل ورود نور مستقیم به ساختمان تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصالح مختلفی وجود دارد که به عنوان پوسته دوم نما به کار می روند، اما در این میان نمای فلزی از نماهای پرکاربرد و محبوبی است که به عنوان پوسته دوم اجرا می شود؛ البته توجه کنید که نمای فلزی به عنوان نمای اصلی ساختمان نیز، طراحی و اجرا می شود، در ادامه  به بررسی نمای فلزی و نمای دوپوسته می پردازیم.

نمای فلزی و انواع آن

به طور کلی نمای فلزی را می توان به 5 بخش کلی تقسیم کرد، که هر یک خود می توانند در جنس های متفاوتی طراحی و اجرا شوند، از جمله انواع نمای فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نمای پانچ متال (پانچ پلیت): این نوع از نمای ساختمانی می توانند به عنوان نمای دوم و یا نمای اصلی ساختمان طراحی و اجرایی شوند، نمای پانچ متال یا اکستنشن متال از صفحات فلزی تشکیل شده اند که توسط دستگاه های CNC به طرح های متفاوتی طراحی و برش داده می شوند و به صورت آماده به محل پروژه ارسال می شوند. نمای استرچ متال (اکسپندد متال): نمای استرچ متال یا اکسپندد متال همانند نمای پانچ متال از صفحات فلزی برش خورده توسط دستگاه های CNC به وجود آمده و توسط دستگاه هایی، تحت نیروی کشسانی قرار گرفته اند، از این نوع نمای می توان در رنگ ها و ضخامت های متفاوتی استفاده کرد. نمای کامپوزیت آلومینیوم: از جمله پرطرفدارترین انواع نماهای ساختمانی می توان به نمای کامپوزیت اشاره کرد
، این نوع از نمای ساختمانی از تنوع زیادی در طرح، رنگ و ضخامت برخوردار است و امکان استفاده از آن در کاربری های گوناگون وجود دارد. نمای فلزی مش توری (وایر مش): نمای فلزی مش توری از بهم تنیدن رشته های فلزی در هم به وجود آمده، به دلیل بافت پارچه ای مانند نمای فلزی وایر مش این نوع از نمای ساختمانی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. لوور فلزی آلومینیومی: این نوع از نمای ساختمانی به عنوان نمای دوم در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و اکثرا در بازشو ها و نماهای جنوبی طراحی و اجرای می شود، از این نوع از نمای ساختمانی می توان در تنوع رنگی های متفاوئتی استفاده کرد، این در حالی است که امکان رنگ آمیزی این نوع از نماها بعد از اجرا نیز وجود دارد.

کلیه نماهای فلزی به صورت خشک اجرایی می شوند، این به این معناست که برای نصب این نوع از نماهای ساختمانی احتیاجی به ملات نیست و این نوع مصالح ساختمانی را می توان به صورت مکانیکی اجرایی کرد.

نمای دو پوسته چیست؟

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، نمای فلزی از جمله نماهای دو پوسته به حساب می آید، حال بیشتر درباره ی نماهای دو پوسته توضیح می دهیم.

این نوع از نماهای ساختمانی عموما از 3 قسمت اصلی به وجود آمده اند.

لایه ی خارجی که اکثرا از جنس فلزاتی همچون آلومینیوم، آهن و … هستند.لایه داخلی که از مصالح شیشه ای هستند و عموما به صورت دو جداره یا سه جداره مورد استفاده قرار می گیرند.و لایه هوا که بین دو لایه خارجی و داخلی وجود دارد و بسته به نوع نمای دو پوسته اندازه ی آن متفاوت است.

این نوع از نماهای ساختمانی از مقاومت بالایی در برابر نور مزاحم، آلودگی های صوتی و عوامل جوی همچون باد، باران، طوفان و … برخوردار هستند و امکان اجرای آن در کاربری هایی همچون مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و … وجود دارد.
همچنین این نوع از نماهای ساختمانی می تواند در فصل های سرد و گرم، دمای داخلی ساختمان را مطلوب نگه دارد و فضایی آرام را برای کاربران به وجود آورد.

از جمله شرکت های معماری که در زمینه ی نماسازی از سابقه ی بالایی برخوردار است می توان به شرکت نما دیزاین اشاره کرد، تیم نما دیزاین می تواند متناسب با سلیقه ی کارفرما و موقعیت جغرافیایی محل پروژه بهترین نمای ساختمانی را برای شما طراحی و اجرایی کند.

برای اطمینان از نحوه ی کار این شرکت ساختمانی می توانید به صفحه ی https://nama.design/ مراجعه کنید و از طریق شماره های موجود در سایت و یا صفحه ی تماس با ما، این امکان را دارید تا مشخصات و شماره ی خود را با این شرکت به اشتراک بگذارید، تا در کوتاه ترین زمان تیم کارشناسان نما دیزاین با شما تماس بگیرند.
در پایان ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم این مقاله بیشتر در آشنایی شما با نمای دو پوسته و نمای فلزی کمک کرده باشد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمای فلزی ساختمان ساختمانی می توان طراحی و اجرا نمای فلزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند

در حالی که به نظر می‌رسد هر هفته یک ربات انسان‌نما به بازارعرضه می‌شود، هنوز از هیچ رباتی حرکاتی با سرعت یا دقت مدلی که شرکت چینی استیریبات(Astribot) منتشر کرده است، را ندیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، عرصه حضور ربات‌های انسان‌نمای مجهز هوش مصنوعی در حال شلوغ‌تر شدن است. همین ماه گذشته، با دو پیشنهاد چشمگیر از شرکت اُپن‌ای‌آی(OpenAI) مواجه شدیم. یکی از آنها یک ربات لباسشویی تاشو از محققان نروژی شرکت ایکس‌وان(۱X) بود که مهارت‌های چشمگیر «لمس نرم» را نشان می‌دهد، و دیگری رباتی از محققان شرکت فیگور(Figure) که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌داد. سپس در این ماه، شرکت بوستون داینامیکس(Boston Dynamics) با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در ربات جدید اطلس(Atlas) خود ما را شگفت‌زده کرد و یوبی‌تک(UBTech) چین ربات سخنگو با لمس نرم خود به نام واکر ‌اس(Walker S) را معرفی کرد و این فهرست ادامه دارد.

به نقل از نیواطلس، ‌ اما ویدیوی جدیدی که به تازگی منتشر شده مهارت‌های یک ربات مجهز به هوش مصنوعی معروف به اس‌وان(S۱) را از یک شرکت نسبتا ناشناخته مستقر در سنژن به نام استیریبات(Astribot) را نشان می‌دهد. این ربات واقعا سریع و دقیق است و بر خلاف هر چیزی است که تاکنون دیده‌ایم.

به گفته شرکت استریبات، این ربات انسان‌نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را با هر بازوی خود حمل کند. البته این حقیقت که یک مرد بالغ از هر دوی این معیارها و سایر معیارهای استیریبات توانایی کمتری دارد، به هیچ وجه نباید باعث نگرانی باشد. آن‌طور که ویدیو نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌تواند یک سفره را از زیر مجموعه روی هم قرار گرفته‌ای از لیوان‌ها بیرون بکشد، بدون اینکه آنها بریزند.

این ربات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، تراشیدن آرام خیار، چرخاندن ساندویچ در ماهیتابه و نوشتن متنی به صورت خوشنویسی از جمله توانایی‌های آن هستند. این ویدئو همچنین نشان می‌دهد که این ربات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.

البته این ویدئو چند سوال نیز برای ما ایجاد کرده است. آیا S۱ نیمه پایینی بدن نیز دارد؟ همه ربات‌های انسان‌نمایی که تاکنون دیده‌ایم ابزارهایی برای حرکت دارند، اما به نظر می‌رسد این یک ربات نسبتا ثابت است. ما همچنین کنجکاو هستیم که کمی در مورد تاریخچه و پشتیبانی استیروبات و احتمال اینکه S۱ در نهایت تولید شود بدانیم.

در حال حاضر، می‌توانیم از وبسایت این شرکت اطلاعاتی به دست آوریم که می‌گوید در سال ۲۰۲۲ در شنژن تأسیس شده، توسعه این ربات حدود یک سال طول کشیده و انتظار می‌رود تا اواخر امسال به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد. این سایت همچنین نشان می دهد که شرکت مادر به نام Stardust Intelligence، توسط لای جی (Lai Jie)، که با آزمایشگاه رباتیک تنسنت (Tencent)، بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ نیز کار می‌کرده، تاسیس شده است.

این شرکت همچنین بیان می‌کند که نام استیریبات از یک ضرب المثل لاتین باستانی گرفته شده که به معنای «سفر در سختی‌ها برای رسیدن به غبار ستاره‌ای» است که نشان دهنده برنامه بلند مدت شرکت و تعهد قاطعانه آن به توسعه و رواج فناوری ربات هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳